Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

brak czynnika, serwis nie potrafi znaleźć nieszczelności

80 Odpowiedzi, 70414 Wyświetleń

ignas

  2017-06-19, 23:14:43
Nowy użytkownik
#28
Dziękuję za cenne informacje.

Nie uzyskałem potwierdzenia, ale wnioskuję, że dyskusja dotycząca możliwości zatarcia kompresora nie dotyczyła mojego auta -
proszę mnie poprawić, jeśli się mylę, mam za sobą raptem kilka(naście?) godzin czytania materiałów w necie, więc poziom wcześniejszych wypowiedzi daleko przerasta moje możliwości rozumienia działania układów klimatyzacji.

Dla pełnego obrazu opiszę dalszy ciąg historii problemów z klimatyzacją w moim aucie (może komuś się to przyda):
1. Wycena naprawy w drugim warsztacie (tym, który znalazł nieszczelność): 200zł za wymianę skraplacza i test szczelności azotem + 150zł za napełnienie układu oraz dezynfekcję ozonem.
2. Skraplacze zaproponowano z oferty Intercarsa (ceny z ich detalu), ale mogę dostarczyć swój (oryginał Forda mogę kupić taniej niż najtańszy zaproponowany zamiennik - Thermotec).
3. Zawsze stosowany jest olej PAG100, ale mogę dostarczyć swój (PAG46) - zaproponowano jego "ręczne" podanie (ze względu na to, że po założeniu do maszyny butelki z PAG46 z rurek i tak najpierw leciałby PAG100) - to uważam za plus.

Napisałem maila do "renomowanego" serwisu klimatyzacji w Jelonku pod Poznaniem i wycenili mi naprawę (samą robociznę, tj. wymianę i napełnienie układu) na 1.000 zł (!!!) + dodatkowa opłata za dezynfekcję w przypadku skraplacza zintegrowanego z chłodnicą wody lub 600-700 zł (!) + dodatkowa opłata za dezynfekcję w przypadku osobnej chłodnicy wody. Podałem dokładne dane auta, wydaje mi się, że nie było w nich zintegrowanych chłodnic, ale to mało istotne - za to ceny są, moim zdaniem, zabójcze.
Przypomniałem sobie, że po zeszłorocznym serwisie klimatyzacji pojechałem do tego warsztatu, żeby upewnić się, czy została dodana odpowiednia ilość oleju i o dziwo otrzymałem odpowiedź, że tak. Więc nie wiem, czy renoma tego warsztatu nie polega na marketingu i PR...

c.d.n.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-19, 23:15:06 przez ignas.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa