Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji

17 Odpowiedzi, 9221 Wyświetleń

RobertK

  2017-05-24, 20:12:57
Nowy użytkownik
#1
Dzień dobry,

Proszę o poradę w sprawie uzupełnienia oleju sprężarkowego w sprężarce Sandem w passacie B4.

W sprawnym systemie jest wg danych 115ml oleju pag46, który podczas pracy rozkłada się orientacyjnie na elementy:
57,5 ml - sprężarka
23ml - parownik
11,5 skraplacz
11,5 wąż niskiego ciśnienia
11,5 osusacz

Sprężarka została zregenerowana, ale nie wiadomo ile oleju w niej wcześniej było.
Nastąpi wymiana skraplacza, osusacza i zaworu rozprężnego.

Czy podejście takie, że opróżniamy sprężarke a następnie wlewamy do niej świeżego oleju
w ilości około 80ml jest ok (suma parownik, skraplacz, osusacz)?

pozdrawiam wszystkich
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-25, 08:12:15
Top użytkownik
#2
Ja wlałbym w sprężarkę 55 ml, a 20g oleju i 5 g kontrastu dodałbym przy napełnianiu po 40 min próżni i 5 min szczelności. Oczywiście najpierw zacząłbym od azotu, bo trochę tych połączeń zostało ruszonych.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-25, 09:37:30
Użytkownik
#3
Przy założeniu, że faktycznie w kompresorze było przy demontażu ponad 50 gram oleju. Czego autor tematu nie wie i już mu to próbowałem uświadomić na innym forum Wink

Chyba, że ja jestem w błędzie i faktycznie leje się tu ile się da (choć u mnie w takiej samej sytuacji dodano w sumie 50g oleju z kontrastem).
  • Odpowiedz

RobertK

  2017-05-25, 13:06:15
Nowy użytkownik
#4
obser napisał(a):Ja wlałbym w sprężarkę 55 ml, a 20g oleju i 5 g kontrastu dodałbym przy napełnianiu po 40 min próżni i 5 min szczelności. Oczywiście najpierw zacząłbym od azotu, bo trochę tych połączeń zostało ruszonych.

Dzięki o taką odpowiedź mi chodziło (czyli w sumie 80ml, tylko 25 przy napełnianiu).

Możesz podać jeszcze raz mniej skrótowo czynności do wykonania przez serwisanta klimy Smile, żebym mógł się z nim dogadać albo go zdyskwalifikować?

Z góry dzięki
  • Odpowiedz

gajdek419

  2017-05-25, 17:36:21
Zaawansowany użytkownik
#5
A nie pewniej wypłukać układ i mieć pewnośc, że w układzie jest zero oleju? Metoda chybił-trafił to dla ślepego gwałciciela (żart oczywiscie)
Większość elementów wymieniasz na nowe a chcesz nie być pewny ilosci oleju w układzie? Jeżeli układ nie był zatarty to płukanie może być krótkie aby wypłukać olej z układu
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-25, 19:25:34
Top użytkownik
#6
Trzy przewody i parownik... płucz to bez zastanowienia się!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-25, 19:26:11 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-26, 05:01:03
Użytkownik
#7
Tylko teraz pytanie, bo w innym temacie blisko rok temu autor zadał już o to pytanie (ot coś mnie ruszyło zobaczyć na inne posty Wink ): http://www.forum.klimatyzacja.pl/post/93675/#p93675

Jeśli układ faktycznie był zabrudzony to niestety bez płukania się nie obędzie i cała ta obszerna dyskusja o ilości oleju tu czy tam nie ma sensu. Wtedy do wymiany jeszcze powinien być zawór rozprężny, według mnie.
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-26, 06:47:03
Top użytkownik
#8
Jak masz gdzie zrobić prawidłowe płukanie układu to sprawa jest bezdyskusyjna. Ja warunków do tego nie mam, a nikt w okolicy tego nie robi, więc jakoś się ratuje. Szkoda, że nikt nie myśli o zmierzeniu oleju w wymontowanej sprężarce. Ja robię tylko serwis jako dodatkowa działalność i ewentualnie ratuję się powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-26, 08:31:28
Top użytkownik
#9
radekrp90 napisał(a):Jeśli układ faktycznie był zabrudzony to niestety bez płukania się nie obędzie i cała ta obszerna dyskusja o ilości oleju tu czy tam nie ma sensu. Wtedy do wymiany jeszcze powinien być zawór rozprężny, według mnie.

Autor tematu właśnie pisze o tym że to zrobi...
  • Odpowiedz

RobertK

  2017-05-26, 12:23:22
Nowy użytkownik
#10
obser napisał(a):Jak masz gdzie zrobić prawidłowe płukanie układu to sprawa jest bezdyskusyjna. Ja warunków do tego nie mam, a nikt w okolicy tego nie robi, więc jakoś się ratuje. Szkoda, że nikt nie myśli o zmierzeniu oleju w wymontowanej sprężarce. Ja robię tylko serwis jako dodatkowa działalność i ewentualnie ratuję się powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju.

Życiowe, rozsądne myślenie!
i pewnie tacy co oferują tą usługę to poniżej 2k za remont klimy nie schodzą, bo się mają za mega specjalistów (byłem u takich) a ubezpieczyciel omawiany tu samochód wycenił na 2,6k (oczywiście nie tylko na to trzeba patrzeć - klima ma działać i cel uświęca środki - ale bez przesady)

Obser:
1. Możesz wyjaśnić "powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju"?
2. W sprężarce w moim przypadku nie ma sensu mierzyć ile jest oleju bo regenerujący zalał po remoncie min ilością oleju (chyba 20ml), a ile było przed remontem kompresora nie wiadomo.
W sumie wczoraj rozmawiałem z nim i powiedział, że mam zalać 100ml, bo tyle wchodzi do komory korbowej a w całym systemie wg katalogu jest 135ml (nie 115).
Co człowiek to zdanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-26, 12:37:52 przez RobertK.)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-26, 12:37:15
Użytkownik
#11
Whisky napisał(a):
radekrp90 napisał(a):(...)
Autor tematu właśnie pisze o tym że to zrobi...

Racja - przeoczenie.

Co do płukania mi samą usługę płukania wyceniono swego czasu na 600 PLN (jeśli by były opiłki w układzie).

Jeśli chodzi o te ilości oleju - jak dla mnie ta minimalna ilość pozwala na uruchomienie układu (dodając do tego ~40 gram z czynnikiem na osuszacz i skraplacz) ale wcześniej bym ten olej i tak zlał, bo jest on higroskopijny (może to i nadgorliwość ale tak robiłem).

Ale i tak jeśli nie ma się pewność co i w jakim stanie jest (ja rozbierałem kompresor sam) w układzie lepiej będzie płukać.
  • Odpowiedz

RobertK

  2017-05-26, 12:41:55
Nowy użytkownik
#12
radekrp90 napisał(a):jak dla mnie ta minimalna ilość pozwala na uruchomienie układu

Konsultowałem też w punkcie regeneracji (znana firma - nie będę robił reklmamy) - minimalna ilość w kompresorze dla uniknięcia ryzyka zatarcia sprężarki przy starcie - podali 60ml

radekrp90 napisał(a):Ale i tak jeśli nie ma się pewność co i w jakim stanie jest (ja rozbierałem kompresor sam) w układzie lepiej będzie płukać.

Regenerator powiedział, że NIE było żadnych opiłków w sprężarce - ufam mu bo robi od x lat.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-26, 12:44:01 przez RobertK.)
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-26, 14:02:41
Top użytkownik
#13
1. Możesz wyjaśnić "powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju"?

Już wyjaśniam-w czasie pracy po ok 30-60 minut stwarza się mieszanka czynnka z olejem krążąca w układzie i przy odzysku widzę ile odseparowano oleju od czynnika i mogę z jakimś przybliżeniem ocenić ilość, choć to metoda "na oko".
  • Odpowiedz

gajdek419

  2017-05-26, 14:35:20
Zaawansowany użytkownik
#14
Dzięki metodzie na oko dostaję reklamację na spreżarkę gdzie wylewam z niej 300ml oleju a zalana była np. 120ml (tyle wchodzi na cały układ).
Jeżeli możecie sobie pozwolić na eksperymenty z iloscią oleju i problemy z tego wynikające, to naprawdę gratuluję.

Panowie, ilość oleju w całym układzie klimatyzacji ma być taka jaką przewidział producent samochodu.
@obser, a przez te 30-60 minut, to olej nie krąży po układzie klimatyzacji? Sprężarka wyrzuci olej do układu i dalej pracuje bez oleju, bo dopiero za 30-60minut olej wróci do niej z czynnikiem?
  • Odpowiedz

obser

  2017-05-26, 15:07:48
Top użytkownik
#15
@gajdek419, a czy ja pisałem, że odzyskuję cały olej, jak z odciągniętego 500g czynnika maszyna odseparuje 8-13 g uważam że to norma. Z jednego Mercedesa trzema cyklami odzyskałem 260g oleju z czynnika, a czwarty odzysk skończył się na 15g więc tak zostawiłem i układ zaczął prawidłowo chodzić. Powiem Ci inaczej- na szkoleniu pewna grupka wyszła na papieroska,ja też. Luźna rozmowa i wypowiedź jednego człowieka, że te serwisy to byłaby opłacalna sprawa,żeby nie był taki drogi olej. Po wypytaniu się dlaczego stwierdził, że sprawdza w tabeli ilość czynnika i ilość oleju i wbija te ilości do maszyny i wlewa nominalną ilość + maszyna z automatu dokłada przecież odzyskaną ilośc. To po trzech jego serwisach ile oleju będzie w układzie? Po kiego np. w Texie automat doda sam z siebie 15 g oleju i 5g UV? Abyś miał pracę Smile Niestety mieszkam w dziurze, nigdzie nikt nie słyszał o płukaniu, nawet jakby słyszał, to podejrzewałby o jakieś zbędne czynności, gdzie serwisy robią za 39,90 ze 100 g czynnika, a za 59,90 do pełna. W jednym poście moim wkleiłem oferty.
  • Odpowiedz

RobertK

  2017-05-29, 20:22:34
Nowy użytkownik
#16
jaka barwa oleju powinna być w miarę czystym układzie?
bo ja niestety wylałem olej ciemnawy mimo, że wczoraj nalałem świeżego do kompresora (za sugestią regenerującego sprężarkę około 90ml - chyba za dużo?)

Regenerujący nie powiedział ile wylał oleju przed regeneracją.
(to był chyba jego błąd)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-30, 07:25:10
Użytkownik
#17
Olej powinien być żółtawo-zielony (w zależności od ilości kontrastu).
Co w ogóle było robione w tym kompresorze, bo jakoś dziwnie wygląda ta cała "regeneracja"?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa