Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

ściąganie czynnika i ponowne napełnianie

38 Odpowiedzi, 42665 Wyświetleń
Wątek zamknięty 
1 2 Dalej

mn27

  2011-01-02, 21:19:36
Zaawansowany użytkownik
#1
witam zajmuje sie nie tylko klimą ale też i chłodnictwem więc nie posiadam kombajnu(automatu)tylko stacje do odzysku i ewentualnie napełniania i mam pytanie które od zawsze nie dawało mi pewnosci czy jest prawidłowa ilość oleju w ukladzie.
Np. mam.jakiś tam samochód, klima słabo chłodzi ściągam czynnik i waże okazuje sie że jest go o 50% za mało i teraz mnie
GŁOWA BOLI bo nie wiem do końca ile oleju podczas odciągania czynnika mogło polecieć do butli.
ile w takiej sytuacji powinienem dodać oleju przy napełnianiu.

mentor

  2011-01-02, 21:37:21
Zaawansowany użytkownik
#2
Do tego celu służą korki rewizyjne.Jeżeli ich brak to najbardziej fachową metodą jest demontaż sprężarki i wymiana oleju według wskazówek producenta.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mn27

  2011-01-03, 09:24:34
Zaawansowany użytkownik
#3
a jeśli chodzi o klimatyzacje samochodową

gajdek419

  2011-01-03, 10:14:51
Zaawansowany użytkownik
#4
mentor napisał(a):Do tego celu służą korki rewizyjne.Jeżeli ich brak to najbardziej fachową metodą jest demontaż sprężarki i wymiana oleju według wskazówek producenta.
W klimatyzacji samochodowej nie ma korków rewizyjnych....
Zazwyczaj oleju z czynnikiem odciąga się niewiele, obserwując wskazania na stacji serwisowania klimatyzacji przewaznie jest to 5-15 gramów oleju.

barbie

  2011-01-03, 12:19:23
Top użytkownik
#5
wybaczcie mu on pomylił sprężarkę samochodową z SAFEM .

MYSZA

  2011-01-03, 19:14:23
Nowy użytkownik
#6
Ja przyjęłam taką metodę:
Dodaję 3 procet ilości brakującego czynnika.Jakoś ta metoda przez 9 lat nie zawiodła mnie.Jezeli wymieniany był którys z elementów to nalezy dodatkowo dodac ilośc oleju który podczas wymiany został usuniety z układu razem z tym elementem.W literaturze fachowej podane sa ilości ile oleju jest np w skraplaczu,filtrze odwadniaczu czy parowniku.
Nie myli się ten,który nic nie robi.

mentor

  2011-01-03, 19:15:16
Zaawansowany użytkownik
#7
Pisałem co należy zrobić w przypadku braku.Tylko niedoświadczeni niesłyszeli o tym co pisałem.Kolego lalka wybacz że brak ci doświadczenia w jaki sposób zrobić aby był odpowiedni poziom oleju.Nygus często ma reklamację.
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/?gclid...zQodNRYiZQ
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mn27

  2011-01-03, 20:14:50
Zaawansowany użytkownik
#8
pytanie do MYSZA jeszcze raz ; np. na tabliczce jest napisane 1000 gr. r 134a
ja odessałem 500gr czyli drugie 500 gr gdzieś tam sobie uciekło i teraz przy napełnianiu dodaje 15gr oleju czy 30 bo przecież odciągnąłem też to co było w układzie
dzieki

mentor

  2011-01-03, 20:50:42
Zaawansowany użytkownik
#9
Takie metody przypominają rachunki prawdopodobieństwa i niemają nic wspólnego z prawidłowym poziomem oleju w sprężarce.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

MYSZA

  2011-01-04, 12:05:52
Nowy użytkownik
#10
mn27 napisał(a):pytanie do MYSZA jeszcze raz ; np. na tabliczce jest napisane 1000 gr. r 134a
ja odessałem 500gr czyli drugie 500 gr gdzieś tam sobie uciekło i teraz przy napełnianiu dodaje 15gr oleju czy 30 bo przecież odciągnąłem też to co było w układzie
dzieki
15g-umiej czytac innych
Nie myli się ten,który nic nie robi.

MYSZA

  2011-01-04, 12:21:27
Nowy użytkownik
#11
mn27 napisał(a):pytanie do MYSZA jeszcze raz ; np. na tabliczce jest napisane 1000 gr. r 134a
ja odessałem 500gr czyli drugie 500 gr gdzieś tam sobie uciekło i teraz przy napełnianiu dodaje 15gr oleju czy 30 bo przecież odciągnąłem też to co było w układzie
dzieki
Tak jak pisałam wcześniej-3 procent czynnika ,którego brakuje w układzie a wieć 15 g
Nie myli się ten,który nic nie robi.

MYSZA

  2011-01-04, 12:24:40
Nowy użytkownik
#12
mentor napisał(a):Takie metody przypominają rachunki prawdopodobieństwa i niemają nic wspólnego z prawidłowym poziomem oleju w sprężarce.
Czy znasz pracę silnika motocyklowego z jednym tłokiem smarowanego paliwem a ścislej mieszanką benzyny i oleju?
Nie myli się ten,który nic nie robi.

Shitashii

  2011-01-04, 19:19:26
Moderator
#13
MYSZA napisał(a):
mentor napisał(a):Takie metody przypominają rachunki prawdopodobieństwa i niemają nic wspólnego z prawidłowym poziomem oleju w sprężarce.
Czy znasz pracę silnika motocyklowego z jednym tłokiem smarowanego paliwem a ścislej mieszanką benzyny i oleju?

Nie pytaj czy mentor zna taką pracę silnika ...... Lepiej zapytaj się silnika czy zna mentora.... Cool
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

mentor

  2011-01-04, 21:04:09
Zaawansowany użytkownik
#14
MYSZA? co ma piernik do wiatraka?
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

MYSZA

  2011-01-05, 14:05:49
Nowy użytkownik
#15
mentor napisał(a):MYSZA? co ma piernik do wiatraka?
Tylko tyle że oba układy sa smarowane mieszanką (w przypadku auto klimy olej przenoszony przez czynnik i smaruje układ-nie tylko sprężarkę,a w motocyklu w dwósuwie mieszanka paliwa z olejem smaruje części tłoka oraz tłok i gładzie cylindra) I tu jest ten piernik co ma sie do wiatraka.
Nie myli się ten,który nic nie robi.

mentor

  2011-01-05, 19:40:38
Zaawansowany użytkownik
#16
MYSZA masz rację że olej w układzie chłodniczym jest pożądany a separator oleju wymyślił debil.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mg

  2011-01-05, 19:54:57
Top użytkownik
#17
mentor napisał(a):MYSZA masz rację że olej w układzie chłodniczym jest pożądany a separator oleju wymyślił debil.
Debil wymyślał iż separator oleju jest potrzebny w układzie chłodniczym klimatyzacji samochodowej.

mentor

  2011-01-05, 20:28:19
Zaawansowany użytkownik
#18
Pisałem o separatorze w układzie chłodniczym.Olej niepożądany w takim układzie.Nawet samochodowym.Ciężko byłoby nawet debilowi ukryć odolejacz pod maską a kretynowi nieprzyszło by na myśl że sprężarka jest smarowana mięszanką.Ja myślałem zawsze że rozbryzgowo i czym mniejszy udział oleju w obiegu chłodniczym tym większa wydajność układu.Dzięki człowiek uczy się całe życie.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mg

  2011-01-05, 20:49:32
Top użytkownik
#19
To dział klimatyzacja samochodowa. Nawet kretyn wie że olej jest niepożądany w układzie chłodniczym, jednak miej na uwadze że żaden koncern samochodowy nie zainstalował odolejacza w samochodzie osobowym i jakoś to działa. Cool
Wszyscy inżynierowie w koncernach samochodowych są głupsi od ciebie?

mentor

  2011-01-05, 21:11:51
Zaawansowany użytkownik
#20
Tylko tyle że oba układy sa smarowane mieszanką (w przypadku auto klimy olej przenoszony przez czynnik i smaruje układ-nie tylko sprężarkę,a w motocyklu w dwósuwie mieszanka paliwa z olejem smaruje części tłoka oraz tłok i gładzie cylindra) I tu jest ten piernik co ma sie do wiatraka
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mentor

  2011-01-05, 21:15:39
Zaawansowany użytkownik
#21
Biszkopt łatwiej strawić od piernika.Każdy znający się na rzeczy analizując ma swoje zdanie.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-01-05, 21:18:00 przez mentor.)

Robert81r

  2011-01-05, 21:52:56
Zaawansowany użytkownik
#22
Cytat:witam zajmuje sie nie tylko klimą ale też i chłodnictwem więc nie posiadam kombajnu(automatu)tylko stacje do odzysku i ewentualnie napełniania i mam pytanie które od zawsze nie dawało mi pewnosci czy jest prawidłowa ilość oleju w ukladzie.
Np. mam.jakiś tam samochód, klima słabo chłodzi ściągam czynnik i waże okazuje sie że jest go o 50% za mało i teraz mnie
GŁOWA BOLI bo nie wiem do końca ile oleju podczas odciągania czynnika mogło polecieć do butli.
ile w takiej sytuacji powinienem dodać oleju przy napełnianiu.


Jak masz stacje do odzysku czynnika to miedzy manometry a stacje montujesz odpowiedni filtr/odolejacz i ten wylapuje olej z czynnika. Mam takie cos i dziala bardzo fajnie.

mentor

  2011-01-05, 22:13:15
Zaawansowany użytkownik
#23
Powinieneś mieć dwie głowy ponieważ niewiesz ile oleju ubyło podczas wycieku.Rachunek prawdopodobieństwa?Korki rewizyjne nieistnieją o ile niejestem zainteresowany gwarancją.
Ile odciągnołem plus ile uciekło równa się niewiadoma razy 9 lat.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

mentor

  2011-01-05, 22:22:16
Zaawansowany użytkownik
#24
Mam takie cos i dziala bardzo fajnie. Pod warunkiem nagłej zmiany prędkości i odpowiedniej szybkości.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.

barbie

  2011-01-06, 19:03:33
Top użytkownik
#25
jak wykręcić korki ze sprężarki klimy samochodowej---chyba korkociągiem ? .
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa