Witam ! Potrzebuje porady Fachowców. Mam klimatyzacje w kombajnie który był zakupiony trzy lata temu, przez dwa lata wszystko działało sprawnie lecz w tym roku przestała działać klimatyzacja. Wezwany serwis stwierdził że nastąpił ubytek czynnika i spadło ciśnienie (aktualne 3,4 bar ) i że to jest normalny ubytek jezeli maszyna nie pracuje. Serwis powiedział że to jest stary układ na gaz R12 którego już się ni używa. Dał mi do wyboru dwie możliwości ; Przerobienie układy na nowy gaz taki który jest w klimatyzacji samochodowej R134a ale to jest koszt 2,5 do 3,0 tys złotych (wymiana oleju, wymiana uszczelek, przewodów, mycie układu, itd.) I druga możliwość że to tego co jest dobije mi gazu r600a tak żeby układ pracował, bo ten gaz może pracować ze starym olejem i czynnikiem a dodatkowo dobrze myje układ wewnątrz. A po sezonie w następnym roku Na spokojnie będzie można przerobić całą instalacje. Co sądzicie o takich możliwościach, skłaniam się do tego drugiego sposobu ze względów finansowych (koszt gazu ok. 150 zł). Ale....... Przypadkiem dowiedziałem się od znajomego mechanika że r600 jest łatwopalny i wybuchowy nie stosuje się go w pojazdac mechanicznych. Proszę o poradę.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Stara klimatyzacja
7 Odpowiedzi, 5081 Wyświetleń
Wymiana na r134a i będziesz miał spokój. Nowe przewody, wymyty układ, odpowiednia ilość oleju i czynnika. Pewność że to będzie działać jak powinno. Co w tej cenie ma niby być?
Taki szacunkowy koszt podał mi serwisant za wymiane oleju w układzie, płukanie całego układu z pozostałości starego oleju i czynnika. wymiane wszystkich uszczelek, wymiane przewodów gumowych, jakiegoś filtra itp.... wszystkich wymienionych przez niego elementów nie ogarniam. Dzwoniłem do serwisu JOHN DEERA i dowiadywałem się o cene nowych przewodów to mi podali że te które idą do kabiny o długości 3,80 m kosztują 760 zł za sztukę. W tym ustrojstwie przewodów jest 6 sztuk różnej długości, dlatego cena wychodzi trochę zaporowa.
rolnik napisał(a):Taki szacunkowy koszt podał mi serwisant za wymiane oleju w układzie, płukanie całego układu z pozostałości starego oleju i czynnika. wymiane wszystkich uszczelek, wymiane przewodów gumowych, jakiegoś filtra itp.... wszystkich wymienionych przez niego elementów nie ogarniam. Dzwoniłem do serwisu JOHN DEERA i dowiadywałem się o cene nowych przewodów to mi podali że te które idą do kabiny o długości 3,80 m kosztują 760 zł za sztukę. W tym ustrojstwie przewodów jest 6 sztuk różnej długości, dlatego cena wychodzi trochę zaporowa. Proponuję zapytać na tym forum kto z twojej okolicy ma jeszcze r12 z odzysku. Starsi fachowcy od klimatyzacji stacjonarnej i chłodnictwa mogą mogą mieć spore zapasy. Spotykam jeszcze takie urządzenia w stanie końca używalności więc poszukaj podzwoń a powinno się udać. Spotkałem kuriera z Wrocławia z podobnym problemem w aucie zabytkowym. Tam zmiana czynnika nie wchodziła w grę. Ponoć za moją radą udało mu się nie oficjalnie znaleźć stary gaz gdzieś w lokalnym serwisie z odzysku. U speców od auto klimatyzacji nawet nie pytaj.
Na razie napełnij r-600, teraz w nowych samochodach jest używany gaz bardzo toksyczny i palny i nikt tego jakoś nie przeżywa.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
R600 nie nadaje się do klimy, sprawdźcie jakie ma parametry przy danych cisnieniach
No mi by też się przydał jakiś serwis klimatyzacji warszawa albo okolice bo muszę oddać swoją klime z domu do serwisu albo jakby jeszcze mobilnie do mnie przyjechali to już wgl byłoby super bo tak coś słabo mi chłodzi i nie wiem co jest na rzeczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-02, 10:30:13 przez Retgars.)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości