Przepraszam, że nie opisałem dalszej historii mojego auta, ale jestem na wakacjach i staram się "odłączyć" od komputera.
Kolego @maryo, w pierwszej kolejności zmień warsztat!!! U mnie pierwszy szukał nieszczelności przez ok 40 min i nic nie znalazł. Pojechałem do innego, malutkiego, "jednoosobowego" wulkanizatora z serwisem klimatyzacji (kiedyś zmieniałem tam opony i serwisant sprawiał bardzo dobre "wrażenie").
Znalezienie nieszczelności zajęło dosłownie kilka minut, w tym czasie było napełnienie układu azotem do 10,4 bar, przygotowanie mieszanki z "bąblami" i opryskanie skraplacza od frontu. Po chwili wskazał mi miejsce, w którym "pieniło się", po kolejnej chwili dołączyły dwa mniejsze źródła "bąbli". Diagnoza: chłodnica do wymiany.
Co ciekawe w czasie niecałych 10 minut ciśnienie zeszło z 10,4 na 10,3 bar, więc nie wiem, jak w poprzednim warsztacie w mgnieniu oka spadło z 15 do 10 bar (ja rozumiem, że z wyższego poziomu, ale...). Albo "fachoFcy" albo chińska maszyna wariowała (drugi warsztat pracował na ECK 2900 saniflux).
Więcej napiszę dziś wieczorem.
EDIT:
Rozumiem, że to dotyczy tylko sprężarek ze stałym sprzęgłem? Bo mi ciarki po plecach przeszły...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-19, 19:26:22 przez ignas.)
Kolego @maryo, w pierwszej kolejności zmień warsztat!!! U mnie pierwszy szukał nieszczelności przez ok 40 min i nic nie znalazł. Pojechałem do innego, malutkiego, "jednoosobowego" wulkanizatora z serwisem klimatyzacji (kiedyś zmieniałem tam opony i serwisant sprawiał bardzo dobre "wrażenie").
Znalezienie nieszczelności zajęło dosłownie kilka minut, w tym czasie było napełnienie układu azotem do 10,4 bar, przygotowanie mieszanki z "bąblami" i opryskanie skraplacza od frontu. Po chwili wskazał mi miejsce, w którym "pieniło się", po kolejnej chwili dołączyły dwa mniejsze źródła "bąbli". Diagnoza: chłodnica do wymiany.
Co ciekawe w czasie niecałych 10 minut ciśnienie zeszło z 10,4 na 10,3 bar, więc nie wiem, jak w poprzednim warsztacie w mgnieniu oka spadło z 15 do 10 bar (ja rozumiem, że z wyższego poziomu, ale...). Albo "fachoFcy" albo chińska maszyna wariowała (drugi warsztat pracował na ECK 2900 saniflux).
Więcej napiszę dziś wieczorem.
EDIT:
gajdek419 napisał(a):I dlatego spręzarka bez czynnika ulega zatarciu - brak smarowania
Rozumiem, że to dotyczy tylko sprężarek ze stałym sprzęgłem? Bo mi ciarki po plecach przeszły...
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY