Witam Wszystkich,
Próbując znaleźć informacje o moim problemie trafiłem tutaj.
Problem to drobny wyciek oleju ze sprężarki klimatyzacji "DENSO 7SB16C" (fabryczna sprężarka w moim samochodzie Audi A4 B5 2000r). Około tydzień temu zauważyłem przypadkowo (podczas innej naprawy) drobny wyciek oleju. Upewniłem się, że wycieka olej z gniazda zaworu sterującego sprężarki. Krople żółto-zielonego oleju pojawiają się bardzo powoli tylko wtedy, gdy sprężarka pracuje, natomiast gdy nie jest używana olej z zaworu sterującego nie wycieka. Sam olej w wiszących kropelkach wygląda na czysty. Klimatyzacja w samochodzie działa, sprężarka załącza się bez żadnych podejrzanych odgłosów.
Poszukałem w sieci i ustaliłem, że "DENSO 7SB16C" to sprężarka tłokowa ze zmienną wydajnością z mechanicznym zaworem sterującym. Pod tymi adresami widoczne są zdjęcia tego zaworu i jego rysunek techniczny (z wymiarami):
Ten mechaniczny zawór różni się od wielu podobnych tym, że posiada tylko dwa o-ringi, nie ma natomiast trzeciego "zewnętrznego" o-ringa (bezpośrednio pod talerzem osadczym zaworu) i tutaj pojawia się moje pytanie:
- Czy często się zdarza, że taki mechaniczny zawór sterujący (mój ma zapewne 21 lat) może mieć nieszczelność wewnętrzną (np. puszcza uszczelnienie ruchomego wewnętrznego trzpienia/elementu sterującego) i wymiana tych dwóch zewnętrznych o-ringów nic nie da, bo olej będzie się przedostawał przez dwa otwory (znajdujące się blisko talerza zaworu)? Może więc lepszym rozwiązaniem byłoby kupno i zamontowanie nowego zaworu?
Dziękuję i pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-06-18, 07:49:31 przez jalu.)
Próbując znaleźć informacje o moim problemie trafiłem tutaj.
Problem to drobny wyciek oleju ze sprężarki klimatyzacji "DENSO 7SB16C" (fabryczna sprężarka w moim samochodzie Audi A4 B5 2000r). Około tydzień temu zauważyłem przypadkowo (podczas innej naprawy) drobny wyciek oleju. Upewniłem się, że wycieka olej z gniazda zaworu sterującego sprężarki. Krople żółto-zielonego oleju pojawiają się bardzo powoli tylko wtedy, gdy sprężarka pracuje, natomiast gdy nie jest używana olej z zaworu sterującego nie wycieka. Sam olej w wiszących kropelkach wygląda na czysty. Klimatyzacja w samochodzie działa, sprężarka załącza się bez żadnych podejrzanych odgłosów.
Poszukałem w sieci i ustaliłem, że "DENSO 7SB16C" to sprężarka tłokowa ze zmienną wydajnością z mechanicznym zaworem sterującym. Pod tymi adresami widoczne są zdjęcia tego zaworu i jego rysunek techniczny (z wymiarami):
- https://e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ZAWO...yzacja/748
- https://akli.pl/zawor-sterujacy-sprezark...sb16c.html
Ten mechaniczny zawór różni się od wielu podobnych tym, że posiada tylko dwa o-ringi, nie ma natomiast trzeciego "zewnętrznego" o-ringa (bezpośrednio pod talerzem osadczym zaworu) i tutaj pojawia się moje pytanie:
- Czy często się zdarza, że taki mechaniczny zawór sterujący (mój ma zapewne 21 lat) może mieć nieszczelność wewnętrzną (np. puszcza uszczelnienie ruchomego wewnętrznego trzpienia/elementu sterującego) i wymiana tych dwóch zewnętrznych o-ringów nic nie da, bo olej będzie się przedostawał przez dwa otwory (znajdujące się blisko talerza zaworu)? Może więc lepszym rozwiązaniem byłoby kupno i zamontowanie nowego zaworu?
Dziękuję i pozdrawiam.