Witajcie
Mam problem z Fordem Galaxy 2.3 146KM LPG STAG 4, auto z grudnia 2001, automat. Klima podobno działała do 2017r. Przetarł się wężyk, który dałem do zakucia nowego, sprężarka była nieszczelna na głównym uszczelniaczu czołowym.
Kupiłem nową sprężarkę NRF 32110. Po sprawdzeniu przez serwis azotem układ okazał się szczelny, został nabity zgodnie z naklejką 700g czynnika (nie mam z tyłu klimy) serwis zostawił auto z odpalonym silniikem na ozonowanie nie zauważając, że kompresor przestał pracować. Po odbiorze auta śmierdziało jak z okładzin klocków czy sprzęgła, ale uruchomiłem klimę i chodziła niecałe 30sek po czym smród okładzin, a tarcza sprzęgła mocno tarła iskrząc obracała się co 1/4 obrotu z dużym oporem. Z nawiewu ciepłe powietrze
Po rozebraniu okazało się, że tarcza i koło pasowe są przypalone, cewka stopiona z jednej strony i osłona kulek w łożysku koła pasowego stopiona. Założyłem koło pasowe z łożyskiem, cewką i tarczą sprzęgła ze starego kompresora (po oczyszczeniu ze rdzy) i wszystko było dobrze 20min po czym znów smród koło pasowe, sprzęgło gorące i dym. Polałem letnią wodą by wychłodzić
Rezystancje stara i nowa cewka mają ok 4,5 Ohm
Na wtyczce do kompresora mam 13,5 V podczas pracy silnika
Przerwa na sprzęgle 0,45mm zero odgłosów na wyłącznej klimie
Po montażu kompresora jak i po nabiciu klimy ręcznie obrócony kompresor 15 razy
Na starym sprzęgle i cewce cały czas kompresor pracuje, powietrze leci zimne, ale bardzo grzeje się sprzęgło
Stare sprzęgło z kołem pasowym i cewką są kilka milimetrów większe niż w nowym kompresorze
Zastanawiam się czy w układzie nie jest zbyt dużo oleju, bo w kompresorze nalane miało być tyle ile kompresor wymaga, ale pewnie w układzie zostało dużo starego oleju, bo podobno stacja klimy wysysa tylko 10% oleju i 100% gazu. Może sprężarka ma za duży opór bo olej trudniej sprężyć niż gaz i sprzęgło się slizga rozgrzewajac wszystko? Po takim rozgrzaniu się sprzęgła można kręcić nim ręką więc może nie ma oporu?
Dałbym auto do specjalisty, ale wszedzie terminy 3tyg. Może jest coś jeszcze co mogę sprawdzić sam?
Stary kompresor to 96NW-19D629-AB
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-21, 21:16:44 przez GrzegorzPL.)
Mam problem z Fordem Galaxy 2.3 146KM LPG STAG 4, auto z grudnia 2001, automat. Klima podobno działała do 2017r. Przetarł się wężyk, który dałem do zakucia nowego, sprężarka była nieszczelna na głównym uszczelniaczu czołowym.
Kupiłem nową sprężarkę NRF 32110. Po sprawdzeniu przez serwis azotem układ okazał się szczelny, został nabity zgodnie z naklejką 700g czynnika (nie mam z tyłu klimy) serwis zostawił auto z odpalonym silniikem na ozonowanie nie zauważając, że kompresor przestał pracować. Po odbiorze auta śmierdziało jak z okładzin klocków czy sprzęgła, ale uruchomiłem klimę i chodziła niecałe 30sek po czym smród okładzin, a tarcza sprzęgła mocno tarła iskrząc obracała się co 1/4 obrotu z dużym oporem. Z nawiewu ciepłe powietrze
Po rozebraniu okazało się, że tarcza i koło pasowe są przypalone, cewka stopiona z jednej strony i osłona kulek w łożysku koła pasowego stopiona. Założyłem koło pasowe z łożyskiem, cewką i tarczą sprzęgła ze starego kompresora (po oczyszczeniu ze rdzy) i wszystko było dobrze 20min po czym znów smród koło pasowe, sprzęgło gorące i dym. Polałem letnią wodą by wychłodzić
Rezystancje stara i nowa cewka mają ok 4,5 Ohm
Na wtyczce do kompresora mam 13,5 V podczas pracy silnika
Przerwa na sprzęgle 0,45mm zero odgłosów na wyłącznej klimie
Po montażu kompresora jak i po nabiciu klimy ręcznie obrócony kompresor 15 razy
Na starym sprzęgle i cewce cały czas kompresor pracuje, powietrze leci zimne, ale bardzo grzeje się sprzęgło
Stare sprzęgło z kołem pasowym i cewką są kilka milimetrów większe niż w nowym kompresorze
Zastanawiam się czy w układzie nie jest zbyt dużo oleju, bo w kompresorze nalane miało być tyle ile kompresor wymaga, ale pewnie w układzie zostało dużo starego oleju, bo podobno stacja klimy wysysa tylko 10% oleju i 100% gazu. Może sprężarka ma za duży opór bo olej trudniej sprężyć niż gaz i sprzęgło się slizga rozgrzewajac wszystko? Po takim rozgrzaniu się sprzęgła można kręcić nim ręką więc może nie ma oporu?
Dałbym auto do specjalisty, ale wszedzie terminy 3tyg. Może jest coś jeszcze co mogę sprawdzić sam?
Stary kompresor to 96NW-19D629-AB