Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Renault Clio I - wymiana sprężarki na używaną, pytanie o olej

9 Odpowiedzi, 9843 Wyświetleń

maxxiking

  2013-06-09, 15:23:42
Nowy użytkownik
#1
Witam,

Mam uszkodzone uszczelnienie na wałku sprężarki w swoim Clio (sprężarka SANDEN SD7V16).
Olej z barwnikiem UV znajduje sie na kole pasowym/sprzęgle, a więc i czynnik tez ucieka, a mam do nabycia okazyjnie używaną, sprawną taką samą sprężarke.

Moje pytanie jest takie - czy wymieniać samemu olej PAG46 w tej "nowej" sprężarce czy zostawić taki jaki jest i jechać do nabicia układu ?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-09, 17:45:55
Top użytkownik
#2
Napisałeś- taką samą sprężarke.-Czy kupno takiej jest dobrym rozwiązaniem?Kiedyś usłyszałem.Mam pieniądze dlatego że nie stać mnie na tanie produkty.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-06-09, 18:38:23
Zaawansowany użytkownik
#3
ogólnie montaż używanej to takie montowanie przysłowiowego kota w worku.
Zlej i zmierz ilość oleju ze starej sprezarki - tyle samo oleju powinno być w "nowej"
Zakładam, że "nowa" miała szczelnie zabezpieczone porty ciśnieniowe oraz, że nie ciekła na uszczelnaiczuSmile
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-09, 19:33:04
Nowy użytkownik
#4
Moim skromny zdaniem wymiana oleju w sprężarce używanej to bezwzględny obowiązek, ze względu na jego higroskopijność. Poważniejszy problem to reszta układu, a mianowicie osuszacz i konieczność płukania układu. Gdyby to była wymiana na nową sprężarkę, to już tylko ze względów gwarancyjnych konieczna była by wymiana zaworu rozprężnego oraz kilka innych dodatkowych czynności i wymian.
Z autopsji. Klient uparł się na używaną sprężarkę, wymianę bez płukania kładu i osuszacza oraz napełnienie układu czynnikiem. Klient nasz Pan!!! Pomimo, iż odradzałem mu takie rozwiązanie uparł się przy swoim. Cieszył się chłodem przez 48 godzin i STOP!!! Zatarł sprężarkę. Wymiana wszystkiego co po drodze w układzie i nowa sprężarka. KOSZT ???
  • Odpowiedz

maxxiking

  2013-06-10, 11:33:30
Nowy użytkownik
#5
Wymiana osuszacza przy takiej "przekładce" to sprawa oczywista Smile
Czyli z olejem jest tak jak myślałem.

Co do kupna używki - wiem, że lepiej byłoby tą zregenerować i ogólnie zrobić układ porządnie tylko, że w samochodzie wartym 2k PLN to się mija z celem Smile

A, że sprężarkę używke - ten sam model mam w dobrej cenie i z pewnego źródła więc zaryzykuje

PS. jeszcze takie jedno może proste pytanie ale czy w zagłębieniach zaworków na przewodach wysokiego i niskiego ciśnienia ma prawo znajdować się płynny osad o zabarwieniu markera UV ?
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-10, 20:37:43
Nowy użytkownik
#6
maxxiking napisał(a):Wymiana osuszacza przy takiej "przekładce" to sprawa oczywista Smile
Czyli z olejem jest tak jak myślałem.

Co do kupna używki - wiem, że lepiej byłoby tą zregenerować i ogólnie zrobić układ porządnie tylko, że w samochodzie wartym 2k PLN to się mija z celem Smile

A, że sprężarkę używke - ten sam model mam w dobrej cenie i z pewnego źródła więc zaryzykuje

PS. jeszcze takie jedno może proste pytanie ale czy w zagłębieniach zaworków na przewodach wysokiego i niskiego ciśnienia ma prawo znajdować się płynny osad o zabarwieniu markera UV ?

Jeżeli do układu wprowadzano UV, a nie zastozowano zmywacza to pozostałości są normą
  • Odpowiedz

maxxiking

  2013-06-17, 13:51:03
Nowy użytkownik
#7
witajcie, udało mi się okazyjnie dostać nową sprężarkę i teraz mam pytanko, bo jest ona fabrycznie zalana olejem czyli przy napełnianiu czynnikiem nie muszę ruszać opcji wymiana oleju etc ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2013-06-17, 16:34:23
Moderator
#8
W starej sprezarce wystarczyło wymienic uszczelniacz czołowy za 30 zł.
Nowa sprezarka jest zalana olejem na montaz i wymaga uzupełnienia oleju do pozadanego stanu.
Wiaze sie to z płukaniem układu bo nie wiadomo ile jest oleju w układzie a dane podawane w broszurach typu ze na skraplacz jest 30g a na parownik 20 sa mocno orientacyjne.
Bezwzglednie nalezy wymienic filtr osuszacz, zawor rozprezny zostaje stary nie ma potrzeby jego wymiany jezeli jest nieuszkodzony nawej jak jest to sprawa gwarancyjna kompresora.
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-18, 21:19:39
Nowy użytkownik
#9
maxxiking napisał(a):witajcie, udało mi się okazyjnie dostać nową sprężarkę i teraz mam pytanko, bo jest ona fabrycznie zalana olejem czyli przy napełnianiu czynnikiem nie muszę ruszać opcji wymiana oleju etc ?

Wręcz przeciwnie!!!

1. przeczytaj warunki gwarancji - jeżeli masz?
2. jeżeli nie, to przejdź na priv. biuro@phu-blysk.pl , a wyślę Ci szczegółowe zasady obowiązujące przy montażu nowej sprężarki.

pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa