Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi

12 Odpowiedzi, 11585 Wyświetleń

cysiu100

  2012-06-20, 08:22:25
Nowy użytkownik
#1
Witam,
Ostatnio ojciec serwisował klimę w swoim A4 B5 1.9 TDI AFN 1999 rok. Miał Dyszę rozprężną koloru białego, w sklepie kupił HELLa numer 8UW351 233-001. Dziś ja pojechałem na serwis z zakupioną taką samą dyszą, u mnie okazało się, że jest założona żółto/biała dysza więc serwis założył mi też taką numer HELLA 8UW351 233-091. Teraz pytanie kto z nas ma dobrą dyszę - auta mamy z tym samym silnikiem, ten sam rocznik?
  • Odpowiedz

mg

  2012-06-20, 16:37:04
Top użytkownik
#2
W którym autku klimatyzacja działa niepoprawnie? Smile
  • Odpowiedz

cysiu100

  2012-06-20, 18:35:51
Nowy użytkownik
#3
W obu działa klima, subiektywne odczucie działania jest takie samo. Możecie mi wytłumaczyć co będzie się działo, jesli zamiast zółtej dyszy będzie biała (chyba o wiekszej średnicy). Najlepsze, że na stronie intercarsu wpisująć numer oryginału wyskakują te dwie dysze z firmy HELLA i badź mądry co ma być, chyba że to zamienniki ale różnią się średnicą przecież?
  • Odpowiedz

mg

  2012-06-20, 18:52:57
Top użytkownik
#4
Przeważnie daje białą po oględzinach układu chłodniczego.
  • Odpowiedz

cysiu100

  2012-06-20, 19:01:05
Nowy użytkownik
#5
A możesz mi wytłumaczć czy inaczej bedzie się klima zachowywała i dlaczego dajesz białą, co masz na myśli "po ogledzinach". Czy w takim razie można to stosowć jako zamienniki nie patrzac na średnicę dyszy? Nie jestem fachowcem od klim po prostu zainteresował mnie ten układ w autach Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-20, 19:02:42 przez cysiu100.)
  • Odpowiedz

mg

  2012-06-20, 19:18:36
Top użytkownik
#6
Oględziny to przegląd całego układu chłodniczego klimatyzacji w samochodzie poniżej 2000r, nie bez znaczenia jest stan skraplacza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-20, 19:22:03 przez mg.)
  • Odpowiedz

picador

  2012-06-21, 10:02:21
Nowy użytkownik
#7
Witam , a co złego może dziac się ze skraplaczem ?
Przytyka się i tp ?
Patrząc na dysze po kolorze , kolor jest dopasowany do stopnia dławienia , czyli pomarańczowa stawia największy opór dla czynnika , biała ma największą średnicę ...

1. Jaki jest powód stosowania róznych dysz ? , czy dysze zmienia się w zalezności od stopnia zużycia spręzarki ?

2. Co ile powinna być wymieniana dysza i czy się zużywa , czy jest zmieniana głównie w zależności od przebiegu - stopnia zużycia sprężarki i całego układu klimatyzacji ?

3. Co ile powinien być wymieniany osuszacz ?
  • Odpowiedz

mg

  2012-06-26, 21:07:56
Top użytkownik
#8
Ad 3 po każdym rozszczelnieniu, lub po sześciu latach eksploatacji.
Ad 2 powinna być kontrolowana, w przypadku zabrudzenia fachowiec powinien określić przyczynę i zaproponować odpowiednią procedurę serwisową, w zależności od obserwacji i pomiarów.
Ad 1 powodem stosowania różnych dysz jest różna moc układów.

Skraplacz zużywa się niejednokrotnie szybciej niż opony.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-26, 21:14:19 przez mg.)
  • Odpowiedz

cysiu100

  2012-06-28, 06:55:25
Nowy użytkownik
#9
Czy da się odpowiedzieć w miarę prosto czy to jakaś tajemna wiedza i odpowiadasz tak żeby nic nie powiedzieć - co się dzieje, gdy zamontowano dyszę o większej średnicy? Więcej czynnika przechodzi do parownika? Jaki to ma wpływ na pracę sprężarki? Zauważyłem, że o dziwo w aucie z większą dyszą przewody HP są bardziej gorące, a mimio to wentylator rzadziej startuje na 2 biegu.
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-28, 07:20:37
Top użytkownik
#10
cysiu100 napisał(a):Czy da się odpowiedzieć w miarę prosto czy to jakaś tajemna wiedza i odpowiadasz tak żeby nic nie powiedzieć - co się dzieje, gdy zamontowano dyszę o większej średnicy? Więcej czynnika przechodzi do parownika? Jaki to ma wpływ na pracę sprężarki? Zauważyłem, że o dziwo w aucie z większą dyszą przewody HP są bardziej gorące, a mimio to wentylator rzadziej startuje na 2 biegu.

Kolego,nie da się odpowiedzieć w miarę prosto i nie dlatego,że nikt nie chce.
Po prostu temat jest dość szeroki .
Jeżeli naprawdę zależy Ci na wiedzy w tym względzie to zapraszam do swojej firmy,myślę że tydzień powinien wystarczyć abyś posiadł podstawy ,które być może pozwolą Tobie zrozumieć zasadę działania tzw kapilary i cel jej stosowania .Układ autoklimatyzacji wbrew pozorom nie jest taki prosty zwłaszcza ,że warunki pracy są zmienne i często ekstremalne.
Oczywiście zapraszam bezinteresownie,bez żadnych podtekstów i kosztów.
  • Odpowiedz

cysiu100

  2012-06-28, 12:47:22
Nowy użytkownik
#11
Dzięki za zaproszenie, ale ja tylko z czsytej ciekawości proóbowałem pojąc pare zasad. Skoro to nie takie proste to szkoda sobie pamięci mózgowej zapychac informacjami które mi się później nie przydadzą bo pracuję w innym zawodzie. Po prostu chciałem się dowiedzieć o skutki jakich mogę się spodziewać jeśli sklep sprzedał mi do jednego auta białą dyszę i serwis ją zamontował nic nie gadając pomimo, że wyciągnął żółtą, a za drugim razem w takim samym aucie wyciągneli dysze i zobaczyli, że żółta i powiedzieli że trzeba żółtą nie białą. Pewnie auto trafiło na innego speca pomimo tego samego warsztatu. Ale dziękuję za objaśnienie tematu na tyle ile było to możliwe. Jak na razie chodzą oba układy, w białej dyszy rurki HP są mocno gorące, w żółtej HP jest ciepłe za to LP przy temp. poniżej 15 stopni lekko szroni HP za dyszą i LP. Jak przestanie działać trzeba będzie poszukać lepszego zakładu niż tylko dobijaczy z maszyną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-28, 13:15:24 przez cysiu100.)
  • Odpowiedz

mg

  2012-06-28, 17:55:36
Top użytkownik
#12
Powinien powstać nowy dział forum dla klientów z termometrem na stałe w środkowej kratce. Wink
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa