Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

co jest grane???? lód w jednostce wewnętrznej???

30 Odpowiedzi, 44480 Wyświetleń
1 2 Dalej

quatrek

  2007-07-17, 08:59:06
Nowy użytkownik
#1
witam ponownie
panowie proszę o diagnozę. klima typu split po montażu chodziła bezproblemowo i idealnie przez dwa tygodnie i nagle zaczęło kapać z jednostki wewnętrznej. myślałem że to problem z odprowadzeniem skroplin a tu niespodzianka. skroplinki sobie ładnie kapią a po otwarciu osłony jednostki wewnętrznej zobaczyłem lód na wymienniku. wyłączyłem ją i odmroziłem po załączeniu przez całą dobę znowu było idealnie 7 st. na wylocie przy upałach i znowu to samo coraz słabiej dmucha i skraplacz w jednostce wewnętrznej zachodzi lodem. ogólnie objawy są takie że połowa skraplacza jednostki wew. jest zimna (i na tej połowie powstaje lód) a druga połowa jest ciepła, i jeszcze jedno przy jednostce zewnętrznej szronieje cienka rurka od cieczy.
co to może być??????
zamontowałem już kilka splitów w tym roku otworzyłem i zarejestrowałem firme wszystko do tego momentu szło dobrze a tu niespodzianka . zawsze robie próżnie i postępuje zgodnie z zasadami.
proszę o pomoc
pozdrawiam
  • Odpowiedz

waw1977

  2007-07-17, 14:28:05
Nowy użytkownik
#2
jaki to czynnik chlodniczy i jakie masz odparowanie
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-17, 14:36:52
Nowy użytkownik
#3
R407C jednostka pracuje w biurowcu i w tym samym budynku zamontowałem jeszcze trzy takie same i jest oki.
rozebrałem korytko i otulinki i cała cienka rurka aż do jednostki wewnętrznej jest zamarznięta. Czy przyczyną może być brak drożności grubej rurki od gazu?????????????
pozdrawiam.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-17, 15:31:44
Moderator
#4
moze byc niedobór czynnika bo w klimie nie ma zaworu rozpreznego tylko kapilara rozpreza na wylocie przed zaworem tłocznym, pozatym jeszcze moze byc spadek skroplin zle zrobiony i stojaca woda w tacy ociewkowej zamarza a co za tym idzie nie ma nalezytego odbioru cviepła to i parowanie spada

radekklimat


pozdrawiam
  • Odpowiedz

kubowy

  2007-07-17, 16:42:10
Użytkownik
#5
Witam.
Miałem podobny problem,mianowicie jak zginałeś rurki przy j. wew. to mógł się zrobić zgniot i szczelina mała co działa teraz jak zaw. rozpręż. Uciąłem rurkę i wstawiłem trujnik z zaślepka pomogło.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-17, 20:36:27
Nowy użytkownik
#6
kubowy
czyli masz na myśli zgniot na cienkiej rurce od cieczy?
ja sprawdziłem tylko tą grubą od gazu bo myślałem też o zgniocie i że przez to nie ma obiegu.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-17, 20:41:24
Nowy użytkownik
#7
radekklimat
jeśli chodzi o skropliny to raczej nie to bo kapią caly czas
ilość czynnika sprawdzę jutro i napiszę czy jest dobrze
pozdro
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-18, 13:25:03
Nowy użytkownik
#8
witam ponownie
więc jest tak
rozbroiłem układ czynnik wciągnąłem do jednostki zew. wymieniłem rurki łączące jednostki odpaliłem i to samo. przy jednostce wew. też sprawdziłem czy nie zgniotu i jest oki a poprawy jak nie było tak nie było.
złożyłem wszystko od nowa nowe rurki nowe kielichy i śrubunki i dalej to samo. podłączyłem manometry i jest tak jak sprężarka nie pracuje to jest 8-9 atm. a jak pracuje to od razu spada do 1-1,5 atm.
w klimatyzatorze identycznym który pracuje w sąsiednim biurze którego wcześniej też zakładałem i chłodzi idealnie jest tak
przy tej samej temp. na zew. gdy sprężarka nie pracuje ok 10 atm a gdy pracuje to 5-6 atm.

czy to oznacza że w tej klimatyzacji która zamarza jest za mało czynnika czy to objawy innej usterki?????????????????????????
pozdrawiam
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-07-18, 15:13:53
Użytkownik
#9
masz nieszczelność w układzie i uciekł Ci freon
  • Odpowiedz

klimraj

  2007-07-20, 14:08:25
Nowy użytkownik
#10
ciekawy jestem co to za sprzęt....? Wygląda nz zagietą rurę....lub na mało rosolu.....ale ....,miałem taki przypadek - kapało z parownika bo się zamrazał, przy odmrazaniu wiatrak wyrzucał wodę pod żaluzjami.... Jednostka była do wymiany... Zapytaj serwisu firmowego, oni maja takie przypadki...powiedzą co i jak, a jak nie to sami sprawdzają....
  • Odpowiedz

sebo-cypr

  2007-07-20, 17:34:25
Nowy użytkownik
#11
quatrek napisał(a):witam ponownie
więc jest tak
rozbroiłem układ czynnik wciągnąłem do jednostki zew. wymieniłem rurki łączące jednostki odpaliłem i to samo. przy jednostce wew. też sprawdziłem czy nie zgniotu i jest oki a poprawy jak nie było tak nie było.
złożyłem wszystko od nowa nowe rurki nowe kielichy i śrubunki i dalej to samo. podłączyłem manometry i jest tak jak sprężarka nie pracuje to jest 8-9 atm. a jak pracuje to od razu spada do 1-1,5 atm.
w klimatyzatorze identycznym który pracuje w sąsiednim biurze którego wcześniej też zakładałem i chłodzi idealnie jest tak
przy tej samej temp. na zew. gdy sprężarka nie pracuje ok 10 atm a gdy pracuje to 5-6 atm.

czy to oznacza że w tej klimatyzacji która zamarza jest za mało czynnika czy to objawy innej usterki?????????????????????????
pozdrawiam
Witam. Z doswiadczenia moge smialo powiedziec ze obladzanie sie rurek swiadczy o niedoborze czynnika. Jezeli to r407 cisnienie podczas pracy powinno wynosic okolo 5Bar.
  • Odpowiedz

rege

  2007-07-20, 22:27:42
Nowy użytkownik
#12
Witam !! Miałem taki przypadek. Wyciek freonu spowodował niższe ciśnienie na ssaniu a to powoduje niższą temp. odparowania czynnika. Skropliny osadzające się na parowniku zamarzają jeżeli temp. parowania czynnika spadnie poniżej zera.
Dopuść freonu aby na ssaniu było ciśnienie 4bar(dla R407) będzie OK
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-22, 19:53:00
Nowy użytkownik
#13
WITAM!!!!
jednak co porada fachowców to porada
wynik:
mało czynnika na ssaniu podczas pracy 1,5 bar
zmyliło mnie to że sprawdzałem ciśnienie przy wyłączonej sprężarce i było takie samo jak w tym który chłodził prawidłowo ok 11bar
dopiero jak uruchomiłem to na tym który pracuje prawidłowo to tak jak pisaliście 4,5 bar a na tym który zamarza 1,5bar
usunąłem przyczynę wycieku czynnika (śrubunek)
dzięki za pomoc
teraz przejdę mordęgi z napełnianiem doradźcie mi proszę jak to się robi najprościej
czynnik już zamówiłem
znam ilość jaka powinna znajdować się w jednostce zew. ale skąd mam wiedzieć ile dopuścić???????????
pozdrawiam
  • Odpowiedz

klimraj

  2007-07-22, 20:31:05
Nowy użytkownik
#14
proste..pdlącz manometry na których masz ciścienia dla odp. czynnika.Jak pakujesz 407- to masz na zegarach skalę - patrzysz na bary albo na kolorowe 407....dpoelniasz do "0" ok 4-5 bar i juz..Tongue) powodzenia
  • Odpowiedz

sebo-cypr

  2007-07-23, 03:46:13
Nowy użytkownik
#15
nie zapomnij ze agregat musi w tym czasie pracowac, oraz zeby postawic butle z czynnikiem na odwrot.
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-07-23, 12:43:29
Użytkownik
#16
"quatrek" weź się lepiej naucz podstaw serwisowania klimy
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-23, 19:39:16
Nowy użytkownik
#17
"sputnik" a co tutaj robię????????/
właśnie się uczę i to od ludzi którzy coś doświadczyli w praktyce a nie z jakiś durnych książek w których 98% to brednie nie przydatne podczas montażu!!!!! i serwisowaniu takich urządzeń!!!!!!!
kończyłem automatykę i elektronikę przemysłową i dziesięć lat temu dostając się do pierwszej pracy nie wiedziałem po jakiego ch.ja tyle czasu spędziłem w szkole. Dopiero po dwóch latach w zawodzie podchodzę do maszyn i urządzeń bez problemu i nie potrzebuję nawet schematów.

a teraz jak już trochę ostygłem to jeszcze jedno pytanko z rodzaju głupich:
do czego służy ta kolorowa skala do 407 na manometrach?

jeszcze raz dzięki i szacunek za wyrozumiałość
pozdro
  • Odpowiedz

sebo-cypr

  2007-07-24, 03:55:57
Nowy użytkownik
#18
Niewiem jakie Ty masz manometry, ale w tych ktore ja uzywam oprucz skali w Bar mam tez PSI oraz temperatura gdzie skala temperatury jest proporcjonalna do cisnienia dla danego czynnika. Ja juz mam nowe zegary dla R410. Wiec prawidlowo podczas serwisowania powinienes sprawdzic temperature przy wylocie z jednostki wewnetrznej i pozniej wedlug tego odczytujesz jakie powinno byc prawidlowe cisnienie. Ale w i tak w wiekszosci przypadkow robi sie to na oko +-5PSI i wszystko gra.
Jako ciekawostke dodam ze w instalacjach centralnej klimatyzacji juz tak nie mozna zrobic. Mianowicie oprucz czynnika ktory jest juz w kompresorze nalezy jeszcze dodawac czynnika w ilosci rownej pojemnosci rur. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-07-24, 08:21:11
Użytkownik
#19
"quatrek" a wiesz co to jest świadectwo kwalifikacji ?
  • Odpowiedz

quatrek

  2007-07-24, 15:30:17
Nowy użytkownik
#20
sputnik
wiem mam takie na instalacje i urządzenia powyżej 15kV i na dodatek muszę je odnawiać co 5 lat
ale właśnie o tym mówię przy każdym egzaminie spotykam się raczej z pytaniami czysto teorytecznymi a nie jet problemem przeczytać książeczkę przed egzaminem
liczy się tylko praktyka
  • Odpowiedz

gadget

  2007-08-08, 08:19:44
Zaawansowany użytkownik
#21
Panowie sorry dopelnienie gazu na zegar ? Napewno dobrze to robicie ????! Ja robie tak spuszczam wszystko pozniej proznia , potrzymaj ta proznie z pol godziny bedziesz wiedzial czy masz nieszczelnosci na poddcisnieniu nastepnie butla na wage oczywiscie do gory dnem . poluzuj przewody aby gaz z butli wygonil powietrze w wadze naciskasz tare i puszczasz np 1800 gram ale dzielac na kawalki po 100 gram na manometrze patrzysz jak odparowuje jak nie idzie wlacz agregat .
  • Odpowiedz

fazi

  2007-08-08, 08:33:19
Nowy użytkownik
#22
Witam
Mam identyczny przypadek,lód, woda i brak chłodzenia.Od nowości nie trzymała długo gazu i serwisant tłumaczył to koniecznością dobijania jako zwykłą czynnaość serwisową. Mam już kilka takich urządzeń i żedne z nich nie wymagało dobijania nawet po kilku latach a ta klima teraz nie po kilku miesiącach ale dniach spada do 1,5. serwis tłumaczy to nieszczelnością rury łączącej samej w sobie która jest w ścianie zatynkowana gdyż nie znalazł sladów oleju na splicie i jednostre zewnętrznej. Sprawdzali jescze czymś w aerozolu na łaczeniach i spawach przy sprężarce ale to wszystko co mogą zrobić. Rozkładają ręce i chcą ciągnąć nową instalacje(w świeżo wyremontowanym lokalu-świetnie). Jakoś mie się to wszysto nie klei, gdyż od początku nie trzymała ciśnienia. Pomocy!!! czy serwis zrobił wszystko co można zrobić w celu sprawdzenia szczelności układu???

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-08-08, 10:50:06
Użytkownik
#23
gadget napisał(a):Panowie sorry dopelnienie gazu na zegar ? Napewno dobrze to robicie ????! Ja robie tak spuszczam wszystko pozniej proznia , potrzymaj ta proznie z pol godziny bedziesz wiedzial czy masz nieszczelnosci na poddcisnieniu nastepnie butla na wage oczywiscie do gory dnem . poluzuj przewody aby gaz z butli wygonil powietrze w wadze naciskasz tare i puszczasz np 1800 gram ale dzielac na kawalki po 100 gram na manometrze patrzysz jak odparowuje jak nie idzie wlacz agregat .
co widzisz złego w dopełnieniu freonu na manometry to nie sa układy vrv czy vrf gdzie ilość czynnika musi byc idealnie dobrana do długość linii freonowej i ilości jednostek wewnętrznych. ponadto skąd wiesz jak długa jest linia freonowa gdy przewody sa schowane w ścianie. moim zdaniem jest to najlepszy i najprostsza metoda. ponadto co z tego jak dowalisz 1800 gram a na manometrach okaże się że ciśnienie masz poniżej 3 barów przecież wtedy układ nie będzie Ci optymalnie pracował. i jeszcze jedno co robisz freonem z instalacji wypuszczasz go w powietrze czy tachasz na dach urządzenie do odzysku freonu z instalacji ??
  • Odpowiedz

gadget

  2007-08-08, 11:44:49
Zaawansowany użytkownik
#24
Sorry przyjalem ze znam dlugosc rur. Ale 407 z tego co wiem to gaz nie jedno rodny i po ucieczce niemamy pewnosci czy sklad jest i temperatura odparowania jest wlasciwa. JAk sie daje tacham "butelke" i sprezarke do odzysku ale kamikadze nie jestam . Inna sprawa to co zrobic z odzyskanym gazem? prozon kosi po 200 netto za kilogram . Z tego co wiem sprzetu do utylizacji niema nawet w calej uni gdzies do stanow to wysylaja. Ale zgadzam sie w jednym manonetry w rekach doswiadczonego czlowieka daja bardzo duzo informacji.
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-08-08, 12:27:27
Użytkownik
#25
zgadza sie manometry, wiedza oraz znajomość wykresu h-x dla odpowiedniego freonu wystaczają. Miłego Dnia
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa