Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre

14 Odpowiedzi, 11143 Wyświetleń

tom14

  2013-07-06, 22:01:28
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich klima ogólnie słabo mi działa , Układ szczelny napełniony 750g wentylatory kręcą się zaraz po włączeniu AC

ciśnienie HP 10-11 max bar przy 1500-3000 obr LP 3-4 bar po włączeniu klimy w samochodzie słychać przez kilka minut syczenie

przy parowniku na dole , powietrze na kratkach w samochodzie osiąga tęmperature 17 -19 stopni ,
gdy na zewnątrz w tym samym czasie jest 25-27 stopni

zauważyłem ze jedna z rurek ta cienka dochodząca do zaworu rozprężnego jest ciepła a ta druga rurka o większej srednicy jest mocno zimna prawie mokra

I co tu dalej Panowie można by w mojej sytuacji poczynić ?
  • Odpowiedz

frost-ch

  2013-07-07, 06:22:10
Zaawansowany użytkownik
#2
tom14 napisał(a):Witam wszystkich klima ogólnie słabo mi działa , Układ szczelny napełniony 750g wentylatory kręcą się zaraz po włączeniu AC

ciśnienie HP 10-11 max bar przy 1500-3000 obr LP 3-4 bar po włączeniu klimy w samochodzie słychać przez kilka minut syczenie

przy parowniku na dole , powietrze na kratkach w samochodzie osiąga tęmperature 17 -19 stopni ,
gdy na zewnątrz w tym samym czasie jest 25-27 stopni

zauważyłem ze jedna z rurek ta cienka dochodząca do zaworu rozprężnego jest ciepła a ta druga rurka o większej srednicy jest mocno zimna prawie mokra

I co tu dalej Panowie można by w mojej sytuacji poczynić ?
Może być brudny parownik , sprawdź termometrem temperaturę na grubej rurce wychodzącej z parownika.
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-07, 09:41:12
Nowy użytkownik
#3
Dodam że w warsztacie serwisowym którym byłem panowie zajmują sie wyłącznie serwisem i naprawą klimatyzacji samochodowej i przemysłowej ?

Po podpieciu maszyny zegarów do układu ciśnienia pokazały HP 10-11 bar max 1500-3000 obr LP 3-4 bary

Panowie stwierdzili że już Compresor sprężarka jest słaba i jesli chce naprawic klime to zeby kupić najlepiej nowom spręzarke i osuszacz bo ta juz daje za małe cisnienie ? czy mam zamówic kompresor i osuszacz ?

I teraz własnie nie wiem pytanie do znawców tematu czy cisnienie HP 10-11 bar jest nie wystarczające do prawidłowej pracy układu ?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-07-07, 15:00:06
Zaawansowany użytkownik
#4
Kolego, żeby był efekt chlodzenia to w zasadzie nie interesuje cię HP ale LP - od tego ciśnienia zależy temp. parowania czynnika a co z a tym idzie i temperatura powietrza wychodzącego z parownika...
Panowie z warsztatu mogą mieć rację - z tymże, do wymiany moze być tylko zawór regulujący wydajność sprężąrki. Ale tego nie stwierdzi się online - trzeba mieć niestety dedykowany sprzęt do sprawdzenia samego zaworu i całej sprężarki.
  • Odpowiedz

barbie

  2013-07-07, 16:21:50
Top użytkownik
#5
jaki rocznik , jaki przebieg ? .
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-07, 16:59:30
Nowy użytkownik
#6
Rok prod 1998 , przebieg 300 tys spręzarka jakaś Harisson V5 ...
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-07, 18:21:14
Nowy użytkownik
#7
A czemu to cisnienie Lp jest tak wazne żeby utrzymywało sie na poziomie 1.5-2,5 bar

zawsze tak sobie myślałem że cisnienie HP spreżające czynnik jest ważniejsze że lepiej w zaworze rozprężnym rozdmucha tą ciecz w parowniku i bedzie wtedy chłodniej ?

widocznie jeszcze słabo znam podstawowe zasady działania klimatyzacji ?
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-08, 09:01:33
Nowy użytkownik
#8
Dzisiaj wymieniłem na nowy sam osuszacz oczywiscie wcześniej odesanie czynnika pózniej wymiana osuszacza dalej azot sprawdzenie szczelności pózniej próznia olej i na koncu czynnki 750g

Po uruchomieniu klimy w samochodzie cisnienia pokazały Hp 6-7 bar a LP 2-2,5 na wylocie w kabinie niby troszke chłodniej niz wczesniej ale szału nie ma , juz zamówiłem nowom sprężarke Harisson V5

Także zobaczymy jak bedzie na nowej jakie będą temperatury i ciśnienia ???
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-07-08, 13:09:34
Zaawansowany użytkownik
#9
Po LP widać, że sprężarka jest ok a to , że HP niskie - należy tylko się cieszyć, że sprężarka nie musi sprężać do wyższego (nie jest przeciążana, mniejsze spalanie).
Jak wygląda filtr pyłkowy? Klapy od mieszania powietrza (zimne/ciepłe)

Sprężarka tania więc za dużo nie stracisz bo moim zdaniem ona jest ok
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-08, 16:43:02
Nowy użytkownik
#10
Już zamówiłem spreżarke najwyżej bede 1000 zł w plecy ale dzisiaj rano jak było chłodniej byłem u chłopaków od klimy to ciśnienia były takie jak wczesniej pisałem HP 6-7 barów i LP 2-2,5 bara

a pózniej jak byłem po południu u chłopaków od klimy i było upalnie to HP było 10-11 a LP 3-4 bary i klime w samochodzie było bardzo słabo czuć na wylocie powietrza jakies 18-20 C stopni

Wiec cos musze miec uszkodzone tylko sam nie wiem oni mówią że kompresor mam do wymiany ????? bo jak jest LP 3-4 bary to mówili że prawie nie ma ssania sprężarka ????
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-07-08, 17:35:57 przez tom14.)
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-08, 17:55:34
Nowy użytkownik
#11
Filtr pyłkowy nie dawno wymieniałem ale zaiże do niego dla swietego spokuju niby wydmuch powietrza jest dobry

A co do klapek to ciepłe zimne powietrze wydaje sie że wszystko chodzi ? ale głowy nie dam chyba musiał bym sciągac deske i wtedy sterowac MODE nawiewem i sprawdzać czy nie puszcza ciepłego do zimnego ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-07-08, 17:57:54 przez tom14.)
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-07-08, 19:11:53
Top użytkownik
#12
W podanym przypadku różnica pomiędzy ciśnieniem skraplania i parowania jest zbyt mała i taki układ nie ma prawa działać prawidłowo.Kolego gajdek419 Gdyby Twoja teoria miała by rację to niestosowano by w układach chłodniczych regulacji ciśnienia skraplania.Aby układ był wydajny nie schodząc poniżej temperatury zaprojektowanej.Wysoka temperatura parowania może świadczyć o zbyt wysokiej temperaturze i ciśnieniu skraplania lub o przeludnieniu w samochodzie.Ale to by owocowało wzrostem temperatury i ciśnienia skraplania.W opisywanym przypadku moim zdaniem pary czynnika dostają się na stronę niskiego ciśnienia.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

tom14

  2013-07-10, 08:13:23
Nowy użytkownik
#13
Wczoraj wymieniłem kompresor i napełniłem układ i teraz cisnienie jest Hp 12 bar a LP 1,5-2 bary na wolnych obrotach przy temperaturze na zewnątrz +25 stopni , a na kratkach w wśrodku jest 4-5 stopni także chyba powinno być dobrze ????
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-07-10, 16:54:41 przez tom14.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-07-10, 18:38:38
Zaawansowany użytkownik
#14
takie LP to chłód masz murowany Smile
@klimatolog - nie napisałem, że HP nie jest ważne ale aby uzyskać efekt chłodzenia musisz mieć odpowiednie LP. HP w klimie samochodowej jest efektem ustabilizowania się warunków wymiany ciepła a regulacja sprowadza się do sterowania wentylatorem/ami...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa