Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Laguna II i koniec pomysłów..

40 Odpowiedzi, 58881 Wyświetleń
Wstecz 1 2

Sebeeee

  2009-05-19, 08:16:07
Nowy użytkownik
#26
A jak upuścisz gazu może za dużo kiedyś tak miałem nalepka była z innego
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji
  • Odpowiedz

wojnow

  2009-05-19, 13:08:25
Nowy użytkownik
#27
ciekawe - robili mi też i takie testy, czyli upuszczali gazu do minimalnej ilości przy której sprężarka się załącza i wyła tak samo.
Po wszystkich Waszych odpowiedziach widzę że przyczyną może być żle dobrany lub zatkany skraplacz - dobrze myślę?

Cała sytuacja zaczęła się jak samochód miał około dwóch lat, ale była na tyle sporadzyczna że wręcz nie do pokazania w serwisie. Później zaczęło się to nasilać ale cały czas były dłuższe momenty że było ok. Dopiero po wymianie skraplacza (stary zgubił połowe lamelek i dodatkowo zaczął puszczać) wycie stało się permanentne. Natomiast serwis gdzie to robiłem (GABRAT Gdańsk) wydawał mi się na tyle fachowy że nie przypuszczam aby coś źle dobrali...

Może na forum jest ktoś w okolicach kto chciałby spróbowac się z moją Lalunią? :-)
  • Odpowiedz

bartek1986

  2013-07-25, 17:07:46
Nowy użytkownik
#28
Witam,
Ponawiam Posta , a mianowicie mam identyczny problem , jednak ja aż takich prób nie wykonywałem, jednak sprężarkę miałem wymienianą już 3 razy - po regeneracji ( zapłaciłem tylko raz - jedynie za wymiany płaciłem).
Skraplacz plus osuszacz również był wymieniany, po ostatniej wymianie bardzo głośna praca również pozostała , po tygodniu objaw zniknął , dwa dni było cicho, ale dzisiaj klimatyzacja już prawie nie działa , temperatura na zewnątrz 24 stopnie, a temp w nawiewach jedynie 22 stopnie. Jutro wybieram się do swojego majstra sprawdzić czy nie ma wycieków . Jestem ciekawy jak się zakończył post z 2009 roku.
Proszę o rady. Opadają już mi ręce.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

pawkrz74

  2013-10-20, 20:00:04
Nowy użytkownik
#29
Witam,
Mam taki sam problem jeszcze nierozwiązany na wtorek jestem umówiony w warsztacie.
Czy był wymieniany lub przynajmniej sprawdzany zawór sterujący pojemnością skokową sprężarki?
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

j_a_c

  2014-03-08, 12:53:57
Użytkownik
#30
ja bym tez szukał w regulacji wydajności sprężarki ,a napewno jest ze zmienna geometria wymianiłam juz sporo takich zaworków
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

klimatolog

  2014-03-08, 17:16:06
Top użytkownik
#31
Może łożysko napinacza wyje?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-03-10, 16:08:08
Zaawansowany użytkownik
#32
wojnow napisał(a):ja bym tez szukał w regulacji wydajności sprężarki ,a napewno jest ze zmienna geometria wymianiłam juz sporo takich zaworków
Niemożliwe jest, żeby sam zawór wprowadzał hałas - jeżeli już byłby uszkodzony (co potwierdzam, zdarza się bardzo często) to problem były takie, że sprężarka albo sprężałaby cały czas lub odwrotnie - nie uzyskałaby odpowiedniego HP.

Swoją drogą przeczytałem temat od początku i podziwiam speców, że wymieniali 9 razy sprężarkę (nowe i regenerowane) i za każdym razem hałasowało a diagnoza nadal taka sama....
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-03-10, 22:25:56
Użytkownik
#33
Jak założą 10 też będzie hałasować i 11 też. Prawdą jest, że chodzi o pojemność skokową, tyle że gdzie indziej trzeba szukać. Francuskie rozwiązania są co najmniej enigmatyczne. Cool
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-03-11, 16:49:09
Zaawansowany użytkownik
#34
plusz730 napisał(a):Jak założą 10 też będzie hałasować i 11 też. Prawdą jest, że chodzi o pojemność skokową, tyle że gdzie indziej trzeba szukać. Francuskie rozwiązania są co najmniej enigmatyczne. Cool
Mógłbyś rozwinąć temat tzn co ma pojemność skokowa do hałasu?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2014-03-12, 20:34:33
Top użytkownik
#35
gajdek419 napisał(a):
plusz730 napisał(a):Jak założą 10 też będzie hałasować i 11 też. Prawdą jest, że chodzi o pojemność skokową, tyle że gdzie indziej trzeba szukać. Francuskie rozwiązania są co najmniej enigmatyczne. Cool
Mógłbyś rozwinąć temat tzn co ma pojemność skokowa do hałasu?
Wyjaśniam znaczenie tej zależności.Wydajność płuc i gwizdek kibola.Jak kibic o wydolności dostosowanej dmucha w gwizdek to gwizdek gwizda.Gdyby kibic wdmuchiwał ciecz do gwizdka to on nie będzie gwizdał ponieważ gwizdek ten nie będzie gwizdałTo fakt nie do podważenia.Ale gwizd w układzie chłodniczym kojarzy mi się z niedoborem czynnika .A gwizd wynika ze zbyt różnic ciśnień przed i za zaworem rozprężnym.Kibolem jest sprężarka.A gwizdkiem zawór rozprężny.Zasilany gazami a nie cieczą kibica.świsty machaniczne należy odróżniać od chydrraulicznych.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

gregonek

  2014-04-28, 16:36:03
Nowy użytkownik
#36
witam serdecznie.
chcialbym odswiezyc temat wyjacej klimatyzacji w Lagunie z kompresorem Harrison Delphi V5.
Czy zalozycielowi tematu (wojnow) udalo sie rozwiazac problem?
Na forum Renautl Laguna Klub Polska zalozony jest temat wlasnie owyciu w ukladzie klimatyzacji.

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/1069...ji/page-32

Probujemy rozwiazac problem, choc nieukrywam ciezko jest zdiagnozowac co jest nie tak.
Moze koledzy z forum o klimatyzacjach by pomogli, jako fachowcy w temacie obeznani..

Sprezarka jest o zmiennej pojemnosci, sterowana zaworem (iglica z elektromagnesem). Najprawdopodobniej wyje sam kompresor (zbadane stetoskopem lekarskim).
Wymiana zaworka sterowania zmienna pojemnoscia, czasem pomaga na dluzsza chwile (kilka miesiecy), po czym wycie wraca.
Zmiana pojemnosci kompresora nastepuje przy ok. 2500 obr silnika, i w tym momencie najbardziej donosne jest wycie.
Sterowanie elektorniczne samym zaworem dziala (sprawdzane komputerem diagnostycznym CLIP), mimo to wyje.
Klimatyzacja w Lagunie ma jeden zawor serisowy, i bardzo czesto wycie zaczyna sie po "zlym serwisie" (zbyt duzo czynnika lub oleju w ukladzie).
Cisnienie na skraplaczu wynosi ok. 16-18 bar, zalezne od temp zewnetrznej. cisnienie na stronie za parownikiem ok. 2-3 bary.
CZesto temperatura na parowniku spada ponizej 0 st Celsjusza. Dochodzi do -10. Wtedy sprezarka jest odlaczana.

Czy moze ktos spotkal sie z problemem, i poradzil sobie z nim z sukcesem.?
Wszelkie rady beda na wage zlota.
Jeden z nas, szykuje sie do plukania calego ukladu klimy, z wymiana skraplacza, osuszacza i kompresora (na inny niewyjacy) co jest dosc droga impreza.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-04-29, 15:09:07
Zaawansowany użytkownik
#37
Pierwsza kwestia to elektrozawór - czy oby napewno działa prawidłowo tzn czy zmniejsza wydajność sprężarki po wysterowaniu?
Napisz co oznacza, że zmiana pojemności następuje przy 2500obr/min? Jak zachowują się ciśnienia LP i HP przy tej zmianie pojemności?
Chyba już to pisałem wcześniej ale nawet przy maksymalnym wydatku sprężarka nie ma prawa hałasować. Jeżeli hałasuje to w przypadku V5 wywalone jest prawdopodobnie łożysko ślizgowe układu "korbowo-tłokowego". Zużywa się tulejka przez co powstaje luz który daje powoduje hałas przy dużej wydajności kompresora.

Dziwi mnie mocno tak niskie odparowanie - sterownie sprężarki powinno odłączyć ją wcześniej...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-04-29, 15:12:41 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

gregonek

  2014-04-29, 19:49:20
Nowy użytkownik
#38
dzieki gajdek za szybka odpowiedz.
zaworek zmiennej pojemnosci dziala, w sensie iglica i elektromagnes dziala. Z kompa diagnostycznego CLIP mozna go ze tak powiem "Zasterowac" i slychac jak pracuje.i czuc ja go sie dotknie. A czy zmienia pojemnosc prawidlowo to nie mam jak tego sprawdzic (chyba ze podsuniesz jakis pomysl).
Mowiac ze zmiana pojemnosci nastepuje w granicach 2500obr/min, mialem na mysli ze w tym momencie zaworek osiaga 99.2% (wartosc odczytana Clipem) i nie idzie dalej. A takze przy tych obrotach wylacza sie zupelnie kompresor w Lagunach ktore maja uszkodzony zaworek lub jego sterowanie. Sprawdzone i pewne, mialem taki przypadek swoj.
NIe mam pojecia jak zachowuje sie cisnienie LP i HP, nie mam manometrow. Na HP w Lagunie isnienie jest mierzone w skraplaczu, po przeciwnej stronie do rurek. U mnie wynosi ok.12-18 bar.
Sprezarka nie powinna halasowac, to fakt. Moja dziewczyna ma taka sama lagune jak ja, i u Niej nic nie wyje..
Dzis sprawdzilem u siebie, ze sprezarka nie wyje gdy silnik jest zimny (plyn chlodniczy nizej niz 80stopni). Moze to czysty przypadek, a moze jest jakas zaleznosc. Zauwazylem takze ze sprezarka wyje gdy w ukladzie wzrosnie cisnienie powyzej 14-16 bar. Gdy silnik jest zimny cisnienie nie przekracza 10 bar..
Czy moze miec to zwiazek z "wydatkiem cieplnym" o ktorym wspominali forumowicze na str 1 tego tematu?
Pozdrawiam,
Marcin.
  • Odpowiedz

azydek

  2014-07-22, 20:23:45
Nowy użytkownik
#39
Witam.

Cały temat czytam uważnie ponieważ posiadam Lagunę II 1.8 z wyjącą i rozłączającą się przy 2500rpm sprężarką.

Czy ktoś w ogóle uporał się z tym problem?

Ręce opadają z tym cudownym klima-tronikiem.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-07-23, 07:20:54
Zaawansowany użytkownik
#40
Wycie to skutek luzu na wale wewnatrz sprezarki...
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa