Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z klimą - nie chłodzi.

19 Odpowiedzi, 14204 Wyświetleń

evL

  2016-05-25, 18:35:13
Nowy użytkownik
#1
Witam

Mam mały problem z klimatyzacją u mojego brata w passacie b5.

Na początku rozwaliło wąż łączący kompresor z skraplaczem, jezdzil tak cala zime, teraz postanowil to zrobic.

Zdjalem waz, zakulem na nowo, poskladalem, bylo ok, nabilem czynnik z kontrastem UV, i po okolo 2 tygodniach zauwazylismy podczas swiecenia lampka ze swieci sie troche osuszacz, no i ze leci z oringów..
Do tej pory klima chodzila jak nalezy, temperatura zmierzona w srodku - wynosila 6 st.

Postanawiając wymienić te oringi, spuscilem czynnik, rozlaczylem przewody osuszacza, i uwaga - dopiero po kilku godzinach poskladalem to, i przez ten czas węże byly tylko tak wsadzone, bez oringów do osuszacza, nie byly przykrecone.

Po wymianie oringów i napełnieniu ponownie układu czynnikiem klima sie załącza, ale nie chłodzi w ogóle w środku. Pod podszybiem waz wysokiego ciśnienia jest lodowaty, a drugi, niskiego cisnienia jest cieply.

Patrząc na manometry maszyny LP wynosi okolo 6-8 bar, a hp utrzymuje sie caly czas na ok 8 bar.
Przy czym wskazówka manometru porusza się tylko na LP, a HP caly czas STOI.

Postanowiłem wymienić tzw. dyszę rozprężną, która pełni rowniez rolę filtra, znajduje się w środku przewodu wysokiego ciśnienia, pod podszybiem przy zaworze do podłączania klimy.

I wtedy zdziwilo mnie to, ze sciaglo tylko 420 g czynnika, a nabijalem 600 g.
Postanowilem jeszcze zrobić azotowanie.. Nabilem 15,2 bara azotu, po 4 godzinach nic nie zeszlo.
Wiec myslalem ze to kwestia zepsucia sie wagi w maszynie do klimy, był serwis, po "naprawieniu" zrobili jakieś auto na klime, i klima chodziła jak należy. Zaraz po tym napelnilem znów swoj uklad czynnikiem, ale po kolejnym sciagnieciu znow zeszlo tylko ok 500 g. - zastanawia mnie to.

Temperatura w środku - jak sie domyslacie, wynosi 22 stopnie, przy LO ;/

W związku z czym, - jakie macie propozycje? Wymienić osuszacz czy co? Może zawór rozprężny, albo sprężarka wyzionęła ducha?

Te ciśnienia są bardzo niepokojące, klima nie chłodzi, a bracik jezdzi duzo z dzieckiem, i przy upałach chciałby jednak mieć tą klimę.

Bardzo proszę o jakieś porady, jjestem mechanikiem, ale na klimach bardzo slabo sie znam..

Serdecznie pozdrawiam!
Dawid Smile
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-25, 18:38:50
Top użytkownik
#2
Wina jest w osuszaczu,ewentualnie ktoś zrobił Ci dowcip i zaślepił przewód tłoczny.
  • Odpowiedz

obser

  2016-05-25, 19:02:06
Top użytkownik
#3
Ja bym się nie drapał tam gdze mnie nie swędzi, jak klima dobrze hulała, to trzeba było tak zostawić i obserwować ewentualne wycieki.Drobne zacieki UV , to jeszcze nie nieszczelność. A jak książki piszą jak amen w pacierzu,każde rozszczelnienie układu=wymiana osuszacza (osuszacz-akumulator nieraz się to nazywa).Można to też zbadać mierząc temp. wejścia do osuszacza i wyjścia,jednak bym wymienił.Parę kropel wody unieszkodliwia osuszacz.
  • Odpowiedz

Mateo17

  2016-05-25, 22:19:22
Nowy użytkownik
#4
Temp na zewnątrz wynosiła 28-30 stopni podczas pomiarow? Zregeneruj sprężarke bo przepuszcza na tłokach i wyrównuje ciśnienia. Jeśli chodzi o ubytek czynnika prawdopodobnie ucieka podczas pracy uszczelniaczem sprężarki. Nadciśnieniowa próba szczelności pokaże, że jest git natomiast podczas pracy wystepuja minimalne drgania na osi sprężarki i czynnik ucieka. Wink Zdemontuj sprężarkę i zobacz pod sprzęgłem Wink
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-25, 22:32:25
Nowy użytkownik
#5
Tylko zastanawia mnie to, że ta klima normalnie chodziła, a po uszczelnieniu dwóch przewodów, i nabiciu klimy - przestała.. Więc najpierw wymienie osuszacz, a potem przemyśle Twoją wypowiedź mateo17.. Bo jednak sprezrka to drozszy koszt anizei osuszacz.. Jesli byscie mieli jeszcze jakies propozycje, to bardzo chętnie przyjmuje.

Prawdopodobnie w piatek, lub sobote sie tym zajme, także dam znac Smile
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-05-26, 08:35:17
MichaelpenAU
#6
Właśnie, evl, jesteś mechanikiem więc powinieneś wiedzieć że podzespoły auta powinny być używane cały rok, np. tak jak ręczny, potem wychodzą takie kwiatki i duże koszta, otwarty osuszacz po kilkudziesięciu godzinach nadaje się do wyrzucenia, tak twierdzi producent i nie tylko, ale często w rzeczywistości nawet po założeniu starego ze złomu klima śmiga bezproblemowo, jednak wypadało by go wymieniac co jakiś czas, wraz z olejem i czynnikiem. Do sprawdzenia cały układ, rozrobić szampon z wodą i spryskać sprężarkę i przewody, połączenia, zobacz jaką masz sprężarkę, jeżeli sanden to do sprawdzenia i ew, wymiany zawór, niestety siedzi on w sśrodku sprężarki, może być zapchany opiłkami, sprawdź ile jest oleju i jakiej czystości, jeżeli sprężarka zexel to do sprawdzenia zawór sterujący który możesz wyjąć bez rozbierania sprężarki i tu ma także duże znaczenie także ilość oleju, jeżeli będzie zalewać mocno zawór to nie ruszy klima i go uszkodzi, dyszę dobrą stroną wsadziłeś ?
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-26, 09:57:37
Nowy użytkownik
#7
Taaak, na pewno dobrą stroną, dysze wymeniałem dopiero jak klima przestała chłodzić..

Tylko mówisz - że jak bedzie olej zalewac zawór, to nie ruszy klima.. Tylko że sprężarka cały czas pracuje, sprzęgło sie cały czas kreci, wentylatory chodzą, jeden wąż jest tylko zimny - wys. cisnienia.

Ten osuszacz ma z pół roku..
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-05-26, 10:20:47
MichaelpenAU
#8
Czyli przy grodzi jest jeden zimny, drugi ciepy, ale ciśnienia jakieś dziwne, to jest climatronic czy zwykła ? Sprawdzałeś czy chłodniczka w nawiewach jest zima ? Może wina klapek ?
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-26, 10:35:01
Nowy użytkownik
#9
Nie sprawdzalem chlodniczki.. No ale sprawdze.
Ale w drugim passacie patrzalem - swoim - i węże mam oba lodowate.. a mi klima dziala, az milo..

To jest climatronic.

A jeszcze cos.. Dzis bracik podpial kompa, i ma blad z klimy 00792 - cos tam z czujnikiem cisnienia w ukladzie. Skasowal, i narazie sie nie pojawia, ale po poludniu wejdziemy jeszcze raz na kompa.

Ma ten blad cos wspolnego?

(choc mysle ze ten blad pojawil sie wtedy, gdy nie mial czynnika w ukladzie i kliknal auto)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-26, 10:50:21 przez evL.)
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-05-26, 14:03:29
MichaelpenAU
#10
błąd raczej stary, nie włączyła by się sprężarka i wentylator
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-26, 14:34:58
Nowy użytkownik
#11
To jak myslicie? Sprobowac wymienic na początek osuszacz i ogladac potem co dalej po napelnieniu?

Co myslisz jeszcze na ten temat N.O.R.?
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-27, 17:07:46
Nowy użytkownik
#12
Witam ponownie.

Zmierzylem temperature na wejsciu i wyjsciu osuszacza..

I wejscie ma 42-43 stopnie, a wyjscie okolo 38 st

Co o tym wiec myslicie?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-27, 18:51:37
Moderator
#13
Jak sprawdzałes te temperature na osuszaczu i w ktorym miejscu.
Jak wyjałes stara dysze w jakim była stanie, kolor oleju na niej jaki byl
Czy robiłes proznie zanim napełniłes układ czynikiem

Te cisnienia wskazuja na uszkodzony zawor sterujący wewnatrz kompresora.
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-27, 18:57:00
Nowy użytkownik
#14
Termometrem elektronicznym, bezposrednio na wezach przy samych przylgniach, dysza wygladala ok, olej chyba byl zielony,

A ten zawor mogl tak pasc po prostu, po wymianie tylko tych oringow?? A moze za duzo oleju jest w ukladzie? Bylo robione tyle serwisow klimy w ostatnim czasie..
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-27, 19:04:59
Moderator
#15
Osuszacz jest na ruze ssacej i nie moze byc tam taka temperatura.
Podawanie oleju do układu klimy jest bardzo ryzykowne jezeli lejemy go w ilosciach nie wiadomo jakich, jeden daje 30 ml inny 20 ml, nieuzasadnione i bezwiedne dawkowanie oleju moze doprowadzic do uszkodzen kompresora, za duzo to niezdrowo.
Nalezy wiedziec jak procentowo rozkłada sie olej w układzie klimatyzacji w samochodzie tym bardziej ze jak oleju bedzie za duzo to efekt chlodniczy bedzie mizerny a awaria kompresora murowana.
Nie wiem jak robiłes obsługe tej klimy wiec tylko moge sie domyslec ze cos nie tak poszło i teraz masz problem.

Przy tak małej roznicy cisniej jak napisałes chłodzenia nie bedzie
  • Odpowiedz

evL

  2016-05-27, 20:06:57
Nowy użytkownik
#16
No tak, tylko czy moze byc to tez wina osuszacza?

Proznia byla robiona przed napelnieniem.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-28, 12:22:00
Moderator
#17
Zrob test klimatronika na błedy.
Raczej to nie bedzie wina osuszacza.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-28, 13:19:25
Top użytkownik
#18
evL napisał(a):uwaga - dopiero po kilku godzinach poskladalem to, i przez ten czas węże byly tylko tak wsadzone, bez oringów do osuszacza, nie byly przykrecone

Wymień osuszacz i zobaczysz co się stanie.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-05-28, 15:24:21
Użytkownik
#19
Skoro układ był otwarty to wymienić osuszacz. Ja też (a raczej mechanik mi robiący klimatyzację) zostawiłem osuszacz i niestety się zapchał - wynikiem był zamrożony przewód wysokiego ciśnienia dochodzący do zaworu rozprężnego. Wymieniać i sprawdzać co się wtedy będzie działo.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa