Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Wyciek ze sprężarki klimatyzacji

14 Odpowiedzi, 25400 Wyświetleń

rustin

  2016-01-06, 16:18:03
miCipXD
#1
Miesiąc temu wymieniłem sprężarkę klimatyzacji, stara nie dawała rady i chłodziła tylko podczas jazdy. Kupiłem używkę jak to bywa 100% sprawną Smile Założona i wszystko było ok. Parę dni temu zauważyłem , że od spodu auta jest cała mokra. Użyta była z racji pogody kilka razy i chłodziła. Teraz nie wiem czy się nawet włączy bo jest na minusie.
Mam 2 pytania.
Czy można to naprawić i czy jest sens ?
Jeżeli mechanik który mi to wymieniał wlał oleju do pełna czyli za dużo , to ją rozszczelniło czy wyrzuciło nadmiar i może być szczelna teraz? ( zakładam , że mógł wlać za dużo , bo nie odmierzał tylko wlewał z opakowania )
http://fotowrzut.pl/FJODDA6XT5
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-01-07, 07:20:53
MichaelpenAU
#2
Jeżeli chodziła cicho, trzymała ciśnienia to jest dobra, tylko dupa z mechanika, trzeba było sprawdzić najpierw szczelność przy nabijaniu czynnika, a właściwie to rozkręcić sprężarkę i uszczelniacze nowe dać, chyba że ciebie poinformował co robi, olej nic tu nie ma do rzeczy
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

rustin

  2016-01-07, 17:05:40
miCipXD
#3
Nic mnie nie informował. Założył, zalał olejem, nabił i tyle. Sprężarka dobrze chłodziła i była cicha. Lepiej szukać drugiej ( ta kosztowała 120zł ) czy tą dać do uszczelnienia ? Jaki może to być koszt ?
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-01-07, 20:48:45
MichaelpenAU
#4
tak czy siak, właśnie tak jest z używanymi cześciami, trzeba wyjąć, uszczelnić i wsio, koszt taki jak za wyjęcie i włożenie sprężarki no i uszczelniacze, ew. jeżeli dobre a są wżery na alu to do uszczelniaczy silikon, czy jak to tam się zwie, nie pamiętam. Ceny ? różnie cenią, myślę że ok 200zł było by ok, jeżeli by nie było komplikacji po drodze, tylko niech da na azot na nawet parę godz. i sprawdzi szczelność, spryska ją rozrobionym szamponem czy nie puszcza bąbelków na łączach i trzpieniem pod cewką, zakładam że wstawia nowe oringi smarując uprzednio je olejem ?
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

rustin

  2016-01-07, 21:14:30
miCipXD
#5
A skąd mam wiedzieć jak wstawia Smile Nawet nie wiem do kogo jechać , pytam czy jest sens uszczelniać czy kupować drugą używkę. A może regenerowaną na allegro ? czytałem , że te regenerowane to w 80% padają bardzo szybko, to prawda?
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-01-08, 20:07:11
MichaelpenAU
#6
rustin napisał(a):A skąd mam wiedzieć jak wstawia Smile Nawet nie wiem do kogo jechać , pytam czy jest sens uszczelniać czy kupować drugą używkę. A może regenerowaną na allegro ? czytałem , że te regenerowane to w 80% padają bardzo szybko, to prawda?
To go podpytaj troche, litości, chyba masz język ? Jesteś już m/w w temacie, jak wyżej, pytasz co zrobić, zależy to od ciebie, już teraz chyba wiesz jak jest z używkami, jeżeli trzyma ciśnienia i chodzi dobrze to bym uszczelnił, na regenerowaną także ci dadzą gwarancję ale zapytaj jeszcze, a jak kupisz nową to nie padnie ? Jeżeli nie będzie wypłukany układ to i nowa padnie, zależy kto jak robi, musisz sam zdecydować.
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-01-10, 08:47:55
Zaawansowany użytkownik
#7
Co do oleju przy wymianie sprężarki - (jeżeli układ nie wymaga płukania po zatarciu) to najpierw tzreba zmierzyc (zlać) olej ze starej i potem w nowo zakładanej musi byc tyle samo oleju (czyli też tzreba zlać a potem wlać tyle ile było w starej). Tak jak pisał N.O.R - gdyby nawet było za duzo oleju to nie ma prawa puścić na sprężarce.
Podoba mi się też Twój opis czemu wymieniałes popzrednią tzn że chłodziła tylko w trakcie jazdy - ktoś Ci źle zdiagnozował przyczynę bo zapewniam, że sprężarka tutaj na 100% nie była przyczyną (sprężarka pracuje niezależnie od prędkości samochoduSmile) Czy ten sam mechanik diagnozował i wymieniał sprężarkę?
Ogólnie ze zdjęć widać, ze cieknie z przodu i z tyłu pod pokrywą zaworu - dziwne, być może ktoś tam grzebał...
Wymiana uszczelniacza w tej sprężarce (scroll sc90) wiąże się z demontażem pokrywy przedniej i wymianą łozyska kulkowego pod wałek (nie ma opcji wyjąć go bez uszkodzenia).
Co do sprężarek regenerowanych to są regenerowane (umyte, wypiaskowane) i REGENEROWANE (kompletnie demontowane, wymieniane łożyskowania i uszczelnienia a pozostałe części weryfikowane).
  • Odpowiedz

rustin

  2016-01-10, 15:16:16
miCipXD
#8
Inny mechanik diagnozował , na postoju też chłodziła ale przy 3 tyś rpm. To dlaczego wymiana pomogła ?

Druga sprawa , jeżeli wyciekł olej to nie zleje , żeby sprawdzić ile powinno być.
Dlaczego jak wyciekł olej a nacisnąłem zawór , ten co sie nabija klimę to ucieka gaz, czyli gaz jest i sprężarka szczelna a olej wywaliło nadmiarem ?

Sprężarka to model FS-10 ?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-01-10, 19:17:40
Zaawansowany użytkownik
#9
No to zmienia posta rzeczy - działała na wysokich obrotach a nie tylko w trakcie jazdy.
Co do oleju - to w pierwszej olej nie uciekł - więc mógł to zmierzyc.
Co do naciskania na zawór i stwierdzania, ze gaz był: będzie go tylko 10 gramów i też będzie syczec przy naciskaniu zaworu Shroedera. Nadmiar oleju zalałby skraplacz i parownik - a jeżeli ciśnienie byłoby za wysokie to wystrzeliłby zawór bezpieczeństwa.
Na zdjeciu jest spręzarka spiralna SC90
  • Odpowiedz

rustin

  2016-01-11, 10:55:57
miCipXD
#10
gajdek419 napisał(a):No to zmienia posta rzeczy - działała na wysokich obrotach a nie tylko w trakcie jazdy.
Co do oleju - to w pierwszej olej nie uciekł - więc mógł to zmierzyc.
Co do naciskania na zawór i stwierdzania, ze gaz był: będzie go tylko 10 gramów i też będzie syczec przy naciskaniu zaworu Shroedera. Nadmiar oleju zalałby skraplacz i parownik - a jeżeli ciśnienie byłoby za wysokie to wystrzeliłby zawór bezpieczeństwa.
Na zdjeciu jest spręzarka spiralna SC90
Mógł i tego nie zrobił, teraz chcę samo wymienić. Czy masz możliwość sprawdzenia dokładnie ile potrzeba wlać oleju ? Jakie wymiary maja oringi co się przykręca przewody od klimy ?* te dwa oringi zielone.
To jest numer sprężarki 1S7H 19D629 CF , to jest scroll 90 ? Znalazłem właśnie w tis ford , że to fvs090 ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-11, 11:02:33 przez rustin.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-01-11, 11:23:10
Zaawansowany użytkownik
#11
W sprężarkę wchodzi 200ml oleju i jest to pewnie ilośc oleju na cały układ (w 95% przypadków tak jest)
O-ringi 20x3,5mm tylko i wyłącznie z HNBRu

http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0141
  • Odpowiedz

rustin

  2016-01-11, 12:00:55
miCipXD
#12
Czyli ile wlać bo rozumiem, że nie 200ml ? Pod tym linkiem nie ma mojego numeru tzn nie ma końcówki CF ale to nie przeszkadza?
Znalazłem coś takiego http://webshop.nissens.com/Product# czyli wlać 120ml ?
Gdzie można kupić w necie pojedynczo takie oringi bo na allegro nie ma.
Dziękuje
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-11, 12:37:26 przez rustin.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-01-12, 19:29:23
Zaawansowany użytkownik
#13
Na cały układ klimatyzacji w mondeo wchodzi 200ml oleju i tego oleju nie powinno byc ani mniej ani więcej.
http://www.elcamp.pl/public/content/file...-klein.pdf
W tej chwili masz podejrzenie, że układ jest przeolejony. Jest jedyna metoda która da Ci pewnośc, że bedziesz wiedział ile oleju jest w układzie tzn: płukanie układu. Po płukaniu będziesz w 100% pewny, że ilośc oleju w układzie to ZERO gramów. Wtedy montujesz sprezarkę z z 200ml oleju i masz pewnosc, ile oleju w układzie masz.
Nissens mi się nie otwiera ale na ich wiedzy bym się nie opierał.

Co do o-ringów - albo serwis albo dobrac coś u mechanika zajmujacego się klimą.
  • Odpowiedz

adi76

  2016-01-13, 19:48:08
Nowy użytkownik
#14
moja sprężarka w oplu corsie b była regenerowana w 2012r.i nadal pracuje bez zarzutów,znam jeszcze dwóch gości którzy maja regenerowane sprężarki i też nie narzekają.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa