Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatronik sharan

29 Odpowiedzi, 38478 Wyświetleń
1 2 Dalej

bodzio

  2008-08-29, 09:11:06
Zaawansowany użytkownik
#1
jak to jest w tych sharonah z klimatronikiem bo mam takiego co po ustawieniu nawiewu i temp. sprężarka i wentylatory skraplacza nie startują jak odpale silnik tylko dopiero jak odjade z miejsca i chodzi ok nawet jak się zatrzymam ale jak zgasze silnik i odpale to znowu trzeba ruszyć autem z miejsca żeby ruszyła sprężarka.
one tak mają czy coś jest nie tak?
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-08-30, 07:05:11
Zaawansowany użytkownik
#2
a powinna się załączyć odrazu po uruchomieniu silnika i ustawieniu klimatronika na najmniejszą temperature???
Jak powinny pracować wentylatory skraplacza? mają 2 biegi?


Disiaj sprawdzałem. Odpaliłem silnik ustawiłem temp na max chłodzenie, nawiew na max i za nic nie chce się uruchomić nawet na dużych obrotach, ciśnienia 5bar. No i odjechałem z miejsca przejechałem 50m i chodzi pięknie.
Dziwne coś i wkurza mnie to strasznie :mad:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-09-06, 18:10:43 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-01, 08:20:00
Zaawansowany użytkownik
#3
a może ktoś posiada shemat klimatronika do sharana 97?
ewentualnie gdzie znajde przekażnik sprężarki?
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-06, 18:08:31
Zaawansowany użytkownik
#4
Mój problem jest nadal aktualny. Może jednak ktoś wie jak to ma chodzić w tym sharanie?
  • Odpowiedz

jacek_g

  2008-09-11, 22:09:02
Nowy użytkownik
#5
kiedyś robiłem galaxy i problem był taki że klima się załączała ale po dłuższej chwili, czasami się nie chciała załączyć, później okazało się że gość ma dziure w układzie, po tygodniu umówiłem się na zlikwidowanie nieszczelności, po czym okazało się że nie chce się znowu załączyć - okazało się że jest uszkodzony czujnik przy parowniku, po zmostkowaniu czujnika klima włączała sie tak jak w każdym innym samochodzie - czyli od razu, co ciekawe usterek w klimatroniku nie było żadnych,
ile gazu nabijasz ??
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-12, 05:06:11
Zaawansowany użytkownik
#6
coś 950 o ile pamiętam. Instalacja szczelna gaz trzyma.
U mnie jest dziwnie bo po ddpaleniu ani wentylatory ani sprężarka nie startują a jak tylko przekrocze 30km/h startuje. Nawet jak odpale i odrazu rusze wszystko się załancza i chodzi do ponownego wyłączenia zapłonu.
Jak chodzi to ekonem moge wyłanczać i włanczać.
może faktychnie ten termostat parownika ale co do tego ma ta prędkość?

Dodam że jak auto się nagrzeje na słońcu to też nie włancza się na postoju musze ruszyć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-09-12, 10:10:45 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-09-12, 17:35:53
Zaawansowany użytkownik
#7
Próbowałeś czy na postoju nie załączy się po przegazowaniu?
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-13, 08:18:11
Zaawansowany użytkownik
#8
Próbowałem, prawie zamykało obrotomierz i nic.
nawet zostawiłem go na wolnych na 15 min na ciepłym już silniku i nic.
Trzeba przektoczyć 30 km/h i chodzi.
Musze jakoś to pominąć ale ciężko bez shematu klimatronika.
A nie wiesz może czy z klimatronika zasilanie na sprężarke idzie tyklo przez przekażnik czy jeszcze termostat i presostat???
  • Odpowiedz

awax

  2008-09-13, 08:59:06
Top użytkownik
#9
Witam
Szczerze mówiąc niezła zagadka.
Próbowałes wejść KTSem?
Jakie masz ciśnienia kiedy pracuje po zatrzymaniu się.?
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-13, 09:51:31
Zaawansowany użytkownik
#10
Ciśniena jak pracuje 2,0bar i 13,2bar oczywiście żeby zmierzyć musiałm odjechać kawałek autem, zatrzymać się i podłączyć manometry (chore to troche)
KTSa nie próbowałem. Po włączeniu zapłonu wyświetlacz klimatronika nie miga to błędów raczej nie ma, ale można zrobić reset klimatronika tylko już nie pamiętam kombinacji klawiszy.
Przejechałem nim trase ponad 400km i klima sprawowała się bez problemu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-09-13, 09:52:13 przez bodzio.)
  • Odpowiedz

awax

  2008-09-13, 10:48:02
Top użytkownik
#11
Co tu więcej mozna napisać?gdyby to był post kogoś świeżo zarejestrowanego to pomyślałbym,że sobie z nas jaja robi.
Jak to bywa często okaże się ,że to jakiś drobiazg.Osobiście spróbowałbym wymienić pres,sprawdzić połączenia elektryczne ,ale jednak zacząłbym od KTSa ,klimatronik nie zawsze wykaże wszystkie błędy.
pozdrawiam i powodzenia
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-09-13, 11:09:50
Zaawansowany użytkownik
#12
Nie mogę się do dzwonić do kolegi chłodniarza który robi też klimy i jeździ sharonem (dopiero teraz ni się przypomniało ). Może ten typ tak ma.
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-13, 14:23:51
Zaawansowany użytkownik
#13
Właśnie, też musze kogoś popytać kto takim jeździ z klimatronikiem, ale tyle różnych aut robiłem (w tym sharany) i takiego czegoś nie widziałem.
A z tym KTSem musze pomyśleć może coś wykryje.
Tak czy inaczej DZIĘKI za zainteresowanie tematm. Pozdrawiam!
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-14, 17:49:11
Zaawansowany użytkownik
#14
mg_1 Dzięki za schemacik <piwo>
  • Odpowiedz

jacek_g

  2008-09-15, 21:39:13
Nowy użytkownik
#15
ciekawe jak by podnieść samochód do góry i tak żeby na postoju zasymulować jazde tzn przekroczyć te 30 km/h ??? na podnośniku - włączy sie ??
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-09-16, 05:09:42
Zaawansowany użytkownik
#16
Spróbuje tak kiedyś zrobić o wynikach poinformuje Wink
  • Odpowiedz

mt

  2009-04-24, 17:35:52
Użytkownik
#17
Temat co prawda już stary ale mnie zainteresował ponieważ sam jeżdże passatem b5 1.9 tdi 110 km 99r klimatronik i jest tak samo wszystko wzorowo pracuje po ruszeniu pojazdu, druga sprawa dzisiaj robiłem alhambre takie same dane auta jak passat i sharan i to samo wszystko chodzi po odjechaniu z miejsca, ale znalazłem w obu autach taki sam problem mianowicie zacinają się termometry temp.zewnętrznej na postoju po ruszeniu zaczynają wskazywać. Ja na postoju musze rozłączyć akumulator i temp. działa ale tylko do wyłączenia silnika. Co może być przyczyną uszkodzony termometr czy może klimatronik który nie pokazuje żadnego błędu?
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-05, 18:12:33
Zaawansowany użytkownik
#18
Sprawdz czujnik prędkości G22
Czy te auta mają webasto?
  • Odpowiedz

mt

  2009-05-05, 18:39:22
Użytkownik
#19
Webasta nie mają!
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-06, 20:30:52
Zaawansowany użytkownik
#20
Ja problem rozwiązałem tak że podałem impuls prędkości 50km/h do klimatronika zamiast odczytu z G22 i teraz po włączeniu klimatronika po 10s włącza się klima i termometr też się już nie zacina.
Ale myśle że wymiana klimatronika załatwi sprawe jeżeli G22 jest sprawny.
  • Odpowiedz

Doctor-jarocin

  2009-05-08, 18:46:48
Nowy użytkownik
#21
czym zapodales ten sygnal predkosci ?
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-08, 20:41:25
Zaawansowany użytkownik
#22
Z halotronu silniczka wentylującego czujnik temperatury w klimatroniku
Tylko trzeba to puścić przez tranzystor i diode bo polaryzacja jest inna.
Czujnik G22 daje sygnał z plusa a ten halotron minus.
Potem w Vag i widać prędkość jaką odczytuje klimatronik 50 km/h i klima startuje bez kręcenia kołami.
Miesiąc nad tym myślałem.
  • Odpowiedz

tomek0701

  2009-05-18, 05:27:35
Nowy użytkownik
#23
Panowie podłączę się pod temat, ostatnio z teściem grzebaliśmy przy jego sharanie 1998 r., i tak zauważyłem że nie widzę drugiego zaworu do napełniania klimy, jeden jest widoczny zaraz jak otworzę maskę zad wiatrakiem a drugiego szukałem, szukałem i nie znalazłem:/ gdzie on jest ukryty? trzeba wejść pod samochód? bo już zaczynam się martwić że ktoś go usunął i wstawił tam po prostu rurkęSmile dzięki za pomoc
  • Odpowiedz

byniom

  2009-05-18, 05:32:19
Moderator
#24
Trzeba odkręcić prawy przedni kierunkowskaz i go wysunąć a za nim będzie kruciec
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

jacekratownik

  2013-08-24, 21:06:34
Nowy użytkownik
#25
bodzio napisał(a):Z halotronu silniczka wentylującego czujnik temperatury w klimatroniku
Tylko trzeba to puścić przez tranzystor i diode bo polaryzacja jest inna.
Czujnik G22 daje sygnał z plusa a ten halotron minus.
Potem w Vag i widać prędkość jaką odczytuje klimatronik 50 km/h i klima startuje bez kręcenia kołami.
Miesiąc nad tym myślałem.


witam, w silniczku sa 4 kable, 2 czarne do czujnika i 2 do wentylatora. Czerwony i brazowy. Doktórego się wpiąc? do brazowego? on ma sterowanie impulsowe. Tranzystor rozumie sterowany minusem? a plus normalnie 12V?
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa