Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Dziwny kolor oleju ?

21 Odpowiedzi, 25049 Wyświetleń

wit

  2011-07-02, 20:10:45
Top użytkownik
#12
elektromechanik napisał(a):
wit napisał(a):kwas powstały z rozpadu oleju estrowego.

Kol. wit.

Rozumiem że olej mógł się zakwasić ale od czego? Rolleyes

Nie sądzę aby tyle razy i na tak długo był otwierany układ aby załapać tyle > słonej wilgoci <. ( jak piszesz ).
Ile powietrza musiałoby się tam dostać?
Przy tak dużej ilości powietrza sprężarka dawno by już siadła ze względu na ciśnienie skraplania jeśli by w ogóle pracowała ze względu na zamarzającą wilgoć w zaworze rozprężnym.
.

to dodam troszkę info o opisywanym przypadku -"przy okazji" -byłem poproszony o obejrzenie sprężarki i niezależna opinię -ekspertyzę robiło poważne laboratorium.
NOWE sprężarki hermetyczne tłokowe (duże i raczej drogie) -chodziło o bodajże 2 szt zakupione jednocześnie. jedna w ogóle nie ruszyła po zamontowaniu do układu -druga ruszyła prawidłowo - i spaliła się po niecałej godzinie pracy -ściślej po kilkunastu minutach.

producent i sprzedawca odmówili gwarancji -wiec sprężarki poszły do ekspertyzy... po przecięciu i demontażu -okazało się, ze olej ma taki zielony kolor jak tutaj na zdjęciach i jest bardzo silnie zakwaszony. wyraźna korozja wnętrza sprężarek, zwłaszcza listków zaworowych, panewek. ta co ruszyła i pracowała kilkanaście minut -wyraźne ślady zatarcia. W obu na uzwojeniach widoczne mikroskopijne jakby wżery i solne wykwity. Sprężarki były fabrycznie nowe i nigdy nieużywane -przestały jedynie w hiszpańskim magazynie w nadmorskiej miejscowości około 2 lata od daty produkcji. z fabrycznymi korkami na przyłączach. bezpośrednią przyczyną zniszczenia były zakwaszony olej oraz uszkodzenia korozyjne -zwłaszcza uzwojeń , panewek i zaworów.
Przyczyna zakwaszenia oleju w nowych magazynowych urządzeniach -nieustalona -tylko spekulacje -właśnie jako nieszczelne zamknięcie króćców i wnikanie nadmorskiego powietrza przez okres przechowywania...

tyle wiem. z tym przypadkiem spotkałem się "przy okazji" załatwiania innych spraw w firmie współpracującej z moim poprzednim pracodawcą... wiem tyle co mi powiedziano i co widziałem. a wnętrze sprężarki wyglądało "ciekawie" -nigdy dotąd czegoś podobnego nie widziałem.
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa