Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

2.5 bar na ssaniu

13 Odpowiedzi, 15280 Wyświetleń

Doanlu

  2008-03-30, 20:59:37
Nowy użytkownik
#1
Witam
Chodzi o Vectrę B 2001r
Klima działa (powiedział bym dość kiepsko) - jeżeli chodzi o chłodzenie wnętrza
Ciśnienie po stronie wys. ciśnienia w porządku - sprawdzane przy różnych temp. zewnętrznych
Oczywiście układ napełniony prawidłowo
Co tu jest przyczyną takiego działania ( 2,5bar na stronie niskiego cią.) i nie schodzi do 2bar.
Ktoś mówił, że to może być zawór blaszkowy sprężarki.
A może zawór rozprężny źle działa?
proszę o uwagi.
  • Odpowiedz

senior

  2008-03-31, 18:19:03
Zaawansowany użytkownik
#2
najczęściej uszkodzenie zaworu rozprężnego widać po ciśnieniach (ssanie bliskie zera), wg mnie blaszka czy inaczej płyta zaworowa
  • Odpowiedz

awax

  2008-03-31, 18:30:45
Top użytkownik
#3
Jakie konkretnie masz ciśnienie na tłoczeniu?
klima manualna czy klimartonic?
Ssanie 2,5 może być w przypadku gdy do parownika dochodzi bardzo ciepłe powietrze,np.jeżeli jednocześnie "chodzi"nagrzewnica.
Ile czynnika zostało wpuszczone?i jaka jest temperatura powietrza z nadmuchu?,czy wentylator skraplacza chodzi?i parę innych pytań.
Na końcu zajmij się kompresorem i ewentualnym jego rozbieraniem.
Pozdrawiam
Władek
  • Odpowiedz

awax

  2008-03-31, 20:07:13
Top użytkownik
#4
lukasz34070 napisał(a):Witam,mam opla astr 1,7td z 1996r mam problem z moją klimą ponieważ nie wiem co się dzieje, a mianowicie jak ją załączam to sprzęgiełko łapie i przez chwile trzyma a potem puści i nic dopiero po jakimś czasie ale trochę ślizga i wydobywa się z pod tego sprzęgła dym,temp jest w granicy 11-13 stopni,bo sprawdzałem term.elektronicznym który wsadziłem w kratki.Byłem w serwisie aby sprawdzić czy jest gaz i jest szczelna okazało się że jest wszystko ok.Kiedyś jadąc z zał. klimą nagle z kratek wyleciał mi jakiś gaz czu cuś Smile i =)
Temperatura 11-13 stopni,sprzęgiełko się ślizga,z kratek jakiś gazi w serwisie stwierdzili,że wszystko OK????????????
Czy jesteś pewien,że byłeś w serwisie,czy może w jakimś garażu z szyldem i atrakcyjnymi cenami?

A merytorycznie to przyczyn może być kilka lecz poza ewentualnością,że uszkodzony jest wentylator z innymi możliwymi uszkodzeniami sam raczej Sobie nie poradzisz,natomiast do serwisu,który potrzebowałby w tym wypadku porad nie polecam się udawać.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Doanlu

  2008-04-01, 10:47:56
Nowy użytkownik
#5
ciśnienia sprawdzę jeszcze raz może nawet dzisiaj
W zeszłym roku sprawdzałem klimę w różnych warunkach
skraplacz jest chłodzony prawidłowo, wentylator reguluje obroty w zależności od ciś. (upału na dworze. Pod tym względem ciś na wys str było wg mnie OK (przy 25stC ok 15bar (jak pamiętam) przy niższej temp niższe - ale porównywalne z innymi autami sprawdzanymi w tym okresie.
Nagrzewnica raczej działa ok - bez włączania klimy też ładnie reguluje nadmuchem (biorąc pow z zewnątrz)
Porównując inne auta to ciś w Vectrze na ssaniu trzyma się na poziomie ok 2,5bar - (i tak zastanawiam się co je tam na tym poziomie utrzymuje)
z nawiewu środkowego przy nadmuchu na max wydmuchuje ok 12stC (co porównując z innymi autami daje totalne dno - w innych przy tych samych warunkach zewnętrznych to ko 6stC
Gdzie mogę nabyć te płytki zaworowe. Rozbierać i wymieniać czy szukać innej sprężarki.
  • Odpowiedz

awax

  2008-04-01, 12:18:52
Top użytkownik
#6
Zaczekaj z tymi płytkami,ile jest czynnika na 100%?
  • Odpowiedz

RobertS

  2008-04-01, 15:48:50
Użytkownik
#7
sprężarki harrison montowane w gm mają zmienną wydajność regulowaną ciśnieniem po stronie niskiej, może regulator się rozkalibrował i zmniejsza wydatek sprężarki zbyt mocno? Nie znam się na tym zbyt dobrze, ale może to dobry trop?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-04-02, 17:35:51
Moderator
#8
cieple powietrze z nagrzewnicy nie powoduje wzrostu cisnienia bo pierwszy jest parownik a potem nagrzewnica
  • Odpowiedz

Doanlu

  2008-04-07, 20:14:02
Nowy użytkownik
#9
czekam na poprawę pogody by pomierzyć ciśnienia
Ta regulacja wydajności sprężarki jest interesująca
Może dorwę gdzieś używaną sprężarkę i przerzucę dla sprawdzenia
Ponoć od czwartku ma być cieplej?
dzięki za wszelkie uwagi
pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-04-08, 07:04:24
Zaawansowany użytkownik
#10
Co do regulacji wydajności w tego typach sprężarek to wygląda to tak:
Regulacja wydajności odbywa sie poprzez zmianę kąta wychylenia bieżni prowadzącej tłoki. Wychylna bieżni obraca się razem z wałem. Na bieżni osadzone są tłoki (w tym przypadku cały układ korbowo-tłokowy). W wyniku obrotu wychylonej bieżni wraz z wałem, ruch obrotowy biezni zostaje zamieniony na ruch posuwisto zwrotny tłoków a skok zależy od kąta wychylenia bieżni. Jeżeli bieżnia ustawiona jest prostopadle do wału to pomimo obrotu wału tłoki nie poruszają się (wydajność dąży do zera).
Kąt wychylenia bieżni jest regulowany za pomocą wartości ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej. W skrócie: jeżeli jest zbliżone do ciśnienia na ssaniu to płytka jest wychylona maksymalnie (równoznaczne z maksymalną wydajnością). Jeżeli ciśnienie w komorze jest zbliżone do ciśnienia na tłoczeniu to płytka ustawia się w położeniu zbliżonym do prostopadłego względem wału co powoduje, że wydajność spręzarki dązy do zera.
Ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej jest regulowane w tych sprężarkach przez zawór regulujący (w tym przypadku jest to zawór mechaniczny).

Gdy temperatura parownika obniża się lub wzrasta prędkość sprężarki (z powodu zwiększenia obrotów silnika) to ciśnienie po stronie ssawnej sprężarki maleje. Spadek ten powoduje, że zawór regulujący otwiera przepływ pomiędzy wysokim ciśnieniem a komorą korbową sprężarki co powoduje wzrost ciśnienia w komorze co jest przyczyną zmniejszenia kąta wychylenie bieżni czyli zmniejszenie skoku tłoków.

Z kolei gdy temperatura parownika wzrasta lub też prędkość obrotowa sprężarki maleje, to powoduje, że ciśnienie w parowniku rośnie. Wzrost tego ciśnienia powoduje zamknięcie przepływu pomiędzy wysokim ciśnieniem a komora korbową oraz otwarcie przepływu pomiędzy stroną ssawną a komorą korbową. Powoduje to zmniejszenie ciśnienia w komorze sprężarki co skutkuje zwiększeniem kąta wychylenia bieżni czyli wzrostem wydajności.

Polecam krótkie video aby zobaczyć na czym polega zasada działania sprężarek ze zmienną wydajnością: http://www.sanden-europe.fr/Movie/VideoC...XE-eng.htm
  • Odpowiedz

galaxy2300

  2008-04-10, 12:13:08
Nowy użytkownik
#11
a jak często wyłącz/włącza się sprężarka zastanawiałeś się może ze sprężarką jest ok w trakcie jej pracy ciśnienia są ok może presostat uszkodzony i dość często rozłącza sprężarkę co wskazuje na małą wydajność
  • Odpowiedz

galaxy2300

  2008-04-10, 12:19:37
Nowy użytkownik
#12
jakie ciśnienie na tłocznej może brudna chłodnica ,może nie działa wentylator albo jak miałem taki przypadek w warsztacie zamienili bieguny i wentylator dmuchał w przeciwną stronę co powodowało szybki wzrost ciśnienia i wyłączanie sprężarki jeszcze może być za dużo czynnika lub źle zrobiona próżnia ale jakie ciśnienie na tłoczeniu
  • Odpowiedz

RobertS

  2008-04-11, 20:07:14
Użytkownik
#13
piszesz jak fachowiec, więc powinieneś wiedzieć, że w oplach (i pochodnych, np. daewoo) sprężarka po włączeniu klimy chodzi non-stop, gdyż jak już napisano sprężarka ma zmienną wyporność.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa