Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie]

10 Odpowiedzi, 11472 Wyświetleń

Robert81r

  2011-09-15, 21:37:21
Zaawansowany użytkownik
#1
Witam

Jest sobie oto taki agregat CT Euro Phoenix Plus z 90r. Oczywiscie na R22.

Moze ktos mial z nim wiecej do czynienia i mi odpowie:

1) Do czego sluzy przyslona na parowniku, ktora jest sterowana cewka elektromagnetyczna ? Jaka jest logika sterowania ta cewka ? Nie przychodzi mi do glowy nic innego jak odtajanie ?

2)Potrzebuje nr Carriera przetwornika cisnienia na ssaniu sprezarki. Obecny pokazuje jakies dziwne wartosci tj jezeli by dzielic wartosc przez 100 to wychodzi jakies tam realne cisnienie w [bar] jakie moze(*) panowac na ssaniu. W opisie na panelu jest ze maja tam byc [psig]. Dla przykladu na postoju agregatu wskazanie 400-500 [x], podczas pracy wskazania np 130-140[x] ?

Skraplanie w granicach 20bar. Czynnik w ukladzie - wielka niewiadoma w ilosci niewiadomej, ale jakos chlodzi. Przy wylaczonym agregacie i ustabilizowaniu sie cisnien okolo 4-5bar (temp otoczenia 20-22stC). Temperatura sprezarki podczas pracy znosna, choc troche wysoka CDT~110stC. Na oko widac ze zbyt duze przegrzanie. Na wzierniku za filtrem cieczowym, a przed zaworem rozpreznym sama ciecz, no ale zbiornik cieczy jest konkret Smile . W uklad wchodzi 12,5 kg R22.

(*) - moze oznacza brak mozliwosci wpiecia manometru pod zdewastowany i skorodowany zawor serwisowy.

Temat ogolnie luzny ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-09-15, 22:48:03 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-16, 08:38:57
Moderator
#2
Ad1. Chyba właśnie do odtajania. A jest tam też presostat przepływu powietrza przez parownik czy może czujnik/termostat na parowniku?

Żeby zmierzyć ssanie, to masz chyba kilka przyłączy, nawet na karterze. A nie możesz (ewentualnie) wymienić całego zaworu rotalock?

Przegrzanie (jeśli mierzysz przy sprężarce a nie przy parowniku) może się wydawać wysokie (i jest faktycznie) gdyż w układzie jest tzw ekonomizer czy inny wymiennik ciepła (rura w bańce).

Jutro może będę miał okazję przypomnieć sobie Phoenixa, ale raczej z roku 95.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-09-16, 08:39:51 przez Shitashii.)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-16, 21:10:07
Zaawansowany użytkownik
#3
Cytat:Ad1. Chyba właśnie do odtajania. A jest tam też presostat przepływu powietrza przez parownik czy może czujnik/termostat na parowniku?

jest jedno i drugie. Po przesledzeniu schematu el. mam 100% pewnosc ze to wlasnie od defrostu jest.

Cytat:Żeby zmierzyć ssanie, to masz chyba kilka przyłączy, nawet na karterze. A nie możesz (ewentualnie) wymienić całego zaworu rotalock?

no trzeba by to wymienic. Na karterze mozna by na szybko wykrecic przetwornik ale nie ma pewnosci czy pod nim jest szreder.

Cytat:Przegrzanie (jeśli mierzysz przy sprężarce a nie przy parowniku) może się wydawać wysokie (i jest faktycznie) gdyż w układzie jest tzw ekonomizer czy inny wymiennik ciepła (rura w bańce).

wymiennik oczywiscie jest, ale mimo to na oko widac ze przegrzanie jest za duze - w porownaniu z innymi agragatami o podobnej budowie. Przy -10stC na zabudowie powinno byc juz dosyc "zimno" na ssaniu (przepraszam za niefachowosc). Dlatego ta sprezarka sie troche za mocno grzeje przy niezbyt wysokim skraplaniu, dosyc niskiej temp otoczenia i pustej zabudowie. Podejrzewam ze przy +30stC - bedzie juz naprawde ciezko. Oczywiscie ze przegrzania / reg zaworu rozpr. nie wykonuje sie na "oko", ale jezeli przez rece przejdzie kilka agregatow to mniej wiecej widac co na pierwszy rzut oka "kuleje".

Generalnie wlasciciel zaczyna swoja "carriere" z tym agregatem i narazie chce go przetestowac z jak najmniejszym wkladem wlasnym tzn nawet stare, spekane paski zostaly Rolleyes
Jestem ciekaw jaki bedzie tego final. Jak uslyszalem co ma tym przewozic i na jakich trasach to az przysiadlem Smile Ja bym co najwyzej tym cebule wozil.

Shitashii - jakby co to pisz w temacie o swoich przypadkach rowniez z tym modelem. Ten Twoj to moze byc juz Ultra. Zobacz czy do napedu wentylatora skraplacza jest przekladnia katowa czy tez tylko "pokrecony pasek" (nie ma przekladni katowej, a pasek pracuje na kolach w plasazczyznach przestawionych o 90st)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-16, 21:29:11
Moderator
#4
Zobaczyłem stare zdjęcie i faktycznie to Ultra. Nie mam takiej pamięci, żeby wszystko spamiętać no i za mało tego robię. A jak robię, to często właśnie ponad dziesięcioletnie .... No ale i takie jakoś udaje się nieraz sklecić.
Jutro dam znać jakiego mam do roboty.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-16, 21:34:46
Zaawansowany użytkownik
#5
Szkoda ze nie zrobilem foto panelu sterujacego.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-30, 20:01:09
Moderator
#6
Phoenix Ultra, rok'96 (przynajmniej na tabliczce sprężarki) i taka oto przekładnia.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-09-30, 20:06:20
Moderator
#7
A tu takie małe cudo na zdjęciu - urwana kapilara od bańki (bańka zalutowana). Bańka przy rurze tłocznej. Jedna strona tego zaworu idzie w ssanie, a druga rurka gdzieś do góry (pewnie na ciecz - nie sprawdzałem, bo nie to robiłem).
Cool
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-09-30, 22:19:41
Zaawansowany użytkownik
#8
to jest, a moze raczej byl zawor wtrysku cieczy dzialajacy przy dochlodzaniu sprezarki.
Uklad na R22 ?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-10-01, 05:54:57
Moderator
#9
Robert81r napisał(a):to jest, a moze raczej byl zawor wtrysku cieczy dzialajacy przy dochlodzaniu sprezarki.
Uklad na R22 ?
Tak, to było dochłodzenie. Ale i tak ssanie jest dość zimne, a sprężarka nie grzeje się ponad normę. Tyle, że po części może to być też wynik niskiego stanu czynnika R22. Niemniej jednak na schładzanie towaru nie narzekał.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-11-08, 22:06:32
Zaawansowany użytkownik
#10
mam jeszcze jednego Euro Phoenixa do roboty. Troszke Rolleyes stal nieuzywany: zawory ssace w silniku spalinowym zastaly sie w prowadnicach i kompresja szla w kolektor ssacy - ale to juz sie rozruszalo i silnik pali normalnie.
Poza tym uklad sie rozszczelnil przy zaworze CPR - nie wiem czy ktos widzial na oczy jak to tam jest zrobione ale ubytek jest na laczeniu zaworu z rura (uszczelka).
Teraz tak sie zastanawiam w razie uszczelnienia ukladu, gdy sie gosc zdecyduje co mu tam za czynnk zaaplikowac ?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa