Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Honda - nie chłodzi w słoneczne dni, brak pomysłu

11 Odpowiedzi, 13842 Wyświetleń

accordmax

  2014-06-06, 07:46:57
Nowy użytkownik
#1
Auto to Honda civic 2007r z silnikiem 1.8B. Zawsze w słoneczny/gorący dzień po przejechaniu nawet 5km przestaje lecieć chłodne a zaczyna walić gorącym powietrzem. Wszystko działa ok, tzn sprężarka zawsze się załącza, wszystko reaguje na polecenia z panelu sterowania poprawnie. Przkaźnik został sprawdzony- zamieniony z innym, czujnik nasłonecznienia został sprawdzony miernikiem- odczyt prawidłowyw każdych warunkach. Klimatyzacja nabita, szczelna. Mam wrażenie że dzieje się to w słoneczne dni, w dni ciepłe ale pochmurne/ słabo nasłonecznione potrafie przejechać nawet 100km i klima działa poprawnie. Auto test klimatyzacji przeprowadzony na panelu sterowania nie pokazuje błędów. Kiedy się popsuje pomaga wyłączenie silnika i odczekanie paru minut. Całą zime klimatyzacja działała ok, dziś gdy jest pochmurno też natomiast wczoraj po przejechaniu w słońcu 3 km zaczęło walic gorącym. Proszę o podpowiedź.Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-06, 10:43:10
Top użytkownik
#2
Może być wilgoć w układzie
  • Odpowiedz

klimatolog

  2014-06-06, 19:24:07
Top użytkownik
#3
Tadeusz4321 napisał(a):Może być wilgoć w układzie
Uzasadnij dlaczego zimą działa a latem nie.Jeśli chodziło by o wilgoć to powinno być odwrotnie.To tylko moje zdanie.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

accordmax

  2014-06-07, 16:59:50
Nowy użytkownik
#4
Dziś zauważyłem że temp zew. wyświetlana na liczniku to 18 stopnii!!! natomiast temp zew pokazywana przez klimatyzacje w trybie serwisowym pokazuje zew 25 ! Skąd ta rozbieżność? Czy to oznacza że mogą być dwa różnie termometry inny dla klimy a jeszcze inny z którego widać temp na wyświtelaczu? Czyżby jeden był uszkodzony? Po wypięciu czujnika ze zderzaka zgasła mi temp na zegarach ale ta w klimatyzacji dalej pokazywała np 22..???
  • Odpowiedz

agrobim

  2014-06-07, 19:11:35
Nowy użytkownik
#5
Jak klimatyzacja przestaje chłodzić, to jest lód na przewodach ? Jakie ciśnienia są w układzie w chwili zaprzestania działania klimatyzacji ?
Diagnozowanie usterek mechanicznych i elektronicznych naprawy układów klimatyzacji - klimatyzacja samochodowa - Sandomierz
  • Odpowiedz

accordmax

  2014-06-07, 19:41:48
Nowy użytkownik
#6
Kiedy klima przestaje chłodzić przewody robią się ciepłe...Nie potrafię odpowiedzieć co do ciśnienia.
  • Odpowiedz

accordmax

  2014-06-09, 17:38:56
Nowy użytkownik
#7
Dziś po przejechaniu 5 km w upale, popsuło się jak zwykle. Okazało się że sprzęgło sprężarki się nie kręci. Przed chwilą sprawdziłem że po podaniu prądu bezpośrednio na cewkę...kaplica...czy możemy zaryzkować że to cewka jest powodem awarii? Możliwe że taki daje własnie objaw że raz działa a raz nie?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-06-09, 19:32:31
Moderator
#8
Może się dopalała - trzeba sprawdzić ciągłość uzwojenia i rezystancję. A druga sprawa, to może za duża przerwa na przęgle.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

accordmax

  2014-06-09, 20:49:05
Nowy użytkownik
#9
Hah a może przede wszystkim właśnie powinienem sprawdzić przerwę czy łapie się w tolerancji, no bo na zdrowy rozum to sprzęgło musi się ślizgać, przegrzewa się , zabezpieczenie to odłącza i efekt..jak widać...dobrze myślę ??
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-10, 03:47:48
Zaawansowany użytkownik
#10
accordmax napisał(a):Hah a może przede wszystkim właśnie powinienem sprawdzić przerwę czy łapie się w tolerancji, no bo na zdrowy rozum to sprzęgło musi się ślizgać, przegrzewa się , zabezpieczenie to odłącza i efekt..jak widać...dobrze myślę ??
Dobrze kombinujesz - może być problem ze szczeliną lub z samym przewodem/wtyczką zasilajacym cewkę.
  • Odpowiedz

accordmax

  2014-06-13, 20:33:00
Nowy użytkownik
#11
Problem został rozwiązany, krótko mówiąc sprawcą zamieszania było ślizgające się sprzęgiełko, aby usunąć usterkę należało usunąć jedną podkładkę i wszystko skręcić i tyle. Czas wykonania to ok 15minut, koszt 0 zł. Dzień wcześniej podjechałem do 4 zakładów specjalizujących się w autoklimie, to prawdziwi specjaliści..niektórzy bez oglądania auta potrafili wycenić naprawę na od 250 do 600 zł.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa