Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

zawór bezpieczeństwa sprężarki

17 Odpowiedzi, 15006 Wyświetleń

ekocert

  2017-05-13, 20:40:59
Nowy użytkownik
#1
Zakupiłem samochód w którym układ klimatyzacji pracowal poprawnie pare miesięcy. Klima przestała chłodzić więc podpiąłem manometry i odczyt ciśnień: Lp 1,5 bara, Hp 1,5 bara. Po załączeniu klimy ciśnienie Hp nie rośnie. Załącza się elektromagnes sprężarki ale ze względu na brak czynnika ukłąd dnie pracuje. Układ został opróżniony. Padła mi waga, więc dobiłem czynnika na 5 bar na LP. HP też wskazuje też 5 bar. Uruchomiłem klimę, i po ok 30 s pracy wywala mi czynnik zaworem bezpieczeństwa sprężarki. Ciśnienie HP nie rośnie nadal jest 5 bar. Ciśnienie LP i HP powoli spada 5,4,3,2,1.. bara (spada bo czynnik ulatuje zaworem bezpieczeństwa)
Co może być przyczyną? zawór bezpieczeństwa powinien się otwierać przy ok 30 barach, a nie 5. Czy możliwe aby był całkowicie zatkany filtr odwadniacz i nie ma przepływu czynnika wiec wyrzuca go zaworem bezpieczeństwa sprężarki? Czy w takiej sytuacji nie będzie widocznego skoku cisnienia na manometrze HP?
Jaka może być inna przyczyna oprócz uszkodzonego zawory bezpieczeństwa spreżarki?
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-13, 22:05:11
Top użytkownik
#2
Czyli wiedząc że nie ma czynnika nie sprawdziłeś szczelności? oj nie ładnie...
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-14, 07:52:43
Nowy użytkownik
#3
Sprawdzalem szczelnosc detektorem i puszczal schrederek, wiec myslalem ze tamredy ucieka. Proby azotowej nie robilem. Jak mam zatkany osuszacz lub zawor rozprezny to proba cisnieniowa mi nic nie powie. Pytanie czy jak bedzie zatkany zr lub osuszacz to czy na manometrze hp nie bedzie widac skoku cisnuenua?
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-14, 08:24:14
Top użytkownik
#4
Nie rozumię tego. Co dało Ci "dobicie" czynnika na niepracującym układzie.Czego się dowiedziałeś? Temperatury układu i otoczenia. omijam głupie unijne 40g, ale napełniać niesprawdzony układ, to jest akurat to z czym się walczy, Jedź do serwisu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-14, 08:26:50 przez obser.)
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-14, 09:31:26
Nowy użytkownik
#5
Darujmy sobie unie. Czego nie roUmiesz. Uklad nabolem zeby sprawdzic czy ruszy i pracuje. Jak mam to niby sprawdzic nue napelniajac ukladu? Za porady jedz do serwisu dziekuje. Pytam jak to zdiagnozowac?
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-14, 16:17:24
Top użytkownik
#6
Z takim podejściem raczej nikt Ci nie pomoże. Nie możesz sobie tak o nabijać i sprawdzać czy działa. Jeżeli nie wiesz do czego służy azot i manometry to ja Ci nie pomogę i mam nadzieję że inni też nie.
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-14, 18:19:00
Nowy użytkownik
#7
Rozumiem ze kolega ma problem czytania ze zrozumieniem pytan ale moze jednak ktos umie poslugiwac sie manometramu i diagnozowac uklad po odczytach z manometrow ktore podalem
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-14, 18:43:22
Top użytkownik
#8
Rozumiem co piszesz. Ja Ci odpisuję że masz sprawdzić Azotem. Azotem dlatego bo raczej masz w butli z dużym ciśnieniem. Manometrami sprawdzisz czy przypadkiem zawór nie przepuszcza powyżej 5bar. Dlatego piszę o szczelności bo możliwe że jej nie masz i od tego się zaczyna. Jeśli zawór jest dobry to myślimy dalej...
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-14, 21:05:56
Nowy użytkownik
#9
Ok. Zrobie probe szczelnosci i jak zawor bezpieczenstwa otworzy sie to bede wiedziec przy hakim cisnieniu. Ale nie o to mi chodzilo. Pytam gdzie tzn w ktorym miejscu ukladu chlodniczego jest w samochodzie wpiety zawor hp. Bo jesli mialbym uszkodzony zawor bezpieczenstwa to po zalaczeniu sprezarki na manometrze hp roslo by cisnienie i nagle wywalilo czynnik zaworem bezpieczenstwa. A tu cisnienie na hp wogole nie roslo., a zawor wystrzelil. Czyli albo mam uklad 100% zatkany i czynnik nie ma gdzie krazyc po sprezeniu i wywala zaworem bezp, a manometr hp jest wpiety za zatorem i dlatego nie pokazuje przyrostu cisnienia albo cos jest ze sprezarka. Jesli zawor puszczal by przy 5 barach to puszczal by od razu po nabiciu a nie dopiera jak ruszy sprezarka.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-05-15, 06:00:51
Top użytkownik
#10
ekocert napisał(a):Ok. Zrobie probe szczelnosci i jak zawor bezpieczenstwa otworzy sie to bede wiedziec przy hakim cisnieniu. Ale nie o to mi chodzilo. Pytam gdzie tzn w ktorym miejscu ukladu chlodniczego jest w samochodzie wpiety zawor hp. Bo jesli mialbym uszkodzony zawor bezpieczenstwa to po zalaczeniu sprezarki na manometrze hp roslo by cisnienie i nagle wywalilo czynnik zaworem bezpieczenstwa. A tu cisnienie na hp wogole nie roslo., a zawor wystrzelil. Czyli albo mam uklad 100% zatkany i czynnik nie ma gdzie krazyc po sprezeniu i wywala zaworem bezp, a manometr hp jest wpiety za zatorem i dlatego nie pokazuje przyrostu cisnienia albo cos jest ze sprezarka. Jesli zawor puszczal by przy 5 barach to puszczal by od razu po nabiciu a nie dopiera jak ruszy sprezarka.
Kto ci odpowie gdzien jest zawór Hp jeżeli nie podałeś marki auta.Jak sprawdziłeś HP na postoju bez podpięcia manometru.Gubisz sie w swoich opisach
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-05-15, 06:02:45
Top użytkownik
#11
ekocert napisał(a):Zakupiłem samochód w którym układ klimatyzacji pracowal poprawnie pare miesięcy. Klima przestała chłodzić więc podpiąłem manometry i odczyt ciśnień: Lp 1,5 bara, Hp 1,5 bara. Po załączeniu klimy ciśnienie Hp nie rośnie. Załącza się elektromagnes sprężarki ale ze względu na brak czynnika ukłąd dnie pracuje. Układ został opróżniony. Padła mi waga, więc dobiłem czynnika na 5 bar na LP. HP też wskazuje też 5 bar. Uruchomiłem klimę, i po ok 30 s pracy wywala mi czynnik zaworem bezpieczeństwa sprężarki. Ciśnienie HP nie rośnie nadal jest 5 bar. Ciśnienie LP i HP powoli spada 5,4,3,2,1.. bara (spada bo czynnik ulatuje zaworem bezpieczeństwa)
Co może być przyczyną? zawór bezpieczeństwa powinien się otwierać przy ok 30 barach, a nie 5. Czy możliwe aby był całkowicie zatkany filtr odwadniacz i nie ma przepływu czynnika wiec wyrzuca go zaworem bezpieczeństwa sprężarki? Czy w takiej sytuacji nie będzie widocznego skoku cisnienia na manometrze HP?
Jaka może być inna przyczyna oprócz uszkodzonego zawory bezpieczeństwa spreżarki?
Jeżeli na pustym układzie włącza się sprzęgło to też coś nie halo z instalacją elektryczną konkretnie zn presostatem
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-15, 09:16:39
Top użytkownik
#12
Na HP jest 5 bar ale nie wiadomo grze jest port HP :lol: :lol: :lol: :lol:
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-15, 11:20:31
Top użytkownik
#13
ekocert napisał(a):Darujmy sobie unie. Czego nie roUmiesz. Uklad nabolem zeby sprawdzic czy ruszy i pracuje. Jak mam to niby sprawdzic nue napelniajac ukladu? Za porady jedz do serwisu dziekuje. Pytam jak to zdiagnozowac?

Z Twoich opisów to nic nie rozumię. Co mogę zrozumieć, to tylko to. że pojęcia nie masz o klimatyzacji. prawdziłeś czy na czujniku miałeś błąd niskiego ciśnienia w układzie? I jakie jeszcze może błędy były? Aby pomiary manomerami i sondami teperatury były wiarygodne musimy mieć pewność, że mamy załadowaną nominalną ilość czynnika i szczelny układ. Toć to abecadło. A Ty zabierasz się od d....y strony i jeszcze warczysz na wszystkich. Jak się pytasz i zachowujesz takie dostaniesz odpowiedzi.
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-15, 18:20:10
Nowy użytkownik
#14
Ok to prosciej. Pytam czy zawor hp w samochodach jest wstawiany w ukladzie chlodniczym przed osuszaczem czy za osuszaczem patrzac od stronny tloczenia sprezarki bo to istotne ze wzgledu na brak skoku cisnienia na manometrze hp. Nie widze tego bo silnik jest wielki 4.0 i zabudowany a samo wyprowadzenie krocca zaworu nic nie mowi. Samochod to stary land rover wiec nie ma komputera i kodow bledow. Nie pytam o lokalizacje zaworu hp pod maska bo wiem gdzie on jest i sie do niego podlaczalem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-15, 18:27:53 przez ekocert.)
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-15, 18:21:16
Nowy użytkownik
#15
Presostat LP nie dziala, to wiem bo zalaczal elektromagnes bez czynnika
  • Odpowiedz

ekocert

  2017-05-15, 18:24:37
Nowy użytkownik
#16
Czy spotkal sie ktos z tym aby osuszacz lub zawor rozprezny byl calkowicie zatkany i uniemozliwial jakikolwiek przeplyw czynnnika?
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-15, 18:44:31
Top użytkownik
#17
ekocert napisał(a):Czy spotkal sie ktos z tym aby osuszacz lub zawor rozprezny byl calkowicie zatkany i uniemozliwial jakikolwiek przeplyw czynnnika?

Tak.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa