Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

BMW E36 Problemy z klimatyzacją

1 Odpowiedzi, 1377 Wyświetleń

Domage

  2017-07-23, 13:30:54
Nowy użytkownik
#1
Witam
Mam trudny temat z klimatyzacją.
Mój samochód jest z 91r oryginalnie na czynnik R12
Ktoś kiedyś we włoszech zmienił sprężarkę na R134, ale zostawił stare węże.

Wymieniłem węże z przyłączami na R134(Używane), zawór rozrpężny (używany), kompresor klimatyzacji (używany).
Dopiero po demontażu zauważyłem, że kompresor który był w samochodzie miał na tabliczce R134.

Po napełnieniu układu klimatyzacja chodziła 2 tyg, gaz uciekł.
Olałem system, pojeździłem tak jeszcze z pół roku, aż pewnego upalnego dnia,rozpadło się koło pasowe na kompresorze, bo strasznie brzęczało, spaliło mi pasek klinowy, i chyba wtedy się coś porobiło niedobrego ze sprężarką.

Oddałem auto na warsztat, z zaleceniem przepłukania układu,wymiany kompresora i wszystkiego co konieczne. Do sprawdzenia kompresor który był oryginalnie w samochodzie.
W zakładzie go sprawdzili, rozebrali wymienili olej, i założyli z powrotem do auta, wraz z płukaniem układu (podobno), i nowym osuszaczem,

Zaraz po odebraniu samochodu, kompresor wyje. Szybki powrót i spec stwierdził, że się "dotrze", bo na ciasno ją spasowali, a jak nie to przyjechać.
Czasu przyjechać już nie było...

Znów klimatyzacja chodziła 2 tyg. Po tym czasie mimo, że nie chłodziła, to dało się załączyć kompresor
Parę razy mimo braku kontrolki na nawiewie to słychać było że kompresor dalej chodzi. Czyli jakby się sama załączała?

Z układu ściągnąłem 100g czynnika (wpakowane było 850). Ciśnienia w układzie niestety nie zapamiętałem.
Teraz wziąłem się za wymianę skraplacza, i oto jaki olej mi wyleciał z rurki od kompresora (Załącznik)
Wyłącznik ciśnieniowy, sprawdzałem na kompresorze, i zwiera mniej więcej przy 1,5 Bar.


Pytanie do fachowców:
Nigdy w życiu nie widziałem oleju w klimatyzacji o takim kolorze, Co może być powodem?
Czy wyłącznik nie powinien zwierać przy wyższym ciśnieniu w układzie ?
Czy jest ktoś w okolicy Katowic kto mógłby mi fachowo przepłukać układ, sprawdzić szczelność i powymieniać co się da?
Mam nowy skraplacz, którego mi szkoda zakładać na taki syf.


Pozdrawiam
Krzysiek
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa