Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Grande Punto - słabo chłodzi w upały...

15 Odpowiedzi, 10461 Wyświetleń

Złośnik

  2017-08-26, 22:15:43
Nowy użytkownik
#1
Witam. Mam GP 1.4 8V. po zakupie klima chłodziła ledwo co aż padło po pół roku. Diagnoza: rozszczelniona sprężarka na kole pasowym i cały na żebrowaniu skraplacz.
Wymieniona została sprężarka, skraplacz, nabity układ na full. Ciśnienia sprawdzone i szczelność układu.
Dzień był chłodny - ok. 20st. C i rurka na tłoczeniu ze sprężarki była lodowata a druga ciepła - niemal gorąca.
Spod auta sączyła się woda z parownika a w aucie chłodno - ale czy na tyle ile potrzeba to niewiem - raczej nie.
Efekt jest taki, że jeśli temp. na zewnątrz jest w okolicach do 20st. C to z kratek na obiegu wewnętrznym i 2 stopniu wentylatora leci powietrze o temp. 10st. Jak jest upał powyżej 30st. C to z kratek leci powietrze 12-15st. C.
A pod autem i w samej komorze parownika do otworu nie skrapla się już woda...

Co to może być? O co chodzi ?
Filtr kabinowy jest nowy i włożony we właściwym kierunku przepływu powietrza. Nie wiem jak powinna chłodzić klima w GP bo przed naprawą efekt był nawet gorszy - powietrze było takie chłodne jakby nachuchać na dłoń.
  • Odpowiedz

budrys071

  2017-08-28, 05:42:21
Nowy użytkownik
#2
Witam.
Przy podanej przez Ciebie temp. zew.taki odczyty są normalne.
Smile
Mam pytanie-czy osuszacz też został wymieniony?
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-28, 07:52:36
Nowy użytkownik
#3
Tak gdyż w GP osuszacz jest zintegrowany ze skraplaczem.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-08-28, 10:15:02
Top użytkownik
#4
Złośnik napisał(a):Witam. Mam GP 1.4 8V. po zakupie klima chłodziła ledwo co aż padło po pół roku. Diagnoza: rozszczelniona sprężarka na kole pasowym i cały na żebrowaniu skraplacz.
Wymieniona została sprężarka, skraplacz, nabity układ na full. Ciśnienia sprawdzone i szczelność układu.
Dzień był chłodny - ok. 20st. C i rurka na tłoczeniu ze sprężarki była lodowata a druga ciepła - niemal gorąca.
Spod auta sączyła się woda z parownika a w aucie chłodno - ale czy na tyle ile potrzeba to niewiem - raczej nie.
Efekt jest taki, że jeśli temp. na zewnątrz jest w okolicach do 20st. C to z kratek na obiegu wewnętrznym i 2 stopniu wentylatora leci powietrze o temp. 10st. Jak jest upał powyżej 30st. C to z kratek leci powietrze 12-15st. C.
A pod autem i w samej komorze parownika do otworu nie skrapla się już woda...

Co to może być? O co chodzi ?
Filtr kabinowy jest nowy i włożony we właściwym kierunku przepływu powietrza. Nie wiem jak powinna chłodzić klima w GP bo przed naprawą efekt był nawet gorszy - powietrze było takie chłodne jakby nachuchać na dłoń.
Rurka na tłoczeniu powinna być ciepła a na ssaniu zimna.Jakie były ciśnienia LP i HP po załadowaniu i jaka była temperatura powietrza bo bez tych danych to nic przez forum się nie dowiesz
  • Odpowiedz

obser

  2017-08-28, 11:55:19
Top użytkownik
#5
Dużo ludzi by chciało, aby takie temperatury wylatywały z kratek. Co do wody, to też zależne jest od wilgotności powietrza. Jeśli te temperatury mierzyłeś na wolnych obrotach i otwartym obiegu, to są zadawalające, toć nie chodzi o to , aby kostki lodu z kratek wylatywały, a powolne schłodzenie auta służy zdrowotności.
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-29, 09:59:17
Nowy użytkownik
#6
Hmmm. Co do LP i HP to nie powiem kurcze gdyż na napełnienie układu, sprawdzenie szczelności i diagnozę byłem u sprawdzonego chłodniarza w Dąbrowie Górniczej - BOSS KLIMA.
Człowiek nie wypuścił mnie stamtąd póki wszystkiego nie sprawdził, Temp. na zewnątrz była w okolicach 22st. C.
Ale wówczas nawet filtra nie miałem wsadzonego.
Co do temp. chłodzenia - ja wiem, że nie chodzi o to żeby to była zamrażarka ale chłodzenie jest na poziomie takim jakie było gdy była stara sprężarka i skraplacz z dużym niedoborem czynnika.
Gdy awaria została wykryta to z układu czynnik całkowicie uciekł - było sucho jak pieprz.
Sprężarka została zastąpiona nową DENSO 51794515 a była 55194880. Ale obie katalogowo występują do tego samego modelu auta, pasują średnicowo rurki itd.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-29, 10:47:40
Użytkownik
#7
W nowsztch autach z klimatronikami czesto klima jest ok a slabe chlodzenie wynika z niesprawnosci ukladu klap ustalajacych przeplyw powietrza. Dlatego temp to najlepiej zmierzyc na parowniku.
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-29, 20:31:17
Nowy użytkownik
#8
Tzn. w komorze parownika czy też dotykając termometrem parownika?
  • Odpowiedz

obser

  2017-08-30, 08:46:31
Top użytkownik
#9
Podjedź gdzieś i zmierz na wolnych obrotach ciśnienia HP i LP, temperaturę zewnętrzną i na 2 biegu , włączony obieg wewnętrzny przez 5-10 minut temperaturę z kratek. Parametry z pierwszego postu są do przyjęcia dla sprawnej klimy. Dziś się zapowiada dobry dzień do takich pomiarów. No i napisz, czy to manualna, czy klimatronik. Tylko dobry termometr powie Ci prawdę, bo każdy człowiek ma inne odczucie temperatury.
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-30, 10:23:18
Nowy użytkownik
#10
Klima manualna. Temperatura wewnątrz kratek mierzona jest na 2 biegu i obiegu wewnętrznym.
Zmierzę ciśnienia przy określonej temperaturze i napiszę.
  • Odpowiedz

obser

  2017-08-30, 11:16:22
Top użytkownik
#11
Może nawet nie mierz ciśnienia, tylko podaj temperatury. Poczekaj z pomiarem temperatury do momentu jak przestanie spadać temperatura.
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-30, 15:10:04
Nowy użytkownik
#12
26st. na zewnątrz, 13st. kratki.
  • Odpowiedz

obser

  2017-08-30, 16:05:14
Top użytkownik
#13
Mogłoby być z 5 st mniej, ale ja bym to zostawił na wiosenno/letni porządny serwis ze sprawdzeniem ciśnień i temperatur.
  • Odpowiedz

Złośnik

  2017-08-30, 16:13:54
Nowy użytkownik
#14
Hmm. No to trzeba bedzie pojechac na sprawdzenie ciśnień podczas pracy Smile
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-30, 19:01:42
Użytkownik
#15
Jak na manual to sredni wynik, zazwyczaj mierze ponizej 10 , dzis np 31 w cieniu 8.5 z kratek na1/3 nawiewu .a4 b6 klimatronik 2strefy.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa