Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Altea 1.9tdi pxe16

8 Odpowiedzi, 8354 Wyświetleń

piotrekpio

  2015-07-24, 18:02:25
Nowy użytkownik
#1
Witam , jestem nowym użytkownikiem więc pozdrawiam wszystkich !!!!
Mój problem dotyczy samochodu seat altea 2004r 1.9tdi , układ ze sprężarką sanden pse16 regulowana elektronicznym zaworem pojemnościowym. Klimatyzacja niestety nie załącza się .Po włączeniu na manometrach nie ma żadnej zmiany.
Teraz kilka uwag z diagnozy problemu:
1.Układ szczelny i napełnioony
2.Czujnik ciśnienia sprawny
3.Brak błędów w komputerze
3.Zawór wymieniony na nowy , napięcie po włączeniu klimatyzacji ok 9 volt , przez chwilę i tak podobno ma być.
4.Jako że jest to climatronik wszedłem w menu czujników i parametrów (zawór regulujący otwarty w 88% , napięcie na zaworze też było w granicach 9v - więc myślę że ten element można uznać jako dobry)
5.Sprężarkę wymontowałem, gdyż ktoś doradził że może być zatarta !!! Olej czysty w ilości ok 50-60ml więc ok , odkręciłem śrubę od wlewu oleju , kręciłem kołem i widziałem że wał się obracał.
6.Teraz mam na uwadze prędkość obrotową sprężarki , gdyż w menu pokazała że wynosi 0 ,czujnikiem od tego jest czujnik obrotów silnika , który komputer przelicza bodajże x1.2 , tylko że błędów nie ma :/
7.Po wymontowaniu sprężarki kręciłem kołem pasowym , dużego oporu nie było , zatkałem palcami port wejścia i wyjścia i nie wyczuwałem sprężania , zrobiłem tak na zamontowanym i wymontowanym zaworze.
Nie wiem czy to dobra metoda , gdyż pierwszy raz sprawdzałem sprężarkę ze zmienną pojemnością.
Przypuszczam jeszcze że może w środku puściło jakieś zabezpieczenie i wał się obraca a tarcza napędzająca tłoki nie, co dałoby takie efekt Smile Może ktoś ma opis i przykładowe parametry kodów climatronic po polsku??

Dodam jeszcze dla utrudnienia że w tamtym roku gdy po raz pierwszy zabierałem się za to , auto było podłączone pod VCDS u znajomego , błędów 0 , powiedział żebym wymienił zawór ( więc tak zrobiłem ale nie pomogło) , wyjeżdżając od niego po 1km klimatyzacja się załączyła , miałem termometr w kratce pokazało 5 stopni , więc efekt zadowalający , przyjechałem do domu , wentylatory chodziły, zgasiłem auto, odpaliłem i przestała działać . Po roku walczę z tym dalej. Proszę o pomoc.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-07-24, 19:18:18
Zaawansowany użytkownik
#2
Wymiana elektrozaowru w PXE to 30% sukcesu gdy sprężarka nie spręża.
Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia wału (nie jest w stanie wystartowac) lub zużyte pierscienie tłokowe.

Oczywiscie istnieje duża szansa, że elektrozawór pomimo, że nowy jest niesprawny (chinolek).
Zakładam, że sprzęgło przenosi napęd na wałek oraz, że wielowypust na wałku/tarczy też jest ok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-07-24, 19:19:33 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2015-07-24, 19:51:44
Top użytkownik
#3
Ja bym chętnie sprawdził czy sterownik na pewno daje te 88% i czy do wtyczki też taki sygnał idzie. Przy pełnej mocy pokaże 99-100% ?
  • Odpowiedz

piotrekpio

  2015-07-24, 20:44:48
Nowy użytkownik
#4
Jeśli chodzi o zużyte pierścienie tłokowe to wydaje mi się że minimalne sprężanie by było a zegary niestety ani drgną. A jeśli chodzi o elektrozawór to gdy miałem wszystko zamontowane wypiąłem wtyczkę , podłączyłem nowy zawór trzymając go w ręce, przy załączeniu klimatyzacji poczułem i usłyszałem ciche kliknięcie , dlatego zakładam że jest dobry , oba mają podobne opory. Jeśli chodzi o sprzęgło to jutro sprawdzę. A co do tych 88% to muszę przetłumaczyć kody i wtedy będę dokładnie wiedział , trochę tego jest i mogłem się pomylić.
Zastanawia mnie to , że jak kręcę ręką to nie ma nawet minimalnego sprężania a chyba powinno być ??
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-07-25, 06:42:26
Zaawansowany użytkownik
#5
Nie musisz wyczuwac sprężania w PXE bo to "na jałowo" krzywka na wale ustawia się prawie prostopadle do wałka a co za tym idzie skok tłoków to dosłownie kilka milimetrów.
  • Odpowiedz

piotrekpio

  2015-07-25, 15:37:23
Nowy użytkownik
#6
Gajdek419 dzięki za odpowiedź , myślałem że z tą krzywką to jest odwrotnie , no ale przecież wtedy to by ciśnie nie na hp było bardzo wysokie. Czyli jeśli dobrze rozumiem to elektrozawór steruje bezpośrednio krzywką , czujnik lp wysyła sygnał na komputer a komputer steruje elektrozaworem ? Tak to się odbywa?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-07-25, 16:28:48
Zaawansowany użytkownik
#7
zawór steruje pośrednio kątem wychylenia krzywki - reszta tak jak piszesz
  • Odpowiedz

piotrekpio

  2015-08-26, 20:19:17
Nowy użytkownik
#8
Po długiej walce zwycięstwo. Szukałem usterki w tańszych elementach ale niestety padła sprężarka. Ta która była zamontowana poszła do regeneracji w dobrej firmie , wróciła z diagnozą że raz działa a raz nie na ich sprawnym zaworze, uszkodzone prawdopodobnie coś w korpusie sprężarki , kasy nie wzięli więc szacunek. Kupiłem używaną (szukałem trochę bo PXE16 jest kilka, różnią się mocowaniem) działa wzorowo jak narazie Smile Dzięki za pomoc !!!
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa