Czesc.To moj pierwszy post na tym forum.
Pojawilem sie tutaj bo niestety mam problem z klima jak wiekszosc
Zaczelo sie od tego ze moja klima dosc glosno terkotala gdy byla zalaczona.
Sprezarka Denso 6SEU14C Z tarcza zrywna auto z konca 2004 roku.
Chcialem wymienic gumki ktore byly pokruszone i stad ten tyrkot.Niestety objechal mi klucz na szesciokacie i musialem wycinac sprzegielko po uprzednimj spuszczeniu czynnika i wyciagniecia sprzezarki.Po tym zabiegu zalozylem nowe gumki i nowe sprzeglo nie orginalne.Pojechalem na nabicie klimy do zakladu gdzie sie tym zajmuja.Pol godziny tworzone proznie(?)Nastepnie nabicie czynnika.Klima chodzila okola 2 dni po czym przestala.Zerwala sie tarcza zrywna.
Odessano mi czynnik a w domu wyciagnalem kompresor odkrecilem srubke przez ktora podobno wlewa sie olej PAG i wylalem przez ten sam otwor olej aby sprawdzic jego ilosc i klarownosc.Wylalem dokladnie 25 ml oleju z zerowa zawartoscia cial obcych tj opilkow metalu co by wskazywalo na to ze sprezarka nie jest zatarta.
Teraz mam kilka pytan.Kupilem nowe tym razem orginalna tarcze zrywna wraz z gumkami.
Facet ktory mi to sprzedawal powiedzial ze absolutnie nie moge zakladac sprezarki w domu i jechac tak bez czynnika na napelnianie bo ja zatre.Ludzie ktorzy napelniali klime powiedzieli ze moge jechac spokojnie tak :mad: wiec kto ma racje?
Ten sam sprzedajacy powiedzial tez ze ten otwor z ktorego wykrecilem srube i wylalem olej nie sluzy ani do zlewania ani do wylewania oleju tylko do zablokowania kola pasowego poprzez wkrecenie w ten otwor jakiejs blokady.Ludzie od napelniania twierdza ze tym wlasnie otworem wlewa sie olej.Kto ma racje?
Sprzedajacy twierzil ze oleju PAG powinno sie wlac okolo 80 ml przez przylacze weza jesli uklad byl calkowicie pusty.
Ludzie od serwisu mnwia ze wlewaja 150ml do pustego ukladu.Jak widzicie nie wiem juz kto ma racje a kto nie bo sie na tym nie znam.Mam juz dosc jezdzenie i pytania,kupowania.
Ile powinno sie zalac oleju PAG i jakiej lepkosci do pustego ukladu?Ktoredy go wlac ?
Mozliwe ze ci ludzie do ktorych pojechalem na napelnianie to amatorzy ktorzy sami nie wiedza co robia.
Jakie powinny byc wartosci LP i HP na zegarach maszyny do napelniania.Kiedy obserwowac ta wartosc ?Kiedy klima pracuje ?Chce sam patrzec jakie sa te wartosci wtedy moze mi nie wcisna kitu ze jest ok.
Bardzo was prosze o pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-06-20, 08:39:05 przez HiRide.)
Pojawilem sie tutaj bo niestety mam problem z klima jak wiekszosc
Zaczelo sie od tego ze moja klima dosc glosno terkotala gdy byla zalaczona.
Sprezarka Denso 6SEU14C Z tarcza zrywna auto z konca 2004 roku.
Chcialem wymienic gumki ktore byly pokruszone i stad ten tyrkot.Niestety objechal mi klucz na szesciokacie i musialem wycinac sprzegielko po uprzednimj spuszczeniu czynnika i wyciagniecia sprzezarki.Po tym zabiegu zalozylem nowe gumki i nowe sprzeglo nie orginalne.Pojechalem na nabicie klimy do zakladu gdzie sie tym zajmuja.Pol godziny tworzone proznie(?)Nastepnie nabicie czynnika.Klima chodzila okola 2 dni po czym przestala.Zerwala sie tarcza zrywna.
Odessano mi czynnik a w domu wyciagnalem kompresor odkrecilem srubke przez ktora podobno wlewa sie olej PAG i wylalem przez ten sam otwor olej aby sprawdzic jego ilosc i klarownosc.Wylalem dokladnie 25 ml oleju z zerowa zawartoscia cial obcych tj opilkow metalu co by wskazywalo na to ze sprezarka nie jest zatarta.
Teraz mam kilka pytan.Kupilem nowe tym razem orginalna tarcze zrywna wraz z gumkami.
Facet ktory mi to sprzedawal powiedzial ze absolutnie nie moge zakladac sprezarki w domu i jechac tak bez czynnika na napelnianie bo ja zatre.Ludzie ktorzy napelniali klime powiedzieli ze moge jechac spokojnie tak :mad: wiec kto ma racje?
Ten sam sprzedajacy powiedzial tez ze ten otwor z ktorego wykrecilem srube i wylalem olej nie sluzy ani do zlewania ani do wylewania oleju tylko do zablokowania kola pasowego poprzez wkrecenie w ten otwor jakiejs blokady.Ludzie od napelniania twierdza ze tym wlasnie otworem wlewa sie olej.Kto ma racje?
Sprzedajacy twierzil ze oleju PAG powinno sie wlac okolo 80 ml przez przylacze weza jesli uklad byl calkowicie pusty.
Ludzie od serwisu mnwia ze wlewaja 150ml do pustego ukladu.Jak widzicie nie wiem juz kto ma racje a kto nie bo sie na tym nie znam.Mam juz dosc jezdzenie i pytania,kupowania.
Ile powinno sie zalac oleju PAG i jakiej lepkosci do pustego ukladu?Ktoredy go wlac ?
Mozliwe ze ci ludzie do ktorych pojechalem na napelnianie to amatorzy ktorzy sami nie wiedza co robia.
Jakie powinny byc wartosci LP i HP na zegarach maszyny do napelniania.Kiedy obserwowac ta wartosc ?Kiedy klima pracuje ?Chce sam patrzec jakie sa te wartosci wtedy moze mi nie wcisna kitu ze jest ok.
Bardzo was prosze o pomoc.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY