Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Jakie cisnienie przy próbie azotem

8 Odpowiedzi, 10328 Wyświetleń

j_a_c

  2008-06-07, 14:33:38
Użytkownik
#1
Ciekaw jestem jakie stosujecie ciśnienie przy szukaniu dziur ,ja dobijam zwykle w okolicy 8 bar ,ale czasem czytam ze ktoś nabija 15 inny 20 a inni nawet 30 bar,literatura tez jest dość rozbieżna w tym temacie jak to wszystko znosi parownik tam zwykle jest trochę niższe ciśnienie przy normalnej pracy układu,ciekawe czy ktoś już wie przy jakim ciśnieniu go rozsadza.
Teoretycznie przy normalnej pracy to znaczy wyłączonej klimie i sporej temperaturze około 60 wewnątrz kabiny ciśnienie dochodzi do 20 bar ,ale jak to wyglada w praktyce dopiero teraz zaczeło mnie to nurtować.
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-07, 15:21:04
Moderator
#2
ja daje 15-20 bar ale miałem kiedys astre gdzie przy 8 wysadziło parownik
czasami przy nizszym cisnieniu nie chce dziury pokazac
bezpiecznik ustawiony jest na 28-32 bar wiec i klima powinna tyle wytrzymac(teoretycznie)
  • Odpowiedz

j_a_c

  2008-06-07, 15:25:55
Użytkownik
#3
no tak ale bezpiecznik jest zawsze na linii ciśnienia wysokiego tam 30 widziałem nie jeden raz.
astra nigdy nie będzie dobrym przykładem klimy
j_a_c WROCŁAW
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-07, 15:26:39 przez j_a_c.)
  • Odpowiedz

max

  2008-06-07, 16:01:19
Użytkownik
#4
Wg mojej literatury i instruktorów 10bar powinno wszystko wytrzymać i powinno pokazać co i jak. Tak też dozuję. Ale RADEK ma rację, czasem nie chce nic się ujawnić, ale bardzo sporadycznie.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-06-07, 19:01:30
Zaawansowany użytkownik
#5
Dość rzadko robię klimy ale jeśli sprawdzam to 15 barów. Czasem zdarza się że i przy tym ciśnieniu nie pokaże. Krążący w obiegu olej potrafi skutecznie uszczelnić małe nieszczelności dla azotu, a z gazem chłodniczym się miesza więc go rozrzedza i spiepsza. takie problemy bywają nie tylko z klimą samochodową ale i w normalnym chłodnictwie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-07, 19:04:16 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-06-08, 11:57:46
Zaawansowany użytkownik
#6
jednak kilka razy zdarzyło mi się, że nieszczelność pojawia sie tylko przy niskim ciśnieniu 3-5 bar >>>I BĄDŹ TU MĄDRY <<<

Właśnie w tym naszym fachu bywa wkurzające to szukanie dziury w całym
  • Odpowiedz

skylark

  2008-06-11, 12:29:42
Użytkownik
#7
elektromechanik napisał(a): jednak kilka razy zdarzyło mi się, że nieszczelność pojawia sie tylko przy niskim ciśnieniu 3-5 bar >>>I BĄDŹ TU MĄDRY <<<

Właśnie w tym naszym fachu bywa wkurzające to szukanie dziury w całym
Może tak być jedynie w przypadku, kiedy podajesz azot po wysokim. Powyżej 5 atm doszczelnia się przejście na niską część układu, w rezultacie na niskim możesz mieć tylko 5bar a na wysokim np. 15bar.
Rozwiązaniem jest podawanie azotu po zaworze niskiego.
Osobiście stosuję próby rzędy 15-18 bar.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

bodzio

  2008-06-30, 20:59:34
Zaawansowany użytkownik
#8
A czy ciśnienia powyżej 20 bar nie rozszczelnią kompresora? np. uszczelnia czołowego czy uszczelek korpusu
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa