Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nieszczelność układu VW Golf V

11 Odpowiedzi, 9807 Wyświetleń

Igoor1978

  2016-05-15, 05:13:31
Nowy użytkownik
#1
Pacjent VW Golf V, ubytek czynnika wynosi ok 30g/ miesiąc , w czasie przeglądu Klimy dodawana była odp. ilość oleju który zawierał juz barwnik UV. Mimo tego przy użyciu lampy UV nie zdołano nigdzie znaleźć wycieku. W związku z tym mam pytanie, czy może lepiej do układu podać sam barwnik UV w ilości ok 7ml, ponieważ ten zawarty w oleju moze się osadzać na ściankach i dodany sam barwnik łatwiej będzie sie absorbował przez mikronieszczelnosci? Niektórzy twierdzą że znalezienie takiej mikronieszczelnosci stanowi problem i nawet próba azotowa moze tego nie rozwiązać, proponują podanie ok 15ml jakiegoś niebieskiego specyfiku Extreme który ma pomóc. Sam nie wiem co o tym myśleć ,myślałem samemu zapodac przez port LP strzykawką UV 7ml, pojeździć tydzień, rozebrać zderzak z przodu i szukac przy pomocy lampy uv i okularów nieszczelności - ale czy ma to sens?
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-15, 05:38:41
Top użytkownik
#2
Serwisant wiedząc że wyciek jest tak duży napełnił tobie klimatyzacje i tak sobie jeździsz? Polecam odzysk, napełnić azotem i szukać bo to nie jest "mikro nieszczelność"
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-05-15, 07:28:57
Nowy użytkownik
#3
Wg mnie nieszczelnosc nie jest duża bo przez pierwsze dwa miesiące ucieka po 30g a w sumie przez rok 200-300g mimo tego Klima chodzi. Wyciek naprawiano bo był spod czujnika g65,- wyraźny kontrast uv. Po 2 miesiącach kontrola i zamiast 525g zostało 450g. Parownik wyeliminowano, na pewno to nie on. Chodziło mi o to czy sam barwnik UV podany do układu szybciej wskaże nieszczelność niż standardowy olej z UV? Gdzieś czytałem ze tak może być. W innym aucie miałem próbę azotem i nic nie wskazała, dopiero jakąś mieszaniną gazu wyszło, okazało sie ze kazda uszczelka przepuszcza po 7g gazu rocznie- i nie było żadnych dziur w układzie.Teraz mieszkam gdzie indziej i takich super zakładów nie ma i mysle troche moze poszukać sam z tym UV.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-15, 07:30:56 przez Igoor1978.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-15, 07:56:54
Top użytkownik
#4
Igoor1978 napisał(a):Wg mnie nieszczelnosc nie jest duża bo przez pierwsze dwa miesiące ucieka po 30g a w sumie przez rok 200-300g mimo tego Klima chodzi.

Nie wiem czy masz warsztat czy ktoś tobie to świadomie robi ale chyba wiesz że to jest łamanie prawa? przez rok 200-300g to jest bardzo dużo i nie mów mi inaczej bo co dwa lata zaczynać prawie od zera to jest typowe nabijanie tylko kieszeń. Jeżeli nie potrafisz stwierdzić przy azocie nieszczelności to przez barwnik też raczej nic nie znajdziesz a jeśli chodzi o UV to obojętne, tak czy siak powinien być widoczny. Ja np. w ogóle nie sprawdzam przez UV bo tak duży wyciek znajduje się azotem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-15, 07:58:55 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-15, 08:17:25
Top użytkownik
#5
Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-15, 08:18:13 przez awax.)
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-05-16, 05:41:11
Nowy użytkownik
#6
awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-05-17, 05:34:11
MichaelpenAU
#7
Igoor1978 napisał(a):
awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.
W takiej sytuacji kupiłbym złączkę i podpiąłbym do powietrza jak nie masz azotu, potem wymiana osuszacza oczywiście, szukasz spryskując po kolei elementy rozrobionym szamponem z wodą, będzie widać gdzie się robią bąbelki .
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-17, 05:43:23
Top użytkownik
#8
N.O.R. napisał(a):
Igoor1978 napisał(a):
awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.
W takiej sytuacji kupiłbym złączkę i podpiąłbym do powietrza jak nie masz azotu, potem wymiana osuszacza oczywiście, szukasz spryskując po kolei elementy rozrobionym szamponem z wodą, będzie widać gdzie się robią bąbelki .

Jeszcze chwila i ktos zaproponuje napełnienie tlenem lub butanem i sprawdzanie świeczka.
Koledzy nie kompromitujcie się.
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-05-17, 15:22:22
Nowy użytkownik
#9
Co ciekawe znalazłem co robią chłodnie i nawalili mi jakimś gazem na 30 barów- i co nie schodzi, popsikali na złącza jakas pianą w puszce zero bąblowania. Tydzień temu napełniana na 525g, ściągnięto 460g. Ponownie nabili na 525g i zaraz ściągnęli tylko 460g, na drugiej maszynie to samo Rolleyes Wychodzi ze nieszczelności nie ma. Wrzucili na 2h auto do chłodni i po tym maszyna ściągnęła 505g. I co o tym myśleć? Czyli te ubytki 80g to chyba nie ubytki tylko czynnik chyba cały nie schodzi.
  • Odpowiedz

piros

  2016-05-18, 04:19:06
Nowy użytkownik
#10
Golf V,pewnie leci z plastikowego korka na skraplaczu w górnym rogu po prawej stronie stojąc przodem do samochodu.Oblej ten korek jakimiś mydlinami i pewnie zobaczysz ,że z niego lecą bąbelki.
Oczywiście w układzie musi być gaz ,a silnik najlepiej zimny.
To taki najprostszy test bez przyrządów, skraplacza z plastikowym korkiem.
Skraplacz jeśli cieknie - do wymiany na nowy.
Ale w Twoim aucie może być również inny skraplacz ,bez tego korka i przyczyna wycieku może być inna.
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-06-05, 02:05:50
Nowy użytkownik
#11
No i problem rozwiązał się sam. Ponad miesiąc temu nabito mi równe 550g. Przed przyjazdem na kontrolę po miesiącu 10 minut wczesniej wyłączyłem klimatyzacje, w czasie jazdy na vcdsie ciśnienie w układzie ustabilizowało sie na 4 bary. Po ponad miesiącu ściągnięto równiutkie 550g. Ubytek 0%. Samo sie naprawiło czy co Wink W ciagu miesiąca zrobiłem ponad 2 tys km i były upały pod 28-30 st. Tylko tym razem wybrałem warsztat który specjalizuje sie w naprawach układów klimatyzacji, chłodni. Mieli stara maszynę ale bardzo dokładna która niezależnie od temp ściągała i nabijała tyle samo czynnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-06-05, 02:08:19 przez Igoor1978.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa