Witam serdecznie wszystkich
Mercedes w140 500SE 1992 r. Objawy są takie, że klima chodzi bardzo ładnie jak się jedzie czy tam stoi w korku ale silnik pracuje. Jak zgaszę silnik wyjdę na klika minut z auta to po ponownym uruchomieniu klima już nie chłodzi - leci letnie powietrze z nawiewu. Zrobiłem sobie odczyt wartości z temperatur i wychodzi tak:
Jak jadę i klima działa:
1) Temp. na nagrzewnicy czujnik 1 - 4-6 stopni C
2) Temp. na nagrzewnicy czujnik 2 - 4-6 stopni C
3) Temp na parowniku ok 6-7 stopni C
Niepokoi mnie jednak wysoka wartość ciśnienia w układzie 23-25 bary.
Po zgaszeniu silnika i powrocie z zakupów i klima już nie chłodzi temperatury są takie:
1) Temp. na nagrzewnicy czujnik 1 - 40 stopni C
2) Temp. na nagrzewnicy czujnik 2 - 70 stopni C
3) Temp na parowniku ok 10-12 stopni C
Klima nabijana parę dni temu wraz z wymianą filtra kabinowego i chłodnicy skraplacza. Kompresor cały czas pracuje, wiatraki się kręcą. Zamówiłem jeszcze nowy osuszacz i zawór rozprężny mam nadzieję że poprawi to ciśnienie w układzie. Co do drugiego problemu wygląda mi to tak jakby na postoju na nagrzewnice był puszczony obieg gorącego powietrza i dmucha mi ciepłym powietrzem a klima nie nadąża go schładzać.
Błędy odczytane z klimatronika to:
E0 75 Heater supply unit circulation pump (A31m1), open or short circuit **)
E0 83 Heater supply unit left duovalve (A31y1), open or short circuit **)
E0 87 Heater supply unit right duovalve (A31y2), open or short circuit **)
Po skasowaniu E0 75 powraca. Ogólnie błędy odpowiadają za działanie dodatkowej pompki elektrycznej obiegu wody i zaworków ogrzewania co może mieć wpływ na temperatury na nagrzewnicy?
Mercedes w140 500SE 1992 r. Objawy są takie, że klima chodzi bardzo ładnie jak się jedzie czy tam stoi w korku ale silnik pracuje. Jak zgaszę silnik wyjdę na klika minut z auta to po ponownym uruchomieniu klima już nie chłodzi - leci letnie powietrze z nawiewu. Zrobiłem sobie odczyt wartości z temperatur i wychodzi tak:
Jak jadę i klima działa:
1) Temp. na nagrzewnicy czujnik 1 - 4-6 stopni C
2) Temp. na nagrzewnicy czujnik 2 - 4-6 stopni C
3) Temp na parowniku ok 6-7 stopni C
Niepokoi mnie jednak wysoka wartość ciśnienia w układzie 23-25 bary.
Po zgaszeniu silnika i powrocie z zakupów i klima już nie chłodzi temperatury są takie:
1) Temp. na nagrzewnicy czujnik 1 - 40 stopni C
2) Temp. na nagrzewnicy czujnik 2 - 70 stopni C
3) Temp na parowniku ok 10-12 stopni C
Klima nabijana parę dni temu wraz z wymianą filtra kabinowego i chłodnicy skraplacza. Kompresor cały czas pracuje, wiatraki się kręcą. Zamówiłem jeszcze nowy osuszacz i zawór rozprężny mam nadzieję że poprawi to ciśnienie w układzie. Co do drugiego problemu wygląda mi to tak jakby na postoju na nagrzewnice był puszczony obieg gorącego powietrza i dmucha mi ciepłym powietrzem a klima nie nadąża go schładzać.
Błędy odczytane z klimatronika to:
E0 75 Heater supply unit circulation pump (A31m1), open or short circuit **)
E0 83 Heater supply unit left duovalve (A31y1), open or short circuit **)
E0 87 Heater supply unit right duovalve (A31y2), open or short circuit **)
Po skasowaniu E0 75 powraca. Ogólnie błędy odpowiadają za działanie dodatkowej pompki elektrycznej obiegu wody i zaworków ogrzewania co może mieć wpływ na temperatury na nagrzewnicy?