Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło

7 Odpowiedzi, 8079 Wyświetleń

imnothep

  2014-07-18, 14:41:44
Nowy użytkownik
#1
Witam, ręce opadły do samej ziemi bo spaliła się tarcza sprzęgła przy samym kliencie. Do sedna....klient przyjechał do mnie z niesprawną klimatyzacją. Po weryfikacji okazało się że spalona jest cewka sprężarki. Wymieniłem na nową , przy okazji założyłem nowe łożysko. Sprężarka HCC VS18 typowa dla Hyundaia. Sprzęgło z tarczą metalowo-gumową taką jak w Mercedesach. Po złożeniu całości chłodziło przez 20 minut. Zrobiłem kilka kółek po osiedlu i poczułem że klima padła, kiedy otworzyłem maskę okazało się że spaliło się calutkie sprzęgło. Cewka, zatarło łożysko, przeżyła tylko tarcza sprzęgła, chociaż guma która jest zalana w jej środku była już napęczniała. OK , mając podobne przygody z Chryslerem Voyagerem w zeszłym roku poszedłem na grubo. Nowy skraplacz, osuszacz, płukanie, wysłałem sprężarkę do regeneracji..... Nie wymieniłem tylko zaworu rozprężnego. Złożyłem całość do kupy , klima chłodziła jak szalona, zastanawiała mnie tylko regenerowana sprężarka. Bo ta nadtopiona tarcza sprzęgła została tylko pomalowana farbą i podobno na hamowni było OK. Aby nie było jak poprzednio jeździłem autem , testowałem gada i nic, totalnie nic złego się nie działo. Klient odebrał auto, a że dzisiaj upał to włączył sobie klimę na postoju. Po 5 minutach przychodzi i mówi że przestała chłodzić. Otwieram maskę a tam tarcza sprzęgłowa lata luźno i wystaje z niej wytopiona guma. Jak na wstępie , ręce opadły. Pytanie czy winna mogła być sama tarcza (zaznaczam nadwyrężona po poprzednim przypaleniu) czy szukać nadal przyczyny dalej. Dodam tylko że w zeszłym roku przerabiałem temat Voyagera 2003 rok w którym producent dał d..y i sterowanie sprężarką nie odcina jej powyżej 25 barów tylko mieli nadal. W momencie kiedy nawet na moment stają nam wentylatory to przeciążamy sprężarkę która spręża w ścianę. Sugeruję się tym myśląc nad Santa Fe ? Niestety ale w momencie awarii nie miałem podpiętym manometrów ani też nie widziałem czy pracują wentylatory, mógłbym stwierdzić czy na wysokiej stronie zrobił się kipisz. Macie jakieś pomysły ? zawór rozprężny może fisiować ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2014-07-18, 15:17:37
Moderator
#2
A może ustaw odpowiedni luz na tarczy.
  • Odpowiedz

lolek

  2014-07-18, 19:01:17
Użytkownik
#3
Raczej ten kto regrneruje sprężarkę powinien regulować luz
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-07-18, 19:53:54
Zaawansowany użytkownik
#4
Zacznijmy od cisnienia HP jakie bylo w ukladzie po zamontowaniu sprezarki. Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole a to zwiastuje zbyt wysokie HP.
  • Odpowiedz

lolek

  2014-07-18, 20:30:08
Użytkownik
#5
Wlasnie jak sie jezdzi klientowskim autem to nie widac jakie jest hp , a jak byla spalona cewka to tez trzeba ustalic dlaczego ...
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-07-19, 08:33:16
Użytkownik
#6
gajdek419 napisał(a):Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole .
Dokładnie.
imnothep można było zmierzyć temp. tarczy zabierakowej. Często cewki nie palą się bez powodu. Z reguły zabija je temperatura.
W Twoim przypadku przyjrzałbym się prądowi jaki idzie na cewkę. To, że jest tam 12V nie oznacza, że jest wystarczające natężenie.
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

imnothep

  2014-07-20, 19:43:40
Nowy użytkownik
#7
gajdek419 napisał(a):Zacznijmy od cisnienia HP jakie bylo w ukladzie po zamontowaniu sprezarki. Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole a to zwiastuje zbyt wysokie HP.
HP było w zakresie 15 barów, wiecie co jest najlepsze że przyjeżdża do mnie koleś z uwaloną opornicą wentylatora i ten włącza się przy 20-25 barach,sprężarka to mieli jest dobrze. Ile to razy klient nawet nie wie że padły wentylatory i nadal ciśnie ile wlezie ? w tym Santa FE dwa potężne wentylatory pracowały non-stop. Gdyby producent miał odrobinę oleju i zrobił bloka na wysokie ciśnienie który odepnie sprężarkę od prądu...ale niestety ta mieli aż się zamieli. Najśmieszniejsze jest to , że nawet przez chwilkę po montażu nic nie wskazywało na błąd w układzie. Powtórzę , nowy skraplacz (w tym osuszacz) regenerowana sprężarka, płukany układy....coś spaliło poprzednią cewkę ale , jej zasilanie jest realizowane przez przekaźnik, ten sygnał otrzymuje z ECU silnika. Sami dobrze wicie że taka np. Astra G i spalona cewka to tak jak żarówka w postojowych, nikt się nie spuszcza , wymienia cewkę i klima śmiga..... Tutaj wszystko wygląda cacy a efekt jak wyżej. Wspomniałem o Voyagerze który robiłem rok temu. On również miał problem i paliło tarcze sprzęgłowe. Założyłem na wężu HP prestostat bimetaliczny rozwierny przy 20 barach , sprawa przestała istnieć. Czy zawór rozprężny (otwarty) może zapakować czynnik w postaci cieczy do sprężarki i wówczas zaczyna się kipisz ? sorki że wymyślam ale myślę jak to opanować.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa