Wydaje się, że problem może wynikać z kilku przyczyn. Po pierwsze, warto sprawdzić, czy w układzie nie ma nieszczelności. Skoki podciśnienia podczas próżni mogą wskazywać na wyciek czynnika chłodniczego, więc zaleca się przeprowadzenie testu szczelności za pomocą azotu. Kolejną możliwością jest zator w układzie, który może występować w filtrze osuszacza, zaworze rozprężnym (EEV) lub kapilarze. Należy również zwrócić uwagę na sprężarkę – jeśli nie generuje odpowiedniego ciśnienia, może być uszkodzona, co warto sprawdzić, mierząc pobór prądu i analizując ciśnienie pracy układu.
Również warto zbadać ewentualne problemy z czujnikami temperatury, które mogą prowadzić do nieprawidłowego działania systemu. W przypadku zanieczyszczenia układu (np. wilgocią), konieczne może być przepłukanie instalacji azotem i wymiana filtra osuszacza. Jeśli zawór 4-drogowy nie przełącza się prawidłowo, może to również powodować brak grzania lub chłodzenia, ponieważ nie działa ani w trybie grzania, ani chłodzenia. Sprawdzenie tych elementów pomoże zawęzić przyczynę problemu i naprawić urządzenie.
__________________________
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2025-02-25, 13:33:52 przez admin.)
Również warto zbadać ewentualne problemy z czujnikami temperatury, które mogą prowadzić do nieprawidłowego działania systemu. W przypadku zanieczyszczenia układu (np. wilgocią), konieczne może być przepłukanie instalacji azotem i wymiana filtra osuszacza. Jeśli zawór 4-drogowy nie przełącza się prawidłowo, może to również powodować brak grzania lub chłodzenia, ponieważ nie działa ani w trybie grzania, ani chłodzenia. Sprawdzenie tych elementów pomoże zawęzić przyczynę problemu i naprawić urządzenie.
__________________________
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY