Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji

12 Odpowiedzi, 12362 Wyświetleń

Trakerr

  2018-07-31, 17:46:09
Nowy użytkownik
#1
Witam
Mam problem z klimą w moim aucie, może od początku.
Wymieniłem skraplacz lecz czynnik uzupełniłem dopiero po jakimś czasie, co się okazało że sprezarka (Denso) załącza się nawet jak układ jest pusty i niestety się zatarta. Sprezarka załącza się nie po wciśnięciu przycisku AC, ale odrazu po włączeniu panelu klimatronika z off na on, nawet jeśli przycisk AC jest wyłączony. Nie wiem dlaczego tak jest ale prawdopodobnie przez to zatarta się sprężarka. Sprezarka została wymieniona układ wypłukany klima zaczęła działać lecz niestety tylko jeden dzień. Planuje wymienić zawór sterujący w sprężarce, nie wiem czy to jego wina czy zawór rozprężny nawala.
Czasem klima odpali i działa ok. wtedy bije nawet do 14-15 barów.
Co może być przyczyną?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-08-02, 21:33:57
Moderator
#2
Sprezarka zlom
  • Odpowiedz

Trakerr

  2018-08-04, 21:43:33
Nowy użytkownik
#3
Muszę sprawdzić tą sprężarke czyżby się znowu zatarła? ale dziwne jest to ze jak odpali to jest 14-15 barów, stara zatarta dawała tylko 10 bar. Na nowej sprężarce na drugi dzień po założeniu klima nie chciała zaskoczyć, podpiąlem zawór sterujący na krótko pocykałem nim kilka razy i klima zaskoczyła. Nie wiem czy moźe się zacina zawór , albo to zbieg okolicznosci.
Muszę wyjąć ten zawór zobaczyć czy czuć pod palcami jakieś opiłki i ewentualnie podmienić ten zawór.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2018-08-08, 20:02:41
Zaawansowany użytkownik
#4
To, że stara dawałą 10barów nie znaczy, że była uszkododzona...
Jeżeli na ssaniu było 1,5-2,5bara to znaczy, że spręzarka była sprawna. Cisnienie HP to cisnienie zależne od wielu czynników...temp. zewnetrznej; "zapotrzebownaia na chłód", ilosci czynnika i/lub oleju, stanu skraplacza etc....
Czym niższe tym lepiej dla sprężarki i samochodu...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-08-08, 20:04:22 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

Trakerr

  2018-08-09, 19:42:48
Nowy użytkownik
#5
Nie no stara była zatarta, w oleju pod palcami było czuć jakby mączkę ,bo rozebraniu w srodku tłoczki bez dwoch zdań przytarte. Pytanie czemu na nowej nie chce już działać?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-08-10, 06:00:32
Top użytkownik
#6
Kupiłeś skraplacz,okazało się że sprężarka zatarta, płukanie układu i montaż nowej sprężarki. Wymieniłeś ponownie skraplacz czy brudną zostawiłeś? Płukałeś układ z zaworem rozprężnym? wymieniłeś na nowy?
  • Odpowiedz

Trakerr

  2018-08-10, 11:16:00
Nowy użytkownik
#7
Skraplacz kupiłem bo był uszkodzony, założyłem go, ale czynnik uzupełniłem dopiero po jakimś czasie i przez to zatarła się sprężarka. Nie wiem dlaczego ale u mnie sprezarka załącza się także bez czynnika. Skraplacz zostawiłem ten sam tylko był płukany(po założeniu go jako nowego klima pracowała na nim ok 1-2 godziny) zawór rozprężny nie był wymieniany i tu może być pies pogrzebany. Teraz nie wiem czy przez to znowu się zatarła sprezarka, czy przez to ze zawór nie wymieniony nie działa klima. Będę miał chwile to wyciągnę znowu sprężarkę i zerkne na nią.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-08-10, 17:05:21
Top użytkownik
#8
Skraplacza się nie płucze. Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnym. oj oj widzę tu dużo do wymiany.
  • Odpowiedz

jack63

  2018-08-11, 09:09:15
Zaawansowany użytkownik
#9
Whisky napisał(a):Skraplacza się nie płucze. Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnym. oj oj widzę tu dużo do wymiany.
A dlaczego nie ? Jakieś argumenty?
Whisky napisał(a):Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnym
Dlaczego się nie da? W czym problem? Czyżby nie dało się TZR odłączyć i wypłukać reszty, A sam zawór sprawdzić na stole?
Nie rozumiem wa samochodziarze. Macie instalacje skręcane i robicie takie problemy. A co gdyby instalacja była lutowana?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-08-11, 13:20:39
Top użytkownik
#10
Przeczuwam że Pan z tematu zamontował skraplacz z osuszaczem zespolonym plus zawór rozprężny i tak płukał. Pewnie wiesz jak się płuka układ i wiesz że musi być drożny czyli nie może być blokowany zaworem?
Dajesz gwarancję na płukanie skraplacza który ma ze 200 kanalików po 0,05mm? Na pewno wszystkie wypłuczesz maszyną? Bo ja płuczę ale skraplacze obowiązkowo wymieniam.

Pytasz czemu się nie da a po chwili piszesz że można zdemontować zawór więc o co Ci chodzi?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-08-11, 20:14:46
Moderator
#11
Zamiast zaworu montuje sie podobny element tylko z pelnymi przelotami
  • Odpowiedz

Trakerr

  2018-08-26, 20:09:22
Nowy użytkownik
#12
Układ był płukany z zaworem , bo fachóra który mi pożyczył sprzęt mówił ze zawsze tak płuka wiec tez tak zrobiłem. Miałem teraz chwilę wiec odciągłem znowu czynnik wyciagłem zawór sterójący ze sprężarki i załażyłem inny zawór. W sprężarce olej czyściutki był, nabiłem czynnika i klima odrazu zadziałała, chłodziła do 1° lecz po ok 20 minutach się włączyła i już nie chciała ponownie włączyć. Podpiałem maszyne i na niskim ciśnieniu pokazywało 5.5-6 bara. Czy to możliwe że zawiesza się zawór rozprężny i czynnik krąży sobie wkoło. Mam plan jeszcze wymienić zawór rozprężny. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ze raz działa raz nie?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa