Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C.

3 Odpowiedzi, 3140 Wyświetleń

szark2

  2009-04-24, 10:03:06
Nowy użytkownik
#1
WITAM
Po długotrwałej obserwacji stwierdziłem, że problem zaczyna się dokładnie po przekroczeniu 24 stopni C na zewnatrz (wg. wskazań na klimatroniku). Na postoju bardzo często załączenie sprężarki jest tak gwałtowne,że powoduje silne szarpnięcie silnika.Być może następuje jej rozłączenie ponieważ po takim szarpnięciu klima przestaje działać na chwilę. W trakcie jazdy tego nie odczuwam, ale może ze względu na większą moc silnika. Poniżej tej temperatury jest wszystko OK. Klima działa prawidłowo na wyjściu daje 5-6 stopni, odczuwalne jest tylko normalne włączenie sprężarki.
proszę o pomoc ponieważ byłem już w serwisie i nie mogą ustalic usterki. według nich wszystko jest OK, ale temperatura przy sprawdzaniu była poniżej 24 st.C. Wymieniłem spręzarkę ponieważ przez te szarpnięcia pozrywane zotały nity ze sprzęgła, ciśnienie w układzie jest OK.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

laser-sinex

  2009-04-24, 14:03:02
Nowy użytkownik
#2
Biorąc pod uwagę podany przez Ciebie model auta mogę przypuszczać że masz kompresor 7SEU16C lub TXE16 – są to kompresory z elektrozaworem sterowanym przez komputer, najczęstszą przyczyną uszkodzeń sprzęgła jest problem z sygnałem sterującym wysyłanym do kompresora lub niesprawny elektrozawór kompresora. To z kolei prowadzi do podania nagłego (a nie płynnego) impulsu ciśnienia sterującego co odczuwasz jako szarpnięcie. Zdarza się to przy wyższych temperaturach gdy auto klima musi wydajniej popracować. Ja osobiście odwiedził bym serwis i poddał diagnostyce klimatronik.

Jeśli wymieniałeś sprężarkę razem z elektrozaworem to masz problem z sygnałem sterującym, a wykluczyć możesz elektrozawór kompresora.
Poza tym , w tych kompresorach można wymienić napęd nie koniecznie wymieniając cały kompresor, problem w tym że mało która firma posiada te napędy dlatego proponują wymianę całego kompresora.
  • Odpowiedz

tom17

  2009-04-24, 14:36:39
Użytkownik
#3
sprawdź wentylatory. być może nie załącza się jeden z nich i sprężarkę rozłącza presostat. sprężarka ma zmienna wydajność więc przy normalnej pracy układu nie powinna się wyłaczać.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa