Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Renault Trafic II - mało wydajny układ

36 Odpowiedzi, 51089 Wyświetleń
1 2 Dalej

Misteeron

  2014-05-29, 06:36:20
Nowy użytkownik
#1
Witam.

Chce Was prosić o pomoc w problemie z klimatyzacją w Renault Trafic 2.0 dCi 115 w wersji długiej z dwustrefową klimatyzacją.

Układ klimatyzacji jest mało wydajny, temperatura na wylocie z kratek na postoju przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni, wynosi pomiedzy 10 a 15 stopni. Podczas jazdy z predkoscia 90 km i wyzej, przy temperaturze zewnetrznej wynosi okolo 6-7 stopni. Sytuacja się zmienia, gdy temperatura otoczenia wzrasta i przy temperaturze otoczenia podczas jazdy wylot z kratek to juz okolo 12 stopni, a na postoju 15.

Układ został wypłukany, wymieniony osuszacz oraz dysza dławiąca, wymienione chlodnice wody i klimatyzacji, aby byl swobodny przelot powietrza, wentylator dziala na obu biegach.

Cisnienia w ukladzie na postoju to LP: 3 bary, HP: 10 barow. Cisnienia sie nie zmieniaja po zmianie obrotow w silniku. Przewody wysokiego cisnienia sa letnie, nie sa gorace.

Uklad jest zbudowany tak, przednia czesc ukladu jest wyposazona w dysze dlawiacą, a tylna w zawor rozprezny.

Po pierwsze: nigdzie nie potrafie znalezc informacji, o jakim przekroju powinna byc dysza dlawiaca. Probowalem od czarnej po zielona, aktualnie mam pomaranczowa i niczego to nie zmienia. Zachowuje sie uklad dokladnie tak samo.

Dodam, iz tylna czesc ukladu dziala lepiej niz przednia, roznice o 2, czasami 3 stopnie. W zwiazku z tym nie zajmuje sie zaworem rozpreznym.

Czy powodem moze byc zbyt wysokie cisnienie LP (3 bary), czy za niskie wysokie (10 barow)?
Zaobserwowalem sytuacje na malym dlawiku (chyba zielonym), ze po podniesieniu obrotow silnika, przy wyzszej temperaturze otoczenia, cisnienia LP wzroslo, a HP spadlo. Wynikiem byl wzrost temperatury z nawiewiow.

Czy macie jakies pomysly? Czy wymienic kompresor?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-29, 06:52:39 przez Misteeron.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2014-05-29, 17:29:49
Moderator
#2
Moze od sprezarki i od własciwej diagnozy trzeba było zaczac a nie wymieniac wszystko na pałe
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-05-30, 03:27:23
Nowy użytkownik
#3
W momencie, gdy zostala juz tylko sprezarka, faktycznie latwo postawic diagnoze, ze od niej nalezalo zaczac.

Ponowie pytanie: czy ktos sie orientuje w jakim kolorze powinien byc w tym aucie dlawik w obiegu przednim samochodu? Inaczej - jakiej srednicy?

Dodam, iz skierowanie mnie do serwisu Renault nie da rezultatow - wpadlem na to wczesniej, dzwonilem rowniez do serwisow Opel i Nissan. W zadnym z nich nie maja takiej wiedzy.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-30, 05:26:25
Top użytkownik
#4
Załóż taka jaka była wcześniej
  • Odpowiedz

radekklimat

  2014-05-30, 05:51:10
Moderator
#5
Misteeron napisał(a):W momencie, gdy zostala juz tylko sprezarka, faktycznie latwo postawic diagnoze, ze od niej nalezalo zaczac.

Ponowie pytanie: czy ktos sie orientuje w jakim kolorze powinien byc w tym aucie dlawik w obiegu przednim samochodu? Inaczej - jakiej srednicy?

Dodam, iz skierowanie mnie do serwisu Renault nie da rezultatow - wpadlem na to wczesniej, dzwonilem rowniez do serwisow Opel i Nissan. W zadnym z nich nie maja takiej wiedzy.


Nie wazne co zostało, sa procedury sprawdzania układu chłodniczego a ty zaczałes od dupy strony.
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-05-30, 09:34:09
Nowy użytkownik
#6
Gdybym wiedzial, jaka dysza dlawiaca byla wczesniej, to bym sie nie pytal.
Autem zajmowal sie wczesniej ktos inny i jedyne co wiem, to to ze dysza dlawiaca byla zalozona tylem do przodu, a nie zgodnie z kierunkiem - tym samym nie moge zalozyc, ze byla o prawidlowej srednicy.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-30, 10:10:07
Top użytkownik
#7
Wg mnie pomarańczowa.Ale jezeli twierdzisz że nie ma dyszy to możliwe że ktoś przepchnął ja dalej sprawdź azotem przepływ.Miałem przypadek że dysza była ok 15 cm głębiej.Przy takiej ilosci czynnika nabardziej podchodzi pomarańczowa,a czy z jedym czy z dwoma oringami to juz musisz sprawdzic gniazdo
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-05-30, 10:48:35
Nowy użytkownik
#8
Byla zalozona dysza - czarna. Ale zakladam, ze jest to nieprawidlowa dysza. Obecnie do testow wlozylem pomaranczowa - tez mi sie wydawalo, ze to sensowne rozwiazanie. Jednak wszystko opiera sie na "chyba".

W kazdym badz razie dziekuje.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-30, 11:44:18
Top użytkownik
#9
Rozmawiałem mz Laser-sinex i w któryms katalogu znależli że pomarańczowa.Jeżeli jeszcze będzesz miał za wysokie ssanie to daj zieloną
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-30, 11:44:57 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-08, 12:52:42
Nowy użytkownik
#10
Witam ponownie - wracam do problemu klimatyzacji w Renault Trafic.

Wymieniony kompresor, umyty układ, dysze powymieniane, dodatkowo izolowany przewod pomiedzy parownikiem a dławikiem, uzolowana obudowa przeplywu powietrza do nawiewow...

Temperatura zewnetrzna 27 stopni - wylot powietrza z nawiewow 15 stopni podczas jazdy, na postoju 17.
Przy temperaturze zewnetrznej 19 stopni podczas jazdy nawet 0 stopni, na postoju 5-9 stopni - w zaleznosci od nagrzania silnika.

Parownik wewnatrz pojazdu czysty w srodku, czysty od zewnatrz - idealny.

Czy ktos ma jakies pomysly, co jeszcze mozna zrobic?
  • Odpowiedz

barbie

  2014-06-08, 12:55:01
Top użytkownik
#11
skraplacz czysty ? .
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-08, 13:08:01
Nowy użytkownik
#12
Skraplacze czyste, chlodnice wody i klimy nowe.

Dodam jeszcze, ze gdy bylo 19 stopni na zewnatrz, po jedzie okolo 15 minut autostrada wszystko zamarzlo od osuszacza do chlodniczki wewnatrz auta (lacznie z nia).

A jak jest cieplo, to nie chce chlodzic.

A przy okazji. Ile powinno byc oleju i czynnika? Moze tu lezy problem i dane, ktore posiadam sa nieprawidlowe?
Trafic II 2.0 dCi 115, wersja dluga, klimatyzacja przod i tyl.

I jeszcze jedno pytanie: Czy osuszacz powinien byc na wysokim czy niskim cisnieniu?
Dodam, iz z przodu jest dlawik, a z tylu jest dysza rozprezna.


Jeszcze jest pewna zaleznosc... im wyzsze cisnienie w ukladzie, tym slabsze chlodzenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-08, 17:43:48 przez Misteeron.)
  • Odpowiedz

ledek

  2014-06-08, 19:07:38
Nowy użytkownik
#13
Jezeli masz uklad z dysza to masz zasobnik po stronie niskiego a jezeli zawor to osuszacz po stronie wysokiego. W twoim przypadku sa to i to wiec obstawial bym ze masz zasobnik na niskim ale tu sie moge mylic.
Najprawdopodobniej przyczyna twoi klopotow jest zawor wskazuje na to cisnienie 3 na niskim. Zawor zablokowany w polozeniu otwartym przepuszcza przez parownik nadmierna ilosc czynnika i dlatego druga czesc ukladu z dysza dziala gorzej nic innego nie przychodzi mi do glowy. Wymien zawor i napisz czy pomoglo...........
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-08, 19:27:54
Nowy użytkownik
#14
Siedze i kombinuje. Postanowilem, ze jutro zaczne od oproznienia ukladu.

Nastepnie olej 220 ml - wydaje mi sie strasznie duzo, ale tak mam w katalogu, potem gaz 1050 g.

Zastanawiam sie tylko, czy uda mi sie odessac wszystko i powinienem podac 220 ml oleju, czy mniej?

...

Jak nie pomoze, to wymienie jeszcze zawor rozprezny tylny.
  • Odpowiedz

ledek

  2014-06-08, 19:51:28
Nowy użytkownik
#15
Cytat:Nastepnie olej 220 ml - wydaje mi sie strasznie duzo, ale tak mam w katalogu, potem gaz 1050 g.

To jest ilosc na pusty uklad wiec jak tak zrobisz to bedziesz mial 2 razy tyle oleju w ukladzie i klima zrobi beee wiec jest to glupi pomysl z twojej srtony.
ile dodawales oleju robiac serwis?
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-08, 19:53:14
Nowy użytkownik
#16
Wymienialem sprezarke i plukalem uklad i dalem 240 ml.
Najpierw zalalem sprezarke 90 ml a nastepnie 150 ml oleju.

Czyli po oproznieniu ukladu maszyna, ile mam teraz podac??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-08, 19:53:59 przez Misteeron.)
  • Odpowiedz

ledek

  2014-06-08, 20:28:21
Nowy użytkownik
#17
20-30g plus 10g na przewody od stacji ale serwis nic nie da
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-08, 22:44:07
Nowy użytkownik
#18
Zrobie to, aby miec pewnosc, ze jest tyle oleju, ile ma byc.
Bede rowniez pewny, ze jest odpowiednia ilosc gazu.

Jezeli to nic nie da, to wymienie zawor rozprezny w tylnej czesci ukladu.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-09, 05:53:27
Top użytkownik
#19
Właśnie gaz ci sprawdzą.Natomiast oleju nie wyciągną wszystkiego.Więc z dodawaniem oleju ostrożnie.Ile wyciągną tyle niech tylko dodadzą.Ilośc gazu-zaczął bym od 780 g max i sprawdził efekt
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-09, 05:58:39 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-09, 06:52:25
Nowy użytkownik
#20
W kazdym katalogu widnieje 1050 g do mojego auta... Ale moge zaczac od 780 i dodawac.
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-09, 14:39:24
Nowy użytkownik
#21
Dzisiaj przez przypadek sie okazalo, ze kompresor sie rozlecial.
Kupilem regenerowany kompresor w firmie Laser Sinex w Lodzi...

Plukany uklad, wymienione zawory, osuszacz, odpowiednia ilosc oleju (wg informacji z Laser Sinex),
kilka dni i ... dzisiaj kolor oleju szary/grafitowy z opilkami.

Oczywiscie telefon do Laser Sinex i pani z dzialu handlowego powiedziala, ze nie ma mozliwosci,
ze wina lezy na pewno po mojej stronie...

Poszukalem opinii i ... juz mieli ludzie problemy z nimi i nieuznaniem reklamacji, a dzisiaj pani z tej firmy mnie przygotowala na ta ewentualnosc... Juz zalozyla, ze wina lezy po mojej stronie. Ech...

Mam jeszcze stary kompresor, ktory najprawdopodobniej jest w pelni sprawny. Olej byl czysty, jedynie niskie cisnienie bylo zbyt wysokie, co niekoniecznie musialo byc jego wina. A wymieniajac, pluczac uklad, chcialem miec wszystko nowe i dlatego kupilem kompresor regenerowany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-09, 14:41:30 przez Misteeron.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-09, 15:14:00
Zaawansowany użytkownik
#22
Jeżeli posiadasz dowód wymiany/zakupu filtra-odwadniacza(osuszacza) plus dowód zakupu dyszy oraz dodatkowo najlepiej jeszcze wydruki ze stacji do napełniania klimatyzacji to nie maja podstawy do nieuznania reklamacji.
Spokojnie możesz wtedy powołać się na niezgodność towaru z umową.

Co do oleju: czy z obu portów wypływa olej z opiłkami?

Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jak testowane są sprężarki bez oleju przez firmy zajmujące się regeneracją....
  • Odpowiedz

Misteeron

  2014-06-09, 17:51:52
Nowy użytkownik
#23
Wykrecilem zawor rozprezny z tylnej czesci ukladu. Wydaje mi sie, ze opilki wyplynely glownie z niskiego cisnienia.

Co do niezgodnosci towaru z umowa... Mam wszystkie papiery, dowody zakupu czesci itd...
Oczywiscie nawet nie biore pod uwage skorzystanie z gwarancji.
  • Odpowiedz

waldek415

  2015-07-03, 17:54:15
Nowy użytkownik
#24
I jak sytuacja wygląda bo też mam trafica z klimą na przód i tył ale po włączeniu klimy słabo chłodzi w osobówce o 10 lat starszej po włączeniu klimy leci odrazu zimno a tu trzeba czekać aż coś zacznie lecieć i nie wiem czy wentylator jest 2 biegowy czy jedno ten od chłodnicy bo jeszcze nie sprawdzałem i czy 2 bieg powinien się załączać i sytuacja wygląda tak że przewód wysokiego ciśnienia jest gorący a niskiego takli chłody gdzie powinien być lodowaty i teraz nie wiem czy to kwestia wentylatora że nie ma 2 biegu jak kiedyś sprawdzałem błędy to były jakieś od wentylatora i trzeba było by się temu przyjrzeć ogólnie to ciśnienia są ok
  • Odpowiedz

Erni80

  2015-07-05, 07:11:26
Nowy użytkownik
#25
To samo mam w Espace IV 2.2 dCi.Czy rozwiązałeś juz ten problem?
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa