Witam w moim pierwszym poście szanowne grono praktyków chłodników .
A ja mam taki problem z klimatyzacją .
Powiedzmy , że działa ale nie zawsze . Byłem za serwisie klimatyzacji . Odciągnęliśmy czynnik . Wyszło 850 gr na całkowite 950 czyli na cztery lata jak nic nie było robione to znośny wynik , uznaję , że instalacja jest szczelna .
Jest o instalacja dwuparownikowa w Alhambrze z 2012 r , czyli jeszcze znośna bryka
Problem jest , że późno się włącza , albo nie chłodzi na niskich obrotach .
Wszystko miało by wskazywać na zawór sterujący na sprężarce Sandena .
Ciśnienia na instalacji ( z manometrów stacji do napełniania ) ok 2 bar LP i 11 bar HP na pracy na luzie silnika 800rpm), temperatura otoczenia ok 20 C przy wyższych obrotach nieznacznie spadało niskie i rosło wysokie .
Generalnie to sprężarka nie zatarta (?) bo chłodzi (?). Z nadmuchów udało mi się uzyskać min 7 stC ( ustawiłem temp. na minimum i obieg zamknięty ) .
No to pierwsza akcja wymiana zaworu sterującego na sprężarce . Pierwsze oględziny . Zawór cały ciemny ( nagar z oleju ?)
Diagnoza . Wymiana sprężarki , skaraplacza z osuszaczem , i dwóch zaworów rozprężnych , płukanie czyszcenie etc
Czyli kapitalka :/
Chodzi mi o sprawdzenie mojego magika od klimy ( coby mnie nie naciągnął zbytnio) i tu ukłon do kolegów praktyków .
Jak po parametrach z maszyny można określić stan sprężarki ?
Co może naprawdę świadczyć nagar , brud na zaworze sterującym ?
Tak jak rozumuje , że przy zatartej ( zacierającej się ) spreżarce , trzeba wyczyścić idelanie układ , to zastanawiam się dlaczego musimy wymienić dwa TZR-y - robota okrutna by je wydłubać z samochodu .
Tak dla mej ciekawości w jakich granicach cenowych można wykonać taki kapitalny remont
P.S. z VCDS-a błędów w kilmatyzacji nie ma ale nie przeglądałem bloków pomiarowych , a to by wiele jeszcze powiedziało .
A ja mam taki problem z klimatyzacją .
Powiedzmy , że działa ale nie zawsze . Byłem za serwisie klimatyzacji . Odciągnęliśmy czynnik . Wyszło 850 gr na całkowite 950 czyli na cztery lata jak nic nie było robione to znośny wynik , uznaję , że instalacja jest szczelna .
Jest o instalacja dwuparownikowa w Alhambrze z 2012 r , czyli jeszcze znośna bryka
Problem jest , że późno się włącza , albo nie chłodzi na niskich obrotach .
Wszystko miało by wskazywać na zawór sterujący na sprężarce Sandena .
Ciśnienia na instalacji ( z manometrów stacji do napełniania ) ok 2 bar LP i 11 bar HP na pracy na luzie silnika 800rpm), temperatura otoczenia ok 20 C przy wyższych obrotach nieznacznie spadało niskie i rosło wysokie .
Generalnie to sprężarka nie zatarta (?) bo chłodzi (?). Z nadmuchów udało mi się uzyskać min 7 stC ( ustawiłem temp. na minimum i obieg zamknięty ) .
No to pierwsza akcja wymiana zaworu sterującego na sprężarce . Pierwsze oględziny . Zawór cały ciemny ( nagar z oleju ?)
Diagnoza . Wymiana sprężarki , skaraplacza z osuszaczem , i dwóch zaworów rozprężnych , płukanie czyszcenie etc
Czyli kapitalka :/
Chodzi mi o sprawdzenie mojego magika od klimy ( coby mnie nie naciągnął zbytnio) i tu ukłon do kolegów praktyków .
Jak po parametrach z maszyny można określić stan sprężarki ?
Co może naprawdę świadczyć nagar , brud na zaworze sterującym ?
Tak jak rozumuje , że przy zatartej ( zacierającej się ) spreżarce , trzeba wyczyścić idelanie układ , to zastanawiam się dlaczego musimy wymienić dwa TZR-y - robota okrutna by je wydłubać z samochodu .
Tak dla mej ciekawości w jakich granicach cenowych można wykonać taki kapitalny remont
P.S. z VCDS-a błędów w kilmatyzacji nie ma ale nie przeglądałem bloków pomiarowych , a to by wiele jeszcze powiedziało .
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY