barbie napisał(a):przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać.o ssanie to ja bym się nie bał... troszkę wyższe ciśnienie ssania -to większa wydajność -i paradoksalnie chłodniejsze uzwojenia -lepsze chłodzenie silnika.
I typowo sprężarki na r22 dają radę na 404.
bałbym się o skraplanie...
wyższe ciśnienie R404 samo z siebie i dodatkowo większa wydajność... skraplacz musi mieć zapas -bo nie wyrobi po przezbrojeniu.
a jazda z tłoczeniem 26 czy 27 bar może już "zabić sprężarkę" -lub rozszczelnić układ... np zawory bezpieczeństwa.
no i jest to niewielkie ryzyko większej agresywności chemicznej 404ki... nigdy nie wiadomo czy materiały niegdyś użyte w produkcji na R22 są odporne na nowy czynnik...
acha -i zawsze należny sprawdzić czy ssanie jest prawidłowo poprowadzone. Przy R22 olej praktycznie sam wracał... przy 404 może nie mieć na to ochoty.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY