r12 napisał(a):niestety to nie takie proste. zasady prowadzenia rurociągów są takie same -ale... r22 był bardziej tolerancyjny -wybaczał drobne błędy w prowadzeniu.wit napisał(a):acha -i zawsze należny sprawdzić czy ssanie jest prawidłowo poprowadzone. Przy R22 olej praktycznie sam wracał... przy 404 może nie mieć na to ochoty.Tego co wyżej napisane nierozumię.Czyżby powstały nowe zasady prowadzenia rurociągów do różnych czynników?A pozatym który olej jest gęściejszy-mineralny czy sztuczny.Przy wiekszych ciśnieniach skraplania zwiększa się szybkość i co za tym idzie lepszy powrót oleju.........Coś tam koledze się pokręciło
Przy R404 nie jest tak różowo -tu układ nie wybacza błędów.
a olej -jego gęstość nie wiele ma do rzeczy... chodzi o zmienną rozpuszczalność oleju w czynniku w zależności od ciśnienia i temp. R22 transportował olej w postaci częściowo rozpuszczonej -rozrzedzonej a 404 już nie.
A to co piszesz o gęstości oleju - dajemy estrowy -bo stary olej z nowym czynnikiem nie chce wracać... to co piszesz o gęstości -owszem -ale to ma tylko poprawić już pogorszoną sytuację...
a wypadkowa -niestety zazwyczaj zamiana czynnika pogarsza powrót oleju -zmiana oleju poprawia ten pogorszony powrót -a w sumie i tak bywa gorzej niż z r22...
to coś takiego jak np. benzyna z wodą... dobre paliwo... samochód chodzi dobrze. wlejesz zawilgocone -i draka... ale dodasz spirytusu i znowu jest dobrze... ale czy benzyna z wodą i denaturatem to lepiej niż na samej suchej benzynie? olej estrowy to właśnie takie ratunkowe wyjście... żeby w ogóle "chciało się kręcić"
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY