Witam,
Scrolle są często używane w pompach ciepła a ja chcę hermetycznego scrolla przystosować do pracy jako silnik pneumatyczny. Mam pytanie do tych co wiedzą coś o układzie smarowania w scrolach, bo dla mnie jest to jeszcze nie do końca jasne, a nie bardzo chcę ją rozcinać u dołu. Otóż chciałbym żeby smarowanie olejem spiral w głowicy i łożyska działało także przy lewych obrotach silnika. W DTR-kach producent pisze, że jest dopuszczalne działanie scrolla w przeciwnym kierunku ale nie dłużej niż godzinę. Jest to oczywiste, bo zawór zwrotny zamyka się przy przeciwnym ruchu spiral i dłuższa praca może doprowadzić do utraty oleju bo będzie on wydmuchiwany bez dostarczania nowego. Ale tu producent nic nie pisze czy głowica jest smarowana przy lewych obrotach. Jak patrzy się na filmy na Youtube, gdzie demontują jej podzespoły to widać w środku osi u dołu wałka napędowego wydrążony otwór z dwiemia łopatkami który to otwór wędruje do góry zbaczając z osi wałka (smarowanie odśrodkowe). Te łopatki widać że są prostopadle zamontowane ale nie widać jak one dalej biegną (prosto czy spiralnie). Dla mnie wygląda to tak, że lecą prosto. Czy one zabierają olej i pompują do głowicy także przy ruchu w lewo? Czy się mylę? Czy ktoś z was sprawdzał to i wie czy olej będzie doprowadzany przy lewych obrotach do głowicy? Jeśli nie, to będę musiał rozciąć ją u dołu żeby dodać nowe łopatki dla lewych obrotów - a może to nie jest konieczne?
Proszę o odpowiedź.
pozdrawiam,
Nardis
Scrolle są często używane w pompach ciepła a ja chcę hermetycznego scrolla przystosować do pracy jako silnik pneumatyczny. Mam pytanie do tych co wiedzą coś o układzie smarowania w scrolach, bo dla mnie jest to jeszcze nie do końca jasne, a nie bardzo chcę ją rozcinać u dołu. Otóż chciałbym żeby smarowanie olejem spiral w głowicy i łożyska działało także przy lewych obrotach silnika. W DTR-kach producent pisze, że jest dopuszczalne działanie scrolla w przeciwnym kierunku ale nie dłużej niż godzinę. Jest to oczywiste, bo zawór zwrotny zamyka się przy przeciwnym ruchu spiral i dłuższa praca może doprowadzić do utraty oleju bo będzie on wydmuchiwany bez dostarczania nowego. Ale tu producent nic nie pisze czy głowica jest smarowana przy lewych obrotach. Jak patrzy się na filmy na Youtube, gdzie demontują jej podzespoły to widać w środku osi u dołu wałka napędowego wydrążony otwór z dwiemia łopatkami który to otwór wędruje do góry zbaczając z osi wałka (smarowanie odśrodkowe). Te łopatki widać że są prostopadle zamontowane ale nie widać jak one dalej biegną (prosto czy spiralnie). Dla mnie wygląda to tak, że lecą prosto. Czy one zabierają olej i pompują do głowicy także przy ruchu w lewo? Czy się mylę? Czy ktoś z was sprawdzał to i wie czy olej będzie doprowadzany przy lewych obrotach do głowicy? Jeśli nie, to będę musiał rozciąć ją u dołu żeby dodać nowe łopatki dla lewych obrotów - a może to nie jest konieczne?
Proszę o odpowiedź.
pozdrawiam,
Nardis