Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Chłodnie prowiantowe na statkach

13 Odpowiedzi, 13236 Wyświetleń

majcher

  2013-02-17, 11:10:25
Nowy użytkownik
#1
Witam Wszystkich,
Posiadam pewien problem, a mianowicie pisząc prace dyplomową na tematTonguerojekt wstępny modułowego urządzenia chłodniczego komór prowiantu, przy sporządzeniu bilansu zaczynają się schody. Bilans sporządzany jest na podstawie założeń ( nieograniczony rejon pływania, temperatury w komorach, itp) Jedyne co jest udokumentowane to wymiary komór na określonym statku. W skład bilansu wchodzi składowa określająca zyski ciepła od pracujących wentylatorów. I tu jest problem, jak można określić moc wentylatorów jeśli nie są dobrane chłodnice powietrza??. Czy tą moc sie jakoś zakłada??
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-02-17, 17:13:28
Top użytkownik
#2
silniki chłodnic dobierasz według wielkości chłodni a co za tym idzie wielkości chłodnicy.Silniki wentylatora skraplacza dobierasz do warunków afrykańskich z regulacją temperatury skraplania jeśli kapitan statku dostanie kurs na tereny arktyczne.Wtedy wentylatory raczej się w skraplaczach nie załączą się.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

majcher

  2013-02-17, 17:53:15
Nowy użytkownik
#3
No tak na podstawie wielkości chłodni. A są jakieś znormalizowane wskaźniki?? Znaczy sie dla jakiej powierzchni komory,bądź kubatur zakłada sie mniej więcej moc wentylatorów.
drugstore-onlinecatalog.com
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-02-17, 17:56:17 przez majcher.)
  • Odpowiedz

barbie

  2013-02-17, 17:56:19
Top użytkownik
#4
Alfa i omega --do chłodzenia na statkach jest woda zburtowa .
  • Odpowiedz

majcher

  2013-02-17, 18:02:42
Nowy użytkownik
#5
Wodą morską chłodzisz centralny system chłodzenia wodą słodką na statku . Instalacja wody zaburtowej jest instalacją pośrednią. Ale nie o to pytam
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-02-17, 18:48:24
Top użytkownik
#6
Barbie do skraplana czynnika służą pompy obiegowe czerpiące zyski ciepła.Projektaci dążą do tego aby czerpać zyski z powietrza.Takie pompy wymieniające ciepło są awaryjne i nie odporne na sól.I koligują z prędkocią jednostki pływającej
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

bolt

  2013-02-18, 20:51:08
Nowy użytkownik
#7
Może trochę nie na temat...

Cyt. ?Silniki wentylatora skraplacza dobierasz do warunków afrykańskich z regulacją temperatury skraplania jeśli kapitan statku dostanie kurs na tereny arktyczne?.
Być może jakaś kolega spotkała się na statkach z chłodnicami powietrza do prowiantówki bo ja raczej nie. Jedynymi chłodnicami jakie były to komercyjne klimy zamontowane na mostku bo staremu d... się spociła. Powszechnie stosowanym skraplaczem jest wymiennik płaszczowo-rurowy chłodzony wodą morską ( często odczep z głównej magistrali po chłodnej stronie od chłodzenia sinika gł.). Wymiennik P/R jest stosowany z powodu trwałości i łatwości czyszczenia z różnych takich rybek itp. Wymiennik płytowy skraplacza raczej odpada ze względu na zanieczyszczenia ( ale może gdzieś ktoś widział takie rozwiązanie) Pośredni system wody słodkiej też odpada ( jak weźmiesz z chłodzenia silnika gł. i agregatów to masz tam ok. 75oC trochę dużo) Budowanie systemu dla potrzeb klimy i prowiantówki jest ekonomicznie nieuzasadnione i też masz wymiennik pośredni do czyszczenia z rybek (ale może gdzieś tam stosują takie rozwiązanie). Temp. skraplania możesz regulować zaworem AVTB Danfosa lub podobnym. Nie zapomnij że w systemach statkowych stosujemy systemy zdublowane czyli układ w postaci 2-ch. kompletnych zestawów skraplających do jednego obiegu chłodniczego (spr. skr.automatyka) ? taka rezerwa na wypadek awarii sprężarki ( prowiantówka ważny element związany z przeżyciem załogi, chodzi o długie przeloty).
Temperatura wody zaburtowej w Afryce nie jest taka najgorsza ( może Morze Czerwone), najwyższe wskaźniki jakie spotkałem to były na Zatoce Perskiej i Indonezja ale od tego są zestawienia i tabele. Przejrzyj skrypty z Akademii Morskiej są gotowe opracowania dotyczące tematu bo na forum w tym temacie ludzie trochę się zagubili.




Najbardziej zabawna odpowiedź ? cyt. "Barbie do skraplana czynnika służą pompy obiegowe czerpiące zyski ciepła.Projektaci dążą do tego aby czerpać zyski z powietrza.Takie pompy wymieniające ciepło są awaryjne i nie odporne na sól.I koligują z prędkocią jednostki pływającej".
Może to trafi na stronę Full Ahead do działu dowcipów.

Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-02-18, 21:19:54
Top użytkownik
#8
Kolego bolt dlaczego zaczęto używać do ogrzewania statków zyski ciepła?Rozmawiamy o nowoczesnych jednostkach.Po co oddawać ciepło do wody skoro można to ciepło wykorzystać?Istnieją systemy hybrydowe na statkach.Może do działu dowcipów trafi Twoja wypowiedż nad Bałtycznego wędkarza. nie przekraczającego 12 mil morskich?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

bolt

  2013-02-18, 21:28:11
Nowy użytkownik
#9
Co ty chcesz z tym ciepłem robić. Może podgrzejesz zbiorniki paliwowe.. Jesteś zabawny.
  • Odpowiedz

frost-ch

  2013-02-18, 21:32:52
Zaawansowany użytkownik
#10
Chyba już wiem dlaczego w Polsce poupadały stocznie Sad
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-02-18, 21:33:02
Top użytkownik
#11
Moim zdaniem ktoś takich przybrzeżnych Marynarzy powinien karać za to że nie potrafią korzystać z ciepła?Z ciepła które im się podaje na tacy?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-02-18, 21:36:22
Top użytkownik
#12
Możemy disle takie podgrzać?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

bolt

  2013-02-18, 22:04:24
Nowy użytkownik
#13
Panowie jeśli chcecie utylizować ciepło na statku to macie szerokie pole do popisu.
Co tam prowiantówka i te parę kW ciepła.
Proponuję zacząć od utylizacji ciepła w dużej maszynowni ok 50oC.(taka hala fabryczna) mechanicy się tam pocą jak im zorganizujecie klimę będą zachwyceni i zyskacie parę MW ciepła które i tak wywalicie za burtę chyba że schowacie sobie to ciepło do kieszeni. Ciekawe który z inwestorów zgodzi się na takie rozwiązania.
Czasami liczy się prostota konstrukcji i tania budowa.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa