Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Peugeot 407,zawór rozprężny?

11 Odpowiedzi, 17014 Wyświetleń

paulo77

  2014-06-15, 11:48:18
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich.Problem jaki u mnie występuje ww aucie to niepoprawne działanie które wygląda następująco.Sprężarka przy załączeniu schładza chwilowo poprawnie czynnik lecz po chwili(nadal załączona)nie uzyskuje niskiej temperatury.Właściwa ilość czynnika,osuszacz jak i skraplacz nowy.Ciśnienie wysokie jak i niskie w normie.Wentylator działa poprawnie,dodam w tym modelu sprężarka nie uruchamia sie przy uszkodzeniu wentylatora.Układ oczywiście szczelny,czujnik ciśnienia sprawny.Sterowanie klimatronika poprawne(klapy nawiewu,czujnik temperatury).Prosze o sugestie,pozdrawiam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-15, 17:30:29
Top użytkownik
#2
Poiprawne ciśnienia to jakie i przy jakiej temperaturze zewnętrznej?
  • Odpowiedz

paulo77

  2014-06-15, 18:05:25
Nowy użytkownik
#3
Temperatura zewnętrzna 25 stopni,Wysokie ciśnienie 15,niskie ca 2 Bar.Dla porównania miałem drugie identyczne auto,ilość czynnika identyczna.Manometry wskazują identyczne ciśnienie,jednak w tym przypadku czynnik nie jest schładzany,letnia po kilku sekundach,jak ww napisałem,przez ca 5 sekund w momencie uruchomienia czynnik jest poprawnie schladzany,tzn sprężarka działa poprawnie po czym ciśnienie sie nie zmienia,jednak przewód z spręzarki jest jedynie letni.Przy zmniejszeniu czynnika w układzie np o 1/3 ciśnienie wysokie jest na poziomie 10 Bar,niskie nadal ca 2.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-15, 18:33:04
Top użytkownik
#4
Zrób jeszcze raz tak.Opróżnij układ.Zrób próżni 0,5 h i napełnij układ jeszcze raz.
  • Odpowiedz

Haurox91

  2014-06-15, 19:43:08
Użytkownik
#5
Nie świruj pawiana, ze drugie auto też ma 15 bar na wysokim przy temp zew 25 stopni chyba że tak samo jakiś magik "nabił" klimę. Zrób jak mówi Tadeusz i powinno być dobrze.
  • Odpowiedz

paulo77

  2014-06-16, 08:37:32
Nowy użytkownik
#6
Haurox91 napisał(a):Nie świruj pawiana, ze drugie auto też ma 15 bar na wysokim przy temp zew 25 stopni chyba że tak samo jakiś magik "nabił" klimę. Zrób jak mówi Tadeusz i powinno być dobrze.

Nie rozumiem tej sugesti...Może jeśli się juz wypowiadasz to podaj właściwe ciśnienia przy odpowiednich temperaturach dla tego modelu.


Próżnia 0,5h już zrobiona,nadal nic sie nie zmieniło,objawy,sposób działania układu klimatyzacji identyczny.
  • Odpowiedz

Haurox91

  2014-06-16, 18:05:11
Użytkownik
#7
10-12 bar? jaka temp rury za zaworem rozprężnym? Jest on w twoim modelu na przegrodzie silnika ? Jeśli go widzisz to czy jest zaszroniony, zalodzony? Zmierz tez temp rury przed skraplaczem i za. Różnica powinna wynosić ok 10-15C. Moim zdaniem skraplacz niewydajny lub brak 2 biegu wentylatora i na zawór rozprężny nie idzie w 100% ciecz. Mozesz to też sprawdzic lejąc wodę na skraplacz z węża ogrodowego jesli wtedy bedzie dobrze chłodzić to problem rozwiązany. Jak z olejem? był dolewany? jak tak to ile? moze byc tak ze jest w nadmiarze i zalega w skraplaczu przez co utrudnia wymianę ciepła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-16, 18:07:09 przez Haurox91.)
  • Odpowiedz

agrobim

  2014-06-16, 18:18:30
Nowy użytkownik
#8
Skąd wiesz że klapki w porządku? Ten model słynie z zacierających/urywających się klapek ciepło, zimno. Można to ładnie ocenić, wykręcając schowek. I tam widać szarek kółeczko w nagrzewnicy (odlany krzyżyk w środku). Silniczek jest po drugiej stronie tego kółeczka (od nóg kierowcy).

Reguluj od minimalnej temperatury nawiewu do maksymalnej temperatury i to kółeczko ma się kręcić w te i "nazat" o 90 stopni. Jak się nie kręci to masz przyczynę. Jeśli klapka urwana to mam mało kosztowne rozwiązanie tymczasowe.
Diagnozowanie usterek mechanicznych i elektronicznych naprawy układów klimatyzacji - klimatyzacja samochodowa - Sandomierz
  • Odpowiedz

paulo77

  2014-06-22, 13:21:48
Nowy użytkownik
#9
agrobim napisał(a):Skąd wiesz że klapki w porządku? Ten model słynie z zacierających/urywających się klapek ciepło, zimno. Można to ładnie ocenić, wykręcając schowek. I tam widać szarek kółeczko w nagrzewnicy (odlany krzyżyk w środku). Silniczek jest po drugiej stronie tego kółeczka (od nóg kierowcy).

Reguluj od minimalnej temperatury nawiewu do maksymalnej temperatury i to kółeczko ma się kręcić w te i "nazat" o 90 stopni. Jak się nie kręci to masz przyczynę. Jeśli klapka urwana to mam mało kosztowne rozwiązanie tymczasowe.

W tym modelu uszkadzają sie klapy mieszalnika,a nie klapy ciepło zimno,one nie ulegają uszkodzeniu,wielokrotnie wymieniałem ww klapy mieszalnika.Zamówiłem nowy zawór rozprężny,po wymianie napisze na temat.
  • Odpowiedz

paulo77

  2014-07-12, 06:19:39
Nowy użytkownik
#10
Problem rozwiązany,usterka polega na nie drożnej chłodniczce.
  • Odpowiedz

kamilenski

  2014-08-07, 19:23:47
Nowy użytkownik
#11
paulo77 napisał(a):Problem rozwiązany,usterka polega na nie drożnej chłodniczce.

A jak to stwierdzono? I NA CZYM POLEGALA NAPRAWA?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-08-07, 19:24:47 przez kamilenski.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa