Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Golf III 1.8 dziwne objawy

17 Odpowiedzi, 17615 Wyświetleń

bamboss

  2009-06-01, 08:19:13
Nowy użytkownik
#1
Witam.
Problem polega na tym ,że po włączeniu kliamtyzacji działa poprawnie.Natomiast po około 15 minutach sprężarka zaczyna piszczeć tak jakby się zacierała , przy czym rurki które idą pod cokpit (nie wiem jak to fachowo nazwać) robią się mokre i zimne a czasami nawet szronieją.Wentylatory od chłodnicy działają z tą samą prędkością cały czas (kiedyś było że od czasu do czasu przyśpieszały).Byłem u fachowca i auto na postoju z włączoną klimą chodziło jakiś czas aż w końcu zaworem bezpieczeństwa strzeliło coś (tak powiedział że to zawór) a stało sie to jak zmniejszył bieg wentylatora wewnętrznego na jedynkę). Diagnoze jaką postawił to sprężarka + napełnienie i tak dalej. Mam pytanie czy sprężarka powinna się chyba rozłączyć po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia w układzie (nie mierzył nic ) no i co z tymi wentylatorami od chłodnicy powinny zmieniać obroty a one cały czas z tą samą prędkością działają. Mi wygląda to na to jakby sprężarke poprostu coś blokowało i dlatego to piszczenie.Dodam że piszczenie szybciej jest zuważalne i głośniejsze na szybszych obrotach silnika.
Czy diagnoza postawiona przez fachowca jest w waszej opini dobra tzn. chodzi o sprężarkę bo za nią chce 350 pln .Czy może to jakiś czujnik w układzie a sprężarka jest oki.
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-06-01, 09:17:53
Nowy użytkownik
#2
Witam.
Rurka za sprężarką na tłoczeniu powinna być gorąca (mniejszej średnicy), dopiero za skraplaczem robi się letnia. Przez ścianę grodziową wchodzą 2 rurki z czego jedna powinna być letna (mniejszej średnicy), a druga zimna (większa średnica).
Sprężarkę powinien rozłączyć presostat HP. Sprawdz filtr kabinowy bo jeśli on jest zapchany to nie ma przepływu powietrza przez parownik.
Jaka temperatura nawiewa z kratek ?
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-01, 10:03:11
Użytkownik
#3
jakie masz ciśnienia w układzie (szczególenie jak zaczyna hałasować).
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-01, 10:23:33
Nowy użytkownik
#4
No właśnie fachowiec od klimatyzacji nic nie mierzył . Tylko zaraz postawił na sprężarkę.Jeżeli chodzi o temperaturę z kratek to mierzył i było okokło 6 stopni i póżniej strzeliło tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to nie wiem czy we własnym zakresie jestem wstanie coś zrobić i żeby go ewentualnie wyczyścić. Jak tak to gdzie go mam szukać???Jeżeli chodzi o ciśnienie to tylko specjalne urządzenia wchodzą w grę czy jest "domowy" sposób?
Zajmuje się elektroniką (co prawda nie samochodwą) tak więc nie mam doświadczenia z klimatyzacją-wiem troszkę jak działa i chyba zmienie fachowca ale zanim to zrobie może sam coś poszperam.Rozumiem że bez sprzętu się chyba nie obędzie!! Czy są jakieś solicje albo schematy instalacji to może będzie mi łatwiej.Proszę tylko o odpowiedź czy mam się zabrać do tego czy poprostu odpuścić i odwiedzić inny warsztat.Dziękuje za zainteresowanie i wyrozumiałość.!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-01, 10:25:31 przez bamboss.)
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-01, 11:07:54
Nowy użytkownik
#5
Wyciągłem wentylator z auta. Presosat to jest czujnik ktróry załącza wentylatory i rozłacza sprężarkę - czy dobrze rozumuje ? Ma cztery przewody i myśle że dwa z nich są w obwodzie sprężarki a dwa z nich w obwodzie wentylatora chłodnicy - no chyba że się myle. Czy może on być przyczyną moich problemów ? Ponieważ nie załącza drugiego biegu na wentylatorch chłodnicy i powoduje to że nie rozłącza sprężarki.Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to filtr który zwany jest pyłkowym i znajduje sie na podszybiu????
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-01, 11:31:06
Użytkownik
#6
bamboss napisał(a):Wyciągłem wentylator z auta. Presosat to jest czujnik ktróry załącza wentylatory i rozłacza sprężarkę - czy dobrze rozumuje ? Ma cztery przewody i myśle że dwa z nich są w obwodzie sprężarki a dwa z nich w obwodzie wentylatora chłodnicy - no chyba że się myle. Czy może on być przyczyną moich problemów ? Ponieważ nie załącza drugiego biegu na wentylatorch chłodnicy i powoduje to że nie rozłącza sprężarki.Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to filtr który zwany jest pyłkowym i znajduje sie na podszybiu????
tak jedna para przewodów załącza drugi bieg wentylatotra a druga rozłącza sprężarkę

sprawdź w jakim stanie jest sprzęgło w sprężarce bo jak hałasowało to mogło się uszkodzić.
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-06-01, 11:33:13
Nowy użytkownik
#7
Filrt kabinowy się kolego wymienia Smile
Znajduje się na podszybiu.
A tu znajdziesz instrukcję wymiany.

http://www.filtron.pl/pl/
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-01, 12:03:05
Nowy użytkownik
#8
Jeżeli chodzi o filtr pyłkowy (kabinowy) to wymieniam go przed sezonem co roku-nie czyszcze go - poprostu nie wiedziałem czy to jest ten filtr o którym pisał kolega w postach powyżej . Do tej pory nie wymieniłem jeszcze ale zakupie i wymienie.Jeszcze wróce do presostatu-dwa styki które sterują wentylatorem i sprężarką powinny być na początku działania klimy w stanie :ten od wentylatora otwarty do momentu wrostu ciśnienia czy temperatury? a ten od sprężarki odworotnie tak?
Wiem że dla Was fachowców moje pytania to "pikuś" ale nie dla mnie.
Mam go sprawdzić podczas dziłania klimy czy zmienia się stan styków, czy jest może inny sposób. Co do sprzęgła to nie wiem jak się zabrać do sprawdzenia go ?
Trzeba rozebrać do jakiegoś momentu sprężarkę czy jest inny sposób,no bo za rozbiórkę sprężarki to się nie zabieram.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-01, 12:05:29 przez bamboss.)
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-01, 12:09:07
Użytkownik
#9
od sprężarki ma być zwarty od wentylatora rozłączony. styk od wentylatora powinien się załączyć ok 16bar. jeżeli nie presostat do wymiany.
sprzęgło możesz sprawdzić wizualnie czy nie jest spalone i posłuchaj czy łożysko w sprężarce nie hałasuje (tyle możesz bez rozkręcania)
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-02, 07:21:34
Nowy użytkownik
#10
Czy w jakimś momencie styk od sprężarki powinien się rozewrzeć - bo tak na logike to sprężarkę musi coś rozłączyć, jeżeli tak to czy zależne to jest od temperatury czy ciśnienia. A jak jest z wymianą tego presostatu czy tylko servis klimatyzacji czy jest to częśc którą można wymienić bez ingerencji specjalnych urządzeń.
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-02, 09:25:38
Użytkownik
#11
styk sprężarki wyłącza powyżej 20bar (chyba przy 25bar). jest to wyłącznik awaryjny i działa tylko przy zbyt dużym wzroście ciśnienia. sprężarka posiada zawór regulujący który steruje jej wydajnością więc w przy prawidłowym działaniu układu w normalnych warunkach pracuje ciągle.
presostatu sam nie wymienisz bo trzeba czynnik sciągnąć i potem nabić
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-02, 09:43:12
Nowy użytkownik
#12
Odłączyłem wentylator nawiewny,znalazłem element który myslałem że jest presostatem ale wygląda to jak dwa dużej mocy oprniki (Valeo H17838752E , 701959263A) i to raczej nie jest czujnik ciśnienia tylko regulator obrotów silnika nawiewnego.Tak czy inaczej bez tego i podłączeonego wentylatora klima załącza się na pierwszym biegu nawiewów-nadal szukam presostatu.
Chyba to mnie przerośnie i pojadę do innego fachowca który nie przekreśli od razu mojej sprężarki i zrobi jakieś pomiary !!!
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-02, 10:01:58
Użytkownik
#13
presostat znajduje sie przy osuszaczu. tak wyglada http://www.diavia.es/es/productos/recamb...35048.html
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-02, 11:14:11
Nowy użytkownik
#14
Znalazłem go .Jutro zabiore się za pomiary . Wiem tylko że przewody od niego idą do czarnej puszki znajdującej się pod zbiorniczkiem wyrównawczym i z tej skrzynki sterują sprężarką i wentylatorami . Jeszcze jedno pytanie czy uszkodzony presostat może prowadzić do takich objawów jak u mnie tzn. że sprężarka diznie zaczyna piszczeć po paru minutach pracy?
Czy brak drugiego biegu wentylatorów ( tego u mnie brakuje ) powoduje właśnie takie objawy?
  • Odpowiedz

tom17

  2009-06-02, 18:26:43
Użytkownik
#15
wentylator jak włączasz klimę załącza się na pierwszy bieg. na drugi załącza się jak ciśnienie na skraplaczu osiągnie odpowiednią wartość. jeżeli wentylator nie włącza się na drugi bieg następuje nadmierny wzrost ciśnienia i stąd ten hałas na sprężarce. jeżeli nie działa 2 stopień wentylatora podczas jazdy pęd powietrza powinien odebrać ciepło ze skraplacza więc nie powinien następować nadmierny wzrost ciśnienia a co za tym idzie hałas (może natomiast występować to podczas postoju - masz tak u siebie?).
drugą sprawą jest że presostat nie wyłącza sprężarki przy nadmiernym ciśnieniu (chyba że wyłączasz ją sam zanim presostat zadziała).
w presostacie pin 1i2 jest zamknięty, 3,4 otwarty
  • Odpowiedz

bamboss

  2009-06-23, 17:21:38
Nowy użytkownik
#16
Witam.
No więc po małych pomiarach u kolegi który ma warsztat samochodowy (niestety klimą zajmuje sę tylko - napełnij ,wyczyść itd.) ale podłączł mi zegary i wyszło na to że ciśnienie wacha się w układzie około 15 barów - nie wrasta więcej - nie działa też wentylator na drugim biegu . Na włączonej klimatyzacji odłączyłem zasilanie wentelatorów i poczekalm aż ciśnienie wzrośnie do około 20 barów , wtedy podłączyłm zasilanie wentylatorów - załączyły się na drugim biegu i chodziły aż ciśnienie w układzie spadło do 15 barów. Po tym zabiegu kolega wyciągnął czynnik wyczyścił układ i napełnił go od nowa - tak zwany automat na tym urządzeniu od klim .Po włączeniu klimy ciśnienie rosło do 15 barów i włączył się drugi bieg wentylatorów ciśnienie spadło do około 14 barów i wyłączył - cykl się powtarzał . Niestety po około 15 minutach pracy sprężarka zaczęła znowu hałasować aż do momentu wybicia przez zawór bezpieczeństwa nadmiaru ciśnieia i zaczęła szczelać tak raz za razem .W tym momencie ciśnienie nieznacznie przekroczyło 15 barów.
te objawy wskazują że presostat działa prawidłowo .
Czy to oznacza że niestety spężarka jest padnięta ???
  • Odpowiedz

mt

  2009-06-23, 20:09:59
Użytkownik
#17
A mnie to wygląda na powietrze w układzie.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa