Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Mazda 323 BA - jaka ilość oleju do sprężarki.

14 Odpowiedzi, 10230 Wyświetleń

Andrzej414

  2016-12-27, 19:25:10
Nowy użytkownik
#1
Witam. Mam zamiar zmienić sprężarkę oraz osuszacz w swojej klimatyzacji. Sprężarka się poci. Jest cała na zielono. Nie zauważyłem by leciało przy króćcach przewodów wysokiego i niskiego ciśnienia. I trudno jest stwierdzić którędy leci. Z przyczyn ekonomicznych nie zamierzam się bawić w sprawdzanie i naprawianie tej sprężarki.

Kupiłem używaną sprężarkę, z której zlałem około 60ml oleju. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak mam teraz przeliczyć ilość potrzebnego oleju? Ile mam zalać do tej sprężarki, a ile dolać jeszcze podczas nabijania klimy żeby to miało ręce i nogi?

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć ile wchodzi fabrycznie oleju do sprężarki PANASONIC H12A00AA4EK?
  • Odpowiedz

obser

  2016-12-28, 10:33:09
Top użytkownik
#2
A po co Ci ta ilość,zlej wszystko ze swojej i wlej do tej używanej jak to określiłeś tyle ile zleci Ci z Twojej nowego oleju.Przy serwisie i jak na obecne warunki bardzo długiej próżni,najlepiej gdzieś w ciepłym warsztacie dodaj dodatkowy olej na osuszacz. Sprężarki nie są dedykowane do samochodów,ważna jest ilość oleju w układzie,ale wtedy by Cię to interesowało jakbyś powymieniał wszysko na nowe i porządnie wypłukał układ.
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2016-12-28, 13:25:40
Nowy użytkownik
#3
No dobra tyle że sprężarka poci się wraz z olejem także ubywa i nie jest to miarodajne to po pierwsze. Po drugie klimatyzację założyłem z innego samochodu i co prawda zmieniany był tyko skraplacz bo nie pasował do wersji nadwozia to pozostałe elementy były zabezpieczone w tym sprężarka ale nie mogę na sto procent powiedzieć że było w niej tyle oleju ile być powinno. Co dalej zatem? Jak to przeliczyć?
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-12-28, 17:24:17
Top użytkownik
#4
Płukanie całego układu i mycie sprężarki będziesz wiedział że nic nie masz.
  • Odpowiedz

obser

  2016-12-29, 11:34:38
Top użytkownik
#5
Tak jak pisze Whisky, jak chcesz mieć pewność,to nie ma żadnego innego sposobu tylko płukanie i bodajże wchodzi tam 150ml oleju w układ,część podasz do sprężarki,a resztę przy serwisie.
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2016-12-29, 14:49:16
Nowy użytkownik
#6
Dziękuję za sensowną odpowiedź. Rozumiem że maszyna taką płukankę zrobi tak? Chociaż chyba nie każda. A płukankę zrobić z zamontowaną starą sprężarką i osuszaczem czy z nowym tym i tym i potem odkręcić sprężarkę i zalać olejem? Sprężarka jest jakby co pusta. Może tam na ściankach jest około 10ml oleju bo nawet jak wisi na drucie to mało co kapie.

Odpowiednikiem Atmos GU10 będzie PAG 46?
  • Odpowiedz

obser

  2016-12-29, 20:55:44
Top użytkownik
#7
To nie tak,płukanie to proces etapowy,trzeba porozpinać układ i po kawałku przepłukiwać,wymontować zawór rozprężny,no i na pewno nowy skraplacz,bo tych skraplaczy równoległych nie wypłukasz i broń Boże osuszacz,montujesz go na końcu,sprężarke tą kupioną myjesz osobno.Jak chcesz to zrobić,to koszty niemałe,Whisky Cię oświetli,bo się w to bawi,ja tego nie robię.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-12-30, 05:48:22
Użytkownik
#8
Niektórzy producenci podają zakładane ilości oleju pozostałego w układzie w poszczególnych jego elementach. W ten sposób można OSZACOWAĆ ile oleju wlać do "nowego" kompresora. Ja tak robiłem gdy wyrzuciło mi uszczelniacz płyty zaworowej i się sprawdziło trzeba mieć jednak dobrą instrukcję serwisową. Układ pracował wcześniej?

EDIT:
To co znalazłem dla Mazdy 626 US (podobno zbliżone układy):
- całkowita objętość: 185 ml (100.0 %)
- parownik: 50 ml (27.0 %)
- skraplacz: 15 ml (8.1 %)
- linie: 6 ml (3.2 %)
- osuszacz: 10 ml (5.4 %)

Dla kompresora pozostaje w tym wypadku ~100 ml (~56.0 %).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-12-30, 06:17:47 przez radekrp90.)
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2016-12-30, 13:44:53
Nowy użytkownik
#9
Układ pracował cały czas bez większego problemu tyle że po prostu po jakimś czasie zaczęło chłodzić mniej no i kompresor dłużej pracował by osiągnąć temperaturę. Ja kupiłem cały zestaw od gościa, który też kupił jeszcze od innego gościa. Sprzedał bo auto miało iść na złom wiec wyciągnął te klimę z powrotem także jestem trzecim posiadaczem instalacji Smile Po montażu samodzielnym nigdy nie miałem żadnych problemów. Przejeździłem cały sezon tego roku i klima nadal działa tyle że sprężarka jak pisałem poci się. Skraplacz jest nowy więc nie mogę kupować nowego skraplacza.
Czyli z tego co pisze radekrp90 mogę wlać do kompresora 100ml i w układ dać mniej więcej 10-20ml?
  • Odpowiedz

obser

  2016-12-30, 14:10:12
Top użytkownik
#10
Ja bym się tym poceniem nie przejmował.Jak wszystko dobrze chodziło,to wlej do innej sprężarki tyle co wylałeś ze starej i przy serwisie dolej 10 ml na osuszacz i 5 g barwnika,też go się liczy jako olej i powinno być dobrze.Sprawdzisz to wiosną,jedź na serwis po jeździe na włączonej klimie i okaże się ile odzyskał oleju,jak więcej niż 2% czynnika,to ok. Zauważyłem,że ludzie mają układy przeładowane olejem.Gościowi Mercedesem wyciągłem dwuetapowo prawie 300 g oleju. "Specjaliści",którzy z UP kupili maszyny jadą z automatu,a np. Texa dodaje za każdym serwisem 15g oleju i 5 g barwnika.Parę serwisów i masz podwójną ilość. Prawidłowa mieszanka ,która wytwarza się po ok. pół godzinie pracy układu to 98%czynnika i 2% oleju i tym jest układ smarowany.
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2016-12-30, 16:25:43
Nowy użytkownik
#11
Dwuetapowo czyli jak?
  • Odpowiedz

obser

  2016-12-31, 10:06:34
Top użytkownik
#12
Jak chcesz wiedzieć to dwuetapowo nazwałem to że zrobiłem pełen serwis odciągając ok.200g puciłem go z włączoną klimą na miasto,a po godzinie jeżdżenia przyjechał i ponowny serwis odciągnął jeszcze ok.120 g z zakamarków, dostał 20 g i twierdzi,że klima stała się o wiele wydajniejsza.Tylko zrozum,chcesz mieć idealną ilość oleju-porządne płukanie,nowy osuszacz i skraplacz.A to koszty niemałe.To o czym ja piszę to jest takie określenie ilości oleju na podstawie odzysku,a to nie jest dokładna metoda.
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2016-12-31, 14:03:18
Nowy użytkownik
#13
Spoko wiem że to nie jest dokładne. W wielkie koszta pchać się jednak nie będę bo to auto ma już 20lat także doprowadzę do użytku sprężarkę i zobaczę ile zleję ze starej. Ale sugerując się tym ile jest procentowo w mazdzie 626 to zapakuję około 100ml. Zobaczmy jeszcze ile z tej starej zleci.

Czy może ktoś potwierdzić że Atmos gu10 to odpowiednik PAGa 46?
  • Odpowiedz

Andrzej414

  2017-01-07, 08:32:52
Nowy użytkownik
#14
Witam wszystkich. Po dalszym poszukiwaniu źródeł z informacją o zawartości oleju w instalacji klimy udało mi się zdobyć katalog zawierający praktycznie wszystkie marki samochodowe oraz większość modeli tych marek.

Ilość oleju w Mazdzie 323 BA jest następująca:
Rocznik 94-10.96
Czynnik - R134a 750g, olej oryginalny GU10, olej zamiennik PAG46 lub PAO68 175ml

Rocznik 11.96-08.98
Czynnik - R134a 700-750g, olej oryginalny GU10, olej zamiennik PAG46 lub PAO68 150ml
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa