Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Rozłączanie klimatyzacji po kilkunastu sekundach Audi A4 1.8t

18 Odpowiedzi, 18388 Wyświetleń

Pirat

  2013-07-09, 10:03:34
Nowy użytkownik
#1
Przejrzałem trochę wątków na forum, ale że na klimach się za bardzo nie znam i nie znalazłem mocno symilarnego problemu postanowiłem założyć wątek. Do rzeczy.

Mam następujący problem z klimą. Po odpaleniu auta klimatyzacja chodzi przez niedługą chwilę, do momentu aż ciśnienie zaczyna rosnąć i przy około 14-15 barach rozłącza klimatyzację. Klimatyzacja kilkukrotnie opróżniana i napełniana różnymi dawkami. Rozłącza mniej więcej w tym samym momencie przy 250-300ml czynnika jak i przy 500, więc nie o nadmiar czynnika chodzi. Na manometrach w przyrządzie od klimy ciśnienie jest raczej stałe do +/- 9 bar. Na vagu nie ma żadnych błędów. Wentylator działa raczej tak jak działał. Dodam że wcześniej czasami na jałowych klima działała przez dłuższą chwilę, ale po lekkim dodaniu gazu ciśnienie wzrastało i rozłączało. Obecnie rozłącza się chwilę po odpaleniu silnika bez względu na obroty. Ktoś ma jakiś pomysł?

Zasilanie zaworu w 001 na vagu jest raczej +/- stałe.

Screeny nie najlepsze ale coś tam widać.

[Obrazek: 0f6n.jpg]

[Obrazek: 6hep.jpg]

[Obrazek: fhlh.jpg]

[Obrazek: rp7h.jpg]

[Obrazek: 49k7.jpg]


Auto Audi A4 b7 1.8T. Będę na prawdę wdzięczny za pomoc.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-07-10, 18:31:11
Zaawansowany użytkownik
#2
a jak wygląda sytuacja z olejem w układzie? czy oby nie jest go za dużo?
  • Odpowiedz

Pirat

  2013-08-05, 12:01:52
Nowy użytkownik
#3
Więc tak. Po tym jak dodam gazu powyżej 2tys. obr dzieje się coś takiego:

[Obrazek: bthl.jpg]

Chwilę znów pochodzi na jałowych i klima się załącza:

[Obrazek: 5qts.jpg]

Czyli mam klimatyzację stacjonarną. Stoję - działa, ruszam lub dodam gazu - nie działa.
Dławik sprawdzony, było w nim trochę syfu, został przeczyszczony - nic to nie dało. Wentylator się włącza jak należy. Filtr kabinowy ok. Podejrzenie było na za mało oleju w układzie, więc na nowo został zalany układ z próżnią i dalej nic. Co podejrzewać?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-05, 12:05:02 przez Pirat.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-08-05, 18:54:08
Top użytkownik
#4
Pirat napisał(a):Więc tak. Po tym jak dodam gazu powyżej 2tys. obr dzieje się coś takiego:

[Obrazek: bthl.jpg]

Chwilę znów pochodzi na jałowych i klima się załącza:

[Obrazek: 5qts.jpg]

Czyli mam klimatyzację stacjonarną. Stoję - działa, ruszam lub dodam gazu - nie działa.
Dławik sprawdzony, było w nim trochę syfu, został przeczyszczony - nic to nie dało. Wentylator się włącza jak należy. Filtr kabinowy ok. Podejrzenie było na za mało oleju w układzie, więc na nowo został zalany układ z próżnią i dalej nic. Co podejrzewać?
Co to znaczy -było podejrzenie że za mało oleju.Prawdopodobnie tak jak pisze gajdek jest go zadużo w układzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-05, 18:54:45 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Pirat

  2013-08-06, 07:49:03
Nowy użytkownik
#5
Byłem w serwisie klimatyzacji, w której powiedziano mi, że jest go raczej właśnie za mało i na nowo uzupełniony został układ po uprzednim opróżnieniu...

Spróbuję jeszcze zatem uzupełnić czynnik z mniejszą ilością oleju.
Jak to nic nie da to powoli coś wymieniać? Sprężarka + skraplacz + osuszacz?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-06, 18:52:25 przez Pirat.)
  • Odpowiedz

toomek78

  2013-08-06, 09:48:22
Nowy użytkownik
#6
Sprecyzuj, czy kompresor wyłącza się tylko przy wzroście ciśnienia hp do ok. 15bar czy przy wzroście obrotów silnika? Czy w ogóle wyłącza się kompresor (jaki typ na sprzęgle elektrom. czy na zaworze sterującym)?
Możliwe ze spada wydajność kompresora sterowana po przez w/w zawór(zacięcie zaworu). Jeżeli wyłącza się sprzęgło kompresora tylko przy hp ok. 15bar stawiam na presostat.
  • Odpowiedz

Haurox91

  2013-08-06, 10:00:20
Użytkownik
#7
Czyli znowu chcesz dolać olej ?, a jak sadzisz z odessaniem czynnika ile ubywa oleju? Po takiej historii według mnie płukanko obowiązkowe i wszystko od nowa.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-08-06, 10:23:44
Top użytkownik
#8
Ile dodajesz tego oleju przy napełnianiu czynnikiem-sprecyzuj.
  • Odpowiedz

driver1979

  2013-08-07, 04:54:48
Użytkownik
#9
W superautoparts mają promocję na olej. Za 10 litrów 400 stówki Pag 100 :lol:
  • Odpowiedz

Haurox91

  2013-08-07, 18:11:59
Użytkownik
#10
400 stówek? troche drogo, mnie chyba nie stac odpuszcze se tą promocje Big Grin
  • Odpowiedz

Pirat

  2013-08-08, 08:01:35
Nowy użytkownik
#11
Olej również był odsysany.
Silnik to 1.8t bfb - wydaje mi się że klima jest na zaworze sterującym, ale zaraz spróbuję potwierdzić te info.
Wczoraj po podpięciu do Vaga po odpaleniu klimy ciśnienie doszło do 10b i rozłączyło klimę. Potem po ściągnięciu czynnika i oleju i zalaniu na full czynnikiem i 30ml oleju klima znów chłodziła na wolnych obrotach dochodząc do 15-16b (na manomentrach HP niecałe 15b), po czym po dodaniu gazu znów robiła się historia ze screenów, które wrzucałem.
Napięcie na pierwszej pozycji w vagu bez względu na to czy klima się już rozłączy czy nie wynosi ok. 0.6A. Dopiero po wyłączeniu "econ'em" spada do 0.0A. Po ponownym włączeniu znów jest napięcie i z reguły klimatyzacja rusza (na wolnych).

[Obrazek: 80k1.jpg]

[Obrazek: ka59.jpg]

Filmik:

http://youtu.be/l8mxxEBM7t8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-08, 08:53:17 przez Pirat.)
  • Odpowiedz

Haurox91

  2013-08-08, 15:10:10
Użytkownik
#12
-.- to ile ty sciagasz tego oleju, ze potem dolewasz 30 ml ? Musisz oproznic caly uklad razem z olejem do 0 i wszystko na nowo po tylu operacjach i objawach jestem niemalże pewny ze masz zaolejony układ.....
  • Odpowiedz

Pirat

  2013-08-08, 15:18:16
Nowy użytkownik
#13
Przed dolaniem 30ml był ściągnięty do 0.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-08-08, 15:24:06
Moderator
#14
Pirat napisał(a):Przed dolaniem 30ml był ściągnięty do 0.
HAHAHAHA!
Człowieku! Piszą Ci: nie dodawaj oleju!!
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

bula_wrz

  2013-08-08, 16:21:02
Użytkownik
#15
ściągnij i zobacz ile automat oleju odseparował.
następnie napełnij zalecaną ilością bez oleju załącz klime na 10 min
ponownie ściągnij i zabacz ile automat odseparował oleju.
  • Odpowiedz

Haurox91

  2013-08-08, 16:52:07
Użytkownik
#16
Sądzisz, ze jak sciagniesz czynnik do 0 to automatycznie olej do 0 tez ? Brawo powodzenia oby tak dalej masz jakies pojecie o zasadzie działania klimatyzacji czy tylko umiesz wcisnąć kilka guzików na automacie ? Moze spytaj sie go to sie podzieli z Tobą wiedza, przeciez ten automat wszystko potrafi sam.
  • Odpowiedz

bula_wrz

  2013-08-09, 19:14:23
Użytkownik
#17
Haurox91 chyba mnie nie zrozumiałeś
jak każe mu ściągnąć napełnić bez oleju i znowu ściągnąć to wszyscy tutaj wiedzą że znowu ściągnie olej którego nie dodał a co za tym idzie dostanie olśnienia że automat nie jest w stanie ściągnąć oleju do 0
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-08-10, 04:12:18
Top użytkownik
#18
A może zada pytanie:Odciągnąłem olej do zera i ktoś mi znowu nalał bo za następnym razem znowu był-co się dzieje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-10, 04:13:47 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa