Witam, mam problem z wężem klimatyzacji, w Astrze F.
Zacznijmy od tego, że w tym tygodniu założyłem sprężarkę, w której wcześniej wymieniłem uszczelnienia. Zmieniłem także osuszacz. Pojechałem na nabicie, gdzie najpierw przeprowadziłem układ pod azotem. po 0,5h ciśnienie nie spadło. także postanowiłem wbić czynnik. Temperatura z kratek 8 stopni.
po powrocie do domu postanowiłem sobie obejrzeć przewody. zwróciłem uwagę na jedną plamkę, myślałem że jest ona wynikiem przedmuchania przez mechanika zaworów serwisowych kompresorem, w celu przeczyszczenia. wytarłem ją, lecz po minucie pojawiała się znowu.
pojechałem ponownie, z 900g pozostało 540g.
sytuacja ma się tak, że próbowałem wykręcić zaworek wysokiego ciśnienia, lecz niestety urwał mi się od niego gwint. padł pomysł, aby przespawać kawałek rurki z innego auta, gdyż zdobyć takie węże do Astry F jest ciężko. póki co ten otwór zaślepiłem silikonem wysokotemperaturowym aby nie dostawała się wilgoć.
i tu mam drobny dylemat, gdyż byłem na szrocie i mam do wyboru dwie rurki: z Omegi B, gdzie zaworek jest taki sam jak u mnie. prosty kawałek przewodu i łatwo byłoby go przespawać. lecz koszt nowego zaworka oscyluje w granicach 25zł w salonie Opla i 40 w warsztatach klimy.
![[Obrazek: 201206141117381024x768.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/448/201206141117381024x768.jpg)
drugi wąż to wąż z Megane, który ten zawór jest jak samochodowy i prawdopodobnie taki jest zdecydowanie tańszy.
![[Obrazek: 25-9066_Wklad_zaworu_klimatyzacji_zawore...yzacji.jpg]](http://www.artus.com.pl/allegro_materialy_wulkanizacyjne/25-9066_Wklad_zaworu_klimatyzacji_zaworek_serwisowy_zawory_do_klimatyzacji.jpg)
Moje pytanie brzmi czy te zawory mają jakąś istotną różnicę i czy mając do dyspozycji spawacza, ułatwić sobie życie i przyspawać ten drugi?
Zacznijmy od tego, że w tym tygodniu założyłem sprężarkę, w której wcześniej wymieniłem uszczelnienia. Zmieniłem także osuszacz. Pojechałem na nabicie, gdzie najpierw przeprowadziłem układ pod azotem. po 0,5h ciśnienie nie spadło. także postanowiłem wbić czynnik. Temperatura z kratek 8 stopni.
po powrocie do domu postanowiłem sobie obejrzeć przewody. zwróciłem uwagę na jedną plamkę, myślałem że jest ona wynikiem przedmuchania przez mechanika zaworów serwisowych kompresorem, w celu przeczyszczenia. wytarłem ją, lecz po minucie pojawiała się znowu.
pojechałem ponownie, z 900g pozostało 540g.
sytuacja ma się tak, że próbowałem wykręcić zaworek wysokiego ciśnienia, lecz niestety urwał mi się od niego gwint. padł pomysł, aby przespawać kawałek rurki z innego auta, gdyż zdobyć takie węże do Astry F jest ciężko. póki co ten otwór zaślepiłem silikonem wysokotemperaturowym aby nie dostawała się wilgoć.
i tu mam drobny dylemat, gdyż byłem na szrocie i mam do wyboru dwie rurki: z Omegi B, gdzie zaworek jest taki sam jak u mnie. prosty kawałek przewodu i łatwo byłoby go przespawać. lecz koszt nowego zaworka oscyluje w granicach 25zł w salonie Opla i 40 w warsztatach klimy.
![[Obrazek: 201206141117381024x768.jpg]](http://img195.imageshack.us/img195/448/201206141117381024x768.jpg)
drugi wąż to wąż z Megane, który ten zawór jest jak samochodowy i prawdopodobnie taki jest zdecydowanie tańszy.
![[Obrazek: 25-9066_Wklad_zaworu_klimatyzacji_zawore...yzacji.jpg]](http://www.artus.com.pl/allegro_materialy_wulkanizacyjne/25-9066_Wklad_zaworu_klimatyzacji_zaworek_serwisowy_zawory_do_klimatyzacji.jpg)
Moje pytanie brzmi czy te zawory mają jakąś istotną różnicę i czy mając do dyspozycji spawacza, ułatwić sobie życie i przyspawać ten drugi?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY


![[Obrazek: lufm.jpg]](http://img96.imageshack.us/img96/5534/lufm.jpg)
![[Obrazek: bfr2.jpg]](http://img163.imageshack.us/img163/1705/bfr2.jpg)
i normalnie się on odkręcił przed odcięciem na szrocie