Dzięki za odpowiedź, w takim razie poproszę o dodanie kontrastu.
Nie sprowadzajmy tego do absurdu, żeby przy każdej wymianie skraplacza przepłukiwać cały układ - nie stać mnie na to :/
Wyżej napisałem, że znalazłem informację o 10% na każdy z powyższych elementów (czyli łącznie 20%, tj. 26-30g oleju), na innych forach przewijają się wartości bezwzględne: skraplacz - 20g, osuszacz 15g, czyli 35g - wartość podobna do opisanej wyżej.
21g brakujące od zeszłorocznego serwisu dodać 26-35g przy wymianie skraplacza i osuszacza daje 47-56g oleju.
Czy dolanie do układu 50g oleju (precyzyjnie: 45g oleju + 5g barwnika UV) będzie prawidłowe?
EDIT:
Przy okazji wymiany skraplacza pewnie będzie demontowany zderzak - czy warto przy tej okazji zamontować aluminiową siatkę tuningową (o oczkach np. 6,5x4mm) jako zabezpieczenie skraplacza przed uszkodzeniami mechanicznymi? Od spodu zabezpieczenie jest 100%-owe przez osłonę silnika, jedyna możliwość uszkodzenia jest bezpośrednio od frontu. Myślę, że taka sitaka nie zakłóci schładzania skraplacza przepływającym powietrzem.
EDIT 2:
Czy przy okazji wymiany skraplacza i osuszacza wymienia się lub czyści zawór rozprężny? Takie informacje wyczytałem na innych forach, nie mam możliwości ich zweryfikowania.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-07-04, 11:21:10 przez ignas.)
obser napisał(a):jak już jesteś taki aptekarski i chcesz zrobić wszystko na tip-top to poszperaj gdzie profesjonalnie płuczą układy
Nie sprowadzajmy tego do absurdu, żeby przy każdej wymianie skraplacza przepłukiwać cały układ - nie stać mnie na to :/
Wyżej napisałem, że znalazłem informację o 10% na każdy z powyższych elementów (czyli łącznie 20%, tj. 26-30g oleju), na innych forach przewijają się wartości bezwzględne: skraplacz - 20g, osuszacz 15g, czyli 35g - wartość podobna do opisanej wyżej.
21g brakujące od zeszłorocznego serwisu dodać 26-35g przy wymianie skraplacza i osuszacza daje 47-56g oleju.
Czy dolanie do układu 50g oleju (precyzyjnie: 45g oleju + 5g barwnika UV) będzie prawidłowe?
EDIT:
Przy okazji wymiany skraplacza pewnie będzie demontowany zderzak - czy warto przy tej okazji zamontować aluminiową siatkę tuningową (o oczkach np. 6,5x4mm) jako zabezpieczenie skraplacza przed uszkodzeniami mechanicznymi? Od spodu zabezpieczenie jest 100%-owe przez osłonę silnika, jedyna możliwość uszkodzenia jest bezpośrednio od frontu. Myślę, że taka sitaka nie zakłóci schładzania skraplacza przepływającym powietrzem.
EDIT 2:
Czy przy okazji wymiany skraplacza i osuszacza wymienia się lub czyści zawór rozprężny? Takie informacje wyczytałem na innych forach, nie mam możliwości ich zweryfikowania.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY