czy układy chłodnicze zawierające małe i średnie sprężarki hermetyczne można po wymianie oleju na syntetyczny napełnić czynnikiem R404a bez szkody dla sprężarki ?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
zamiana R22 na R404a
35 Odpowiedzi, 46783 Wyświetleń|
wiem o tym,pytam o sprężarkę.
ponadto wskazane płukanie instalacji...
albo ponowna wymiana oleju w niedługim czasie. ewentualnie jeszcze na r22 olej wymieniony na estrowy... po 2-3 dniach pracy -wymiana zaworu, filtra, oleju i czynnika na docelowy. fajnie by było gdyby można kontrolować poziom oleju w sprężarce... po wymianie czynnika olej może nieco gorzej wracać niż przy starym czynniku... przykro by było gdyby część oleju "wisiała" w chłodnicy -a sprężarka szła na sucho...
Ponoć 404 jest bardziej agresywny i nadgryza niektóre metale i tworzywa uszczelek. Ja już kilka sprężarek z R22 > napoiłem olejem estrowym i napełniłem R404 < i jak na razie bez problemu. Niektóre już kilka lat.
Ale gwarancji na to że nic się w żadnej nie stanie to na pewno nie dam!!!!
dzis w miejscu gdzie się zaopatruje powiedzieli ze nie będą juz mieli r22 a zamienniki maja po ponad 80zł/kg. trochę drogo to wyniesie dlatego zastanawiam się nad przezbrajaniem układów .
przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać.
barbie chyba chodziło tobie o ciśnienie skraplania
barbie napisał(a):przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-11-25, 19:41:47 przez p.obelix.)
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego. barbie napisał(a):przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać.o ssanie to ja bym się nie bał... troszkę wyższe ciśnienie ssania -to większa wydajność -i paradoksalnie chłodniejsze uzwojenia -lepsze chłodzenie silnika. I typowo sprężarki na r22 dają radę na 404. bałbym się o skraplanie... wyższe ciśnienie R404 samo z siebie i dodatkowo większa wydajność... skraplacz musi mieć zapas -bo nie wyrobi po przezbrojeniu. a jazda z tłoczeniem 26 czy 27 bar może już "zabić sprężarkę" -lub rozszczelnić układ... np zawory bezpieczeństwa. no i jest to niewielkie ryzyko większej agresywności chemicznej 404ki... nigdy nie wiadomo czy materiały niegdyś użyte w produkcji na R22 są odporne na nowy czynnik... acha -i zawsze należny sprawdzić czy ssanie jest prawidłowo poprowadzone. Przy R22 olej praktycznie sam wracał... przy 404 może nie mieć na to ochoty.
obeliks-czy łatwiej sprężyć gaz o ciśnieniu 3 bary ? czy 4 bary ? .
4 bary jest łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
to dla czego sprężarki minusowe mają słabsze silniki ? .
p.obelix napisał(a):4 bary jest łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20Niestety nie prawda... dla przykładu pół hermetyczna sprężarka tłokowa. Założenia: stała pojemność cylindru stałe ciśnienie po stronie przegrzanych par (zakładamy jeden cykl) I przypadek: 3 bary na "ssaniu" do cylindra wpada pewna ilość czynnika chłodniczego, tłok kończy "podróż" w doł cylindra, zaczyna się sprężanie pewnej ilości gazu (odpowiedniej dla 3 barów) i tylko tego gazu, ssanie zostaje przecież odcięte. II przypadek: 4 bary na "ssaniu" do cylindra wpada pewna WIĘKSZA ilość czynnika chłodniczego, tłok kończy "podróż" w doł cylindra, zaczyna się sprężanie pewnej WIĘKSZEJ ilości gazu (odpowiedniej dla 4 barów) i tylko tego gazu, ssanie zostaje przecież odcięte. Jak widać ciśnienie na ssaniu ma znaczenie ale tok rozumowania "4 bary łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20" jest błędnym w tym przypadku. I tak się to ma generalnie do każdego rodzaju sprężarki, bez względu na jej budowę gdyż faza sprężania jest podobna...
.
my baaaaaaardzo często przezbrajamy układy z R22 na R 507 (R404 to prawie to samo) i hula większości ludzi nie stać na wymiane agregatów i biorą pod uwagę że może coś się spierdzielić ale jeszcze nie mieliśmy takiego wypadku by jakąś sprężarkę naglę szlak trafił bo freon został wymieniony dotyczy tak samo plusówek jak i układów miniusowych
zdradzę wam ciekawostkę na układach z R502 przezbrajając na R507 nie trzeba wymieniać zaworu rozprężnego. Jeśli ktoś ma za dużo tych zaworów i ma marudnych klientów to może śmiało montować ale to tak miedzy nami kolegami
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-11-26, 19:55:40 przez Artic.)
Witam,widzę że bardzo skupiliście się nazaworach rozprężnych.Przeciez je mozna przeregulować ustalając przegrzanie.Czynnik w czujce przy tak bliskich parametrach możemy pominąć.Z pewnością sprężarka ma za zadanie przetłoczyć określoną objętościowo ilość czynnika,tu również nieco inne ciśnienie skraplania nie wpłynie na pracę gdyż producent zawsze uwzględnia podwyższone w tych granicach parametry.Czyli można,tak samo jak do diesla można lać olej opałowy,ja jednak nie stosuję tego.
Pozdrawiam
przy wymianie R22 na R404 wymiana zaworu jest konieczna.zadna regulacja nic nieda.
a dlaczego konieczna ? uzasadnij
barbie napisał(a):przy wymianie R22 na R404 wymiana zaworu jest konieczna.zadna regulacja nic nieda.Można taki zawór wyregulować. Dla przykładu zawory Honeywell mają taką tabliczkę na której jest podane o ile trzeba przekręcić śrubę regulacyjną dla danego czynnika Mamy do wyboru R22, R407c, R407a, R404a
gdzie są takie zawory;chyba w USA.
barbie napisał(a):gdzie są takie zawory;chyba w USA.U nas w kraju wszędzie dostępne, nawet sporo ich już zamontowałem.
Zawór to jedynie dysza i regulacja ciśnieniem gazu na ssaniu i w czujniku.
W realu większość tych prawidłowo dobranych jest żle wyregulowan i przy zmianie czynnika z 22 na np.404 to żaden problem.Podobnie jak z kapilarą przy małych układach.
w kapilarze zaworu na R22 jest inna ciecz niskowrząca niż w kapilarach innych zaworów,nie da się tego dobrze przeregulować.
Tam jest dokładnie ten sam czynnik do którego przeznaczony jest zawór
a dlaczego jest inna ciecz w kapilarze skoro czujka "odczytuje" podobne temperatury dla różnych czynników (w tym przypadku r22 i r404a) ? dlaczego ten sam zawór stosowany jest w urzadzeniach pracujących na odparowaniach -40 i urządzeniach z odparowaniem +5* ??
r 12 i tu pierwszy raz się z Tobą zgodzę
dobrze opisałeś problem
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
Masz rację chyba że sie trafi na durnego klienta tak jak ja dawno temu . Popodłączeniu klimatyzatora usiadłęm na walizce i obserwowałem jak się zachowuja parametry na manometrach a gość zadzwonił do mojego szefa i powiedział że się op......m bo siedzę i nic nie robię
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY