Witam
Nawet nie wiedziałem że takie specjalistyczne forum istnieje. A do poszukania zmobilizowała mnie potrzeba pewnego wynalazku.
Otóż posiadam auto terenowe (honker) - używam je turystycznie głównie w lecie. Tegoroczny (poprzednie z resztą też) objazd południowych krajów był morderczy właśnie z racji braku klimy. Co prawda była do tego samochodu produkowana klimatyzacja, ale z racji że była ona wbudowywana w hard-top (czyli całą nadstawkę - ściąganą część karoserii powyżej linii okien) cena jej jest kosmiczna. Znalazłem następnie na Allegro nowe zestawy uniwersalnej klimatyzacji. Jednak jej instalacja jest potwornie trudna. Problem dorabiania węży, nie mam też za bardzo gdzie upchnąć skraplacza. No i koszt z napełnieniem dochodziłby 3 tyś. Znalazłem też uniwersalne klimatyzacje do tirów - niestety zaczynają się od 4 tyś. Wymyśliłem więc coś innego. W aucie mam 2 alternatory - 1 standardowy zasilający instalację, a drugi (160A) ładuje osobny akumulator zasilający wyciągarkę. Montując przetwornicę 220V (zakładając jej sprawność rzędu 75%) spokojnie mam do dyspozycji 1 kW. Chciałem więc zamontować przenośny klimatyzator (taki z rurą odprowadzającą ciepło na zewnątrz). Koszt zakupu nowego to ok 400 pln. Mają one zwykle wydajność chłodzącą 8000 - 9000 BTU. Czy to wystarczy? Ile ma typowa klima samochodowa? Czy taki klimatyzator ma klasyczną konstrukcje - czyli kompresor-skraplacz-parownik? Czy może pracować w pozycji leżącej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-08-14, 05:50:29 przez vitty.)
Nawet nie wiedziałem że takie specjalistyczne forum istnieje. A do poszukania zmobilizowała mnie potrzeba pewnego wynalazku.
Otóż posiadam auto terenowe (honker) - używam je turystycznie głównie w lecie. Tegoroczny (poprzednie z resztą też) objazd południowych krajów był morderczy właśnie z racji braku klimy. Co prawda była do tego samochodu produkowana klimatyzacja, ale z racji że była ona wbudowywana w hard-top (czyli całą nadstawkę - ściąganą część karoserii powyżej linii okien) cena jej jest kosmiczna. Znalazłem następnie na Allegro nowe zestawy uniwersalnej klimatyzacji. Jednak jej instalacja jest potwornie trudna. Problem dorabiania węży, nie mam też za bardzo gdzie upchnąć skraplacza. No i koszt z napełnieniem dochodziłby 3 tyś. Znalazłem też uniwersalne klimatyzacje do tirów - niestety zaczynają się od 4 tyś. Wymyśliłem więc coś innego. W aucie mam 2 alternatory - 1 standardowy zasilający instalację, a drugi (160A) ładuje osobny akumulator zasilający wyciągarkę. Montując przetwornicę 220V (zakładając jej sprawność rzędu 75%) spokojnie mam do dyspozycji 1 kW. Chciałem więc zamontować przenośny klimatyzator (taki z rurą odprowadzającą ciepło na zewnątrz). Koszt zakupu nowego to ok 400 pln. Mają one zwykle wydajność chłodzącą 8000 - 9000 BTU. Czy to wystarczy? Ile ma typowa klima samochodowa? Czy taki klimatyzator ma klasyczną konstrukcje - czyli kompresor-skraplacz-parownik? Czy może pracować w pozycji leżącej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.