tak to zaobserwowałem na manometrach, ale wcześniej pracowała ciągle dopóki jej sam nie wyłączyłem i był miły chłodek w aucie przy minimalnym nawiewie a teraz nawiew na max i nie mogę schłodzić wnętrza. Myślałem że jest mało czynnika w układzie i dlatego tak się zachowuje.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Ford galaxy 2.0B klima man. sprężarka załącza się i wyłącza
46 Odpowiedzi, 35739 Wyświetleń
Dokopałem się dzisiaj do presostatu, zmostkowałem i wszystko gra, sprężarka daje aż miło. Może ktoś wie gdzie najtaniej dostane osuszacz i presostat?
Pozdrawiam i dzięki za rozmowę i naukę.
Witam ponownie. Wymieniłem presostat i osuszacz, nabiłem od nowa , Pracowała przez 5min i już się cieszyłem i nagle od nowa zaczęła się włączać i wyłączać. Poradźcie coś bo się ugotuje w aucie.
Jeszcze jedno maszyna pokazała że już nie ma ciśnienia a jak wyjmowałem rurki z osuszacza to było jeszcze ciśnienie.
a jaką masz temperature na wylocie?
Nie mierzyłem ale czuć że to parę stopni, jak stanie kompresor to temperatura natychmiast w górę.
ryba zawsze jak zrobisz odsysanie maszyną to po rozłączeniu przewodów jest delikatne ciśnienie (syczenie)
Mam jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest że podczas próżniowej próby szczelności nie wyjdzie nieszczelność na sprężarce?
tak, niestety
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli rozłączał by przecitwszronowy to wyłączał by się wentylator na skraplaczu?
ryba77 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli rozłączał by przecitwszronowy to wyłączał by się wentylator na skraplaczu?ze schematu wynika że tak
tom17 możesz mi podesłać schemat grzesrybak@wp.pl będę ogromnie wdzięczny.
Sprawdziłem wczoraj sprzęgło wydaje się ok. A jak wygląda zależność od temperatury silnika? Czy przy wysokiej temperaturze wyłączy sprężarkę? Jeśli tak to co rozłącza i skąd idzie sygnał?
Widzę że cisza w moim poście . To jeszcze jedno pytanie; skoro sprężarka FS10 jest o stałej pojemności skokowej to jak regulowana jest wydajność sprężarki? Jeżeli wydajność regulowana jest przez cykliczną praca sprężarki to co steruje wtedy włączeniem i wyłączeniem sprężarki? Jak powinien wyglądać taki cykl pracy?
Pozdrawiam
kompresor jest sterowany poprzez presostat. wg danych forda w temp 15-25stC kompresor powinien się załączyć 2,5 - 4,5 raza na minutę w warunkach kiedy układ jest już ustabilizowany, nawiew na maxa i obroty 1500
Czyli wyłączy na ciśnieniu roboczym ok 10-12bar?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-10, 11:43:58 przez ryba77.)
Dodam że mierzyłem temp. w kratce nawiewu i przy pracującej sprężarce temp. wynosiła 8 stopni a gdy przestawała pracować to rosła do 13-14
nie masz presostatu na LP (nie spr. wcześniej na schemacie) a ta strona steruje pracą sprzęgła, czyli w twoim przypadku czujnik temp. na parowniku jest odpowiedzialny za sprzęgło. Wyłacza jeżeli na parowniku jest poniżej 1stC włącza powyżej 2,5stC.
Czyli ten mój presostat nie steruje cyklem pracy tylko czujnik przeciw oblodzeniowy? Sądom pewnie nie dotykałem parownika ale ta temperatura chyba jest za wysoka? Jak mam sprawdzić ten czujnik przeciw oblodzeniowy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-10, 12:31:24 przez ryba77.)
potrzebujesz termometr i miernik. poniżej 1stC miernik pokazuje obwód przerwany, powyżej 2,5stC pokazuje 0Ohm. proste
Rozumiem że z przeciwszronowego idzie prąd na presostat i jeśli obwód jest przerwany na przeciwszronowym to sprężarka się wyłączy, tak? zerknij raz jeszcze na schemat (jeśli możesz), walczę z tym już trochę czasu a u mnie w mieście nie ma nikogo kto by umiał mi pomóc .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-10, 13:43:30 przez ryba77.)
Można to w razie co kupić, słyszałem że cena to 350 pln A jak jest z tym wentylatorem na skraplaczu on nie powinien się wyłączyć ?
włączając klimę sygnał idzie na czujnik temp. parownika, nastepnie na presostat (styki odpowiedzialne za rozłączenie w przypadku braku czynnika), potem na czujnik położenia przepustnicy i do komputera. każdy z tych czujników jest normalnie zamknięty i zmiana stanu otwiera któryś z tych czujników.
wentylator na skraplaczu nie jest połączony z tym obwodem
Pomierzę i zobaczymy co wyjdzie ale przypuszczam że to będzie to, można to gdzieś kupić poza serwisem forda
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości