Jakie auto?
Edytuj posty jeśli piszesz jeden po drugim
Edytuj posty jeśli piszesz jeden po drugim
|
Jakie auto?
Edytuj posty jeśli piszesz jeden po drugim
Sorry za zamieszanie. 2 ostatnie dot. Tourana
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-31, 16:44:15 przez Jarek79kk.)
Tam jest kompresor Denso jak dobrze mi się wydaje więc koniecznie do sprawdzenia błędy, bo panel nie poda napięcia na kompresor (zawór sterujący) i ten nie da ciśnienia. Tam kompresor chodzi non-stop.
Tak kompresor chodzi non stop. Bledow nie ma robie test climatic vas'em i wszystko jest ok. vas wymusza wlaczenie wentylatora ktory normalnie sie nie wlacza. Jest tam jeszcze test jakis 2 czujnikow ktire maja po pewnym czasie osiagnac taka sama temp ktora moze sie roznic nie wiecej niz 3stC od temp parownika i tak nie jest wiec ktorys z czujnikow bedzie uszkodzony. Jak je sprawdzic? Nie dokonczylem testu vasem. jutro skoncze zobacze co pokaze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-31, 18:24:24 przez Jarek79kk.)
Oba czujniki sprawne (pokazuje komputer) ale klima wlacza sie kiedy wlaczymy wsteczny i przejedzimy kilka metrwo w tyl - uruchamiaja sie wentylatory i zaczyna chlodzic prawidlowo.
jakies sugestie???
witam, choc nie wiem kogo bo widze ze tu cisza jak na cmentarzu...umieralnia jakas...
mam znowu yarisa...zanowu z nawiewu leci cieple powietrze... :-) moze ktos cos podpowie? jesli sprezarka chodzi na stale to calosc sterowane jest tylko poprzez zawor rozprezny czy jest jeszcze jakos sterowane przez czujnik w sprezarce? obie rurki mam teraz cieple i cisnienia podobne u gory na rurce jest czujnik cienienia, kiedy wypinam wtyczne wentylator na chlodnicy przestaje pracowac - zatem moge go u znac za sprawny tak? co jeszcze? jak sprawdzic dzialanie zaworu rozpreznego? wyciagne go od strony komory silnikla czy musze podejsc za deska rozdzielcza?
Może stworzysz w końcu nowy temat a nie kilka aut w jednym? Yaris, fajnie tylko teraz muszę szukać po postach o jaki model tobie chodzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-06-02, 12:29:10 przez Whisky.)
Do sprawdzenia czujnik i zawór sterujący sprężarką. Wypinając wtyczkę z czujnika możesz czasem spowodować błąd w komputerze który musisz później wykasować. Polecam temat "Sterowanie PWM klimatyzacja" Tak poważnie z doświadczenia wiem że lepiej nie tracić czasu na coś czego się nie zna. Wpierw doczytać i pochodzić na jakieś kursy i dopytać się magików którzy mają ten temat w jednym paluszku (mowa o nauczycieli). Forum może pomóc ale do końca nikt nie chce opowiedzieć o czymś co musiał się starać by się dowiedzieć a na dodatek zapłacić.
Kolego pisałem Ci - sterownik klimatyzacji nie podaje napięcia na zaworek w kompresorze (to zawór nie czujnik) - jeśli zawór nie będzie regulowany to ciśnienia LP i HP będą w okolicy 6-7 bar.
Zobacz czy masz napięcie na zaworze na kompresorze (sygnał PWM). Jeśli jest, to zablokowany zaworek.
Do sprawdzenia sygnału PWM potrzeby przyrząd .Bez tego ni hu hu
redekrp90, dzieki, pisales mi o sterowniku przy touranie, tu pytam o yaris
ale wydaje sie podobna sprawa bo cisnienia sa takie jak piszesz dzieki p.s. Whisky, bylem na jednym szkoleniu, 1500zl poszlo sie je....tylko tyle stwierdzam a papierek to sobie moge wsadzic ..do szuflady bo wstyd na scianie wieszac, z racji wieku do szkoly si enie cofne, choc chodzilem do mechanicznej to i tamta mechanika to juz nie ta dzisiejsza... po to pisze w jednym zeby syfu nie robic, ale moge zalozyc 10 roznych, potem bedzie odzew ze pozakladal 10 tematow i prowadzi serwis :-) typowo po polsku bez urazy dla kazdego polaka obserwuje i czytam rozne tematy na tym forum i to forum jest jakies umarle w porownaiu do innych ktore zyja i na ktorych nikt nie pieni sie ciagle z jednym w kolko z obawy przed utrata klientow, uwazam ze nawet osoba prywatna zakladjaca temat powinna sie czegos dowiedziec a nie od razu byc spychana na boczny tor, idz do fachowca, idz do szkoly itp... pozakladam nowe tematy mam nadzieje ze pomoze ktos Jarek79kk napisał(a):po to pisze w jednym zeby syfu nie robic, ale moge zalozyc 10 roznych, potem bedzie odzew ze pozakladal 10 tematow i prowadzi serwis :-) typowo po polsku bez urazy dla kazdego polaka Właśnie typowo po "Polsku" robi się syf pisząc w jednym temacie o kilku sprawach. Tak jak wyżej sygnał PWM do sprawdzenia. Za 1500zł kurs to chyba przy samochodzie. Na typowym kursie który jest teraz wymagany o tym się mówi ale ok. Polecam kupić generator PWM. Do sprawdzenia sygnał z samochodu i z czujnika, ciśnienie z manometrów i regulować sygnał który idzie do sprężarki. Dowiesz się pewnie że sprężarka nie jest sterowana. Whisky napisał(a):Na typowym kursie który jest teraz wymagany o tym się mówi ale ok. masz na mysli kurs f-gazy i certyfikat uprawniajacy do obslugi ukladow ? Jarek79kk napisał(a):Whisky napisał(a):Na typowym kursie który jest teraz wymagany o tym się mówi ale ok. Chodziło mi o kursie klimatyzacji samochodowej. Na kursie f-gazy który daje ostatecznie certyfikat nie mówi się o klimatyzacji samochodowej?
Dobrze, że chociaż kolega pyta, a nie uczy się na cudzym aucie
![]() Ale tak jak wyżej jestem zdania, że należy podzielić ten temat na części lub zablokować i zakładać oddzielnie dla każdego przypadku (choć akurat odpowiedzi w tym temacie są uniwersalne do praktycznie wszystkich współczesnych aut).
Zapraszam do wstąpienia do Krajowego Centrum Innowacji Chłodnictwa I Klimatyzacji.Dla członków Stowarzyszenia prowadzimy praktyczne BEZPŁATNE szkolenia.Czas szkolenia jest sprawą otwarta.Po prostu trzeba dojechać do Szczecinka na kilka dni i szkolenie polega na udziale w serwisowaniu autek przez awax.
Uprzedzajac złośliwych wyjaśniam,że nie wykorzystujemy takich kursantów jako taniej siły roboczej.Można pomagać,ale można też jedynie się przyglądać.
Witam wszystkich.
Po dokładnym zapoznaniu się z treścią zamykam temat. Jest tu za dużo zapytań dotyczących różnych pojazdów, przez co niejeden z użytkowników forum może się pogubić. Proszę w szczególności nowo zarejestrowane osoby, o zakładanie w takim wypadku nowych tematów, aby wszystko było jasne i przejrzyste dla użytkowników, którzy są z nami długo i mogą w jakikolwiek sposób pomóc. Pozdrawiam, Administrator. |