Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

klimatyzacja - diagnozowanie usterki

15 Odpowiedzi, 21327 Wyświetleń

RADEKdsr

  2011-06-11, 19:44:52
Nowy użytkownik
#1
Witam. Pacjent to focus mk1.

Byłem dobić klimę bo kompresor włącza się i wyłącza na przemian. w układzie ma być 750 gram , a było 550 ... dobili mi brakujące 200 i przetestowali klimę ... kompresor jednak ciągle włącza się tylko na chwile i wyłącza. klima mało wydajna ... minimalnie spadło do 8 - 9 stopni ale potem skacze na 12. Po wyjechaniu od nich nic już nie działała. w domu potem mi też troszkę pochłodziła do tych 10 stopni ale przy wyjechaniu na jazdę próbną już wialo ciepłe.


Przy podpiętym aucie kompresor bardzo szybko dmuchał z 9 atm. do 14 - 15 po czym się wyłączał i spadało do 9 i tak w kółko. Nie zwróciłem uwagi na LP , ale powodem wyłączania sprężarki jest właśnie czujnik LP ( mostkowałem ).

Czynnik nabity , LP rozłącza sprężare , klima nie chłodzi .... ;/ co morze być przyczyną ??


P.S

rurka idąca do kabiny jest zimna , ale nie oszroniona .... w momencie włączania kompresora robi się wyczówalnie chłodniejsza i tak w kółko.
  • Odpowiedz

mn27

  2011-06-11, 20:03:30
Zaawansowany użytkownik
#2
z tego co mi sie przypomina raczej na 100% to własnie tak powinno być ze sprężarka pracuje cyklicznie a powodem słabego chłodzenia jest coś innego może klapy w desce sie nie domykają i zimne powietrze miesza sie z ciepłym
dotknij rurkę od lp czy jest bardzo zimna
  • Odpowiedz

mn27

  2011-06-11, 20:05:26
Zaawansowany użytkownik
#3
aha nie doczytałem że dotykałes rurki
czyli jak jest zimna to ok. to raczej coś z klapami
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-06-12, 04:54:06
Moderator
#4
Filtr do wymiany. To na początek. Zawór przeczyścić.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

mg

  2011-06-12, 05:41:29
Top użytkownik
#5
Czy wymieniłeś dyszę?, mam podobny przypadek.
http://www.forum.klimatyzacja.pl/viewtopic.php?id=6322
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-06-12, 05:48:21 przez mg.)
  • Odpowiedz

RADEKdsr

  2011-06-12, 07:29:11
Nowy użytkownik
#6
Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem. Wątpię jednak żeby były to klapy ponieważ to czujnik niskiego ciśnienia rozłącza sprężarkę ... na wolnych obrotach powinna praktycznie chyba chodzić non stop , lub też długimi cyklami .... a u mnie 2 sekundy pracy i dłuuuugi odpoczynek.

P.S

Chodzi o filtr kabinowy ??


Aha , czy jak pojadę do serwisu na wymianę dyszy ( nie mam zaworu tylko dysze rozprężną ) to oddessą mi stary czynnik wymienią i nabiją nowy , i zapłacę za usługę wymiany dyszy czy dodatkowo też jak zwykle 150 na dzień dobry za podłączenie cudownej maszyny ??
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-06-12, 11:14:48
Moderator
#7
Chodzi o filtr osuszacz.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

RADEKdsr

  2011-06-12, 13:13:40
Nowy użytkownik
#8
osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-06-12, 17:48:00
Moderator
#9
Jak nie osuszacz, to może być dysza. Rolleyes
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

mt

  2011-06-12, 17:54:15
Użytkownik
#10
RADEKdsr napisał(a):osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??
W focusie osuszacz jest na ssaniu i musi być zimny(lodowaty) szkoda że niema LP to by dużo wyjaśniło, ale na 90%dysza.
  • Odpowiedz

RADEKdsr

  2011-06-12, 21:51:16
Nowy użytkownik
#11
No LP nie pamiętam ale skoro czujnik LP rozłącza kompresor to musi spadać poniżej chyba 1.6 lub 2.0 ... nie pamiętam dokładnie od ilu czujnik łapie .... na 100% wyłącza sprężarkę czujnik LP bo po mostku chodzi sprężara cały czas.

PS

Włącza mi się z klimą tylko jeden wiatrak ,. ale raczej to nie to bo wtedy było by za duże ciśnienie na HP i raczej czujnik HP by wywalał ciśnienie prawda ??? Poza tym nawet nie zaskoczył II bieg , a pamiętam że jak w upał ciśnienie podskoczyło to hp włączył drugi bieg dmuchawy .. czyli od tej strony raczej jest wszystko ok.



układ niby nie był pusty więc myślę , że osuszacz jest ok ... a powiedzcie mi czy jeśli dysza jest zabita oznacza to jakąś awarię? Czy jest opcja że po jej wymianie wszystko będzie banglało ??
  • Odpowiedz

awax

  2011-06-13, 08:49:29
Top użytkownik
#12
Witam
Chyba najrozsądniej podjechać do serwisu i niech zdiagnozują,a nie zlecać konkretną naprawę typu wymiana dyszy itp.
Przyczyn może być wiele np niesprawny czujnik LP,zanieczyszczony filtr lub parownik,wspomniana dysza,wreszcie czynnik po "dobijaniu ma inny skład.
Płacąc w serwisie warto wymagać aby to oni postawili prawidłową diagnozę.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

RADEKdsr

  2011-06-13, 09:06:31
Nowy użytkownik
#13
Wolałbym uniknąć bezsensownej wymiany połowy instalacji ;/ Nie bardzo mnie na to stać Big Grin

Czujnik LP odpada , bo nawet po mostku kiedy klima chodzi cały czas chłodzi praktycznie wcale , filtr racze mam nadzieje też bo układ był cały czas szczelny ( po ponad roku brakowało ok 150 gram czynnika tylko ).

Parownik ... hmmmm ;/ jeśli okazałby się przyczyną to musiałbym chyba pół auta w środku rozbierać prawda ;/ ??


Myślę , że najrozsądniej będzie jeśli każe spuścić czynnik i zająć się dyszą ... jeśli będzie mega zapchana to wymiana i składanie , a jeśli stosunkowo rześka wtedy chyba będzie trzeba szukać innej przyczyny ...
  • Odpowiedz

KLIMAKOM

  2011-06-13, 12:51:53
Użytkownik
#14
Teoretycznie przy wymianie dyszy czynnik zostanie ściągnięty z układu i wpuszczony do niego spowrotem, bez konieczności dopełniania i dodatkowej opłaty. Teoretycznie, w praktyce wiąże sie to z dodatkowym nakładem pracy i czasu więc koszt czynnika nie jest tu decydujący. Nie zapominaj, że prowadząc warsztat ponosi się jakieś koszty i trzeba na nie jakoś zarobić.
  • Odpowiedz

RADEKdsr

  2011-06-13, 14:59:37
Nowy użytkownik
#15
rozumiem to doskonale Big Grin Ale chodzi o to , że gdyby brakowało mi np 600 gram czynnika to cena powinna być inna niż wtedy gdy nic mi nie brakuje a trzeba jedynie podpiąć maszynerię Smile

No nic , podjade i zlece zdiagnozowanie klimy , na początek skupiając się na dyszy .... jeśli ta będzie ok to pomyślę co dalej .....


P.S

Czy zapchanie dyszy to częsta usterka ??
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa