ekocert napisał(a):Zakupiłem samochód w którym układ klimatyzacji pracowal poprawnie pare miesięcy. Klima przestała chłodzić więc podpiąłem manometry i odczyt ciśnień: Lp 1,5 bara, Hp 1,5 bara. Po załączeniu klimy ciśnienie Hp nie rośnie. Załącza się elektromagnes sprężarki ale ze względu na brak czynnika ukłąd dnie pracuje. Układ został opróżniony. Padła mi waga, więc dobiłem czynnika na 5 bar na LP. HP też wskazuje też 5 bar. Uruchomiłem klimę, i po ok 30 s pracy wywala mi czynnik zaworem bezpieczeństwa sprężarki. Ciśnienie HP nie rośnie nadal jest 5 bar. Ciśnienie LP i HP powoli spada 5,4,3,2,1.. bara (spada bo czynnik ulatuje zaworem bezpieczeństwa)Jeżeli na pustym układzie włącza się sprzęgło to też coś nie halo z instalacją elektryczną konkretnie zn presostatem
Co może być przyczyną? zawór bezpieczeństwa powinien się otwierać przy ok 30 barach, a nie 5. Czy możliwe aby był całkowicie zatkany filtr odwadniacz i nie ma przepływu czynnika wiec wyrzuca go zaworem bezpieczeństwa sprężarki? Czy w takiej sytuacji nie będzie widocznego skoku cisnienia na manometrze HP?
Jaka może być inna przyczyna oprócz uszkodzonego zawory bezpieczeństwa spreżarki?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
zawór bezpieczeństwa sprężarki
17 Odpowiedzi, 15014 Wyświetleń| Wiadomości w tym wątku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY